Centrum przesiadkowe Opole Główne. Prace wyhamowały przez zimę. Jak jest na innych placach budowy? [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Główne. Z powodu zimy prace na budowie wyhamowały
Centrum przesiadkowe Opole Główne. Z powodu zimy prace na budowie wyhamowały Piotr Guzik
Na placu budowy od pewnego czasu obecni są pojedynczy pracownicy. Miejski Zarząd Dróg tłumaczy, że powodem była niesprzyjająca, zimowa aura i zapowiada, że wraz z nadchodzącym ociepleniem prace mają nabrać tempa. Podobnie jest przypadku innych dużych inwestycji - centrów przesiadkowych przy stacjach Opole Wschodnie i Opole Zachodnie.

Parking wielopoziomowy powstaje na płycie dawnego dworca PKS w Opolu. Inwestycja jest realizowana pod szyldem centrum przesiadkowego, bowiem oprócz około 350 miejsc parkingowych na poziomie zerowym wykonanych ma być osiem stanowisk postojowych dla autobusów komunikacji pozamiejskiej oraz międzynarodowej, a w okolicy powstać maja nowe przystanki dla autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Ukończeniu zadania ma bowiem towarzyszyć reorganizacja układu połączeń przewoźnika, tak aby prawie wszystkie linie zatrzymywały się w tej okolicy.

Od jesieni gmach parkingu rósł w oczach. Jednak okoliczni mieszkańcy wskazują, że od pewnego czasu na placu budowy jest znacznie mniej robotników. W środowy poranek widać było kilku pracowników skuwających betonowe elementy konstrukcji.

Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, wskazuje, że powodem sytuacji była niesprzyjająca aura. - Silne mrozy i opady śniegu z ostatnich dni uniemożliwiały wykonywanie części prac - mówi.

- Do momentu, w którym można pracować, to firmy pracowały. Teraz pogoda się zmienia i wkrótce prace znów będą mogły ruszyć pełną parą - zapowiada.

W przypadku centrum przesiadkowego powstającego przy stacji Opole Zachodnie właśnie wznowiono prace związane z wykonaniem kanalizacji.

Natomiast na budowie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie zdemontowano szalunki z drugiego segmentu tunelu, który powstaje w nasypie przy stacji kolejowej, naprzeciwko wylotu z ul. Katowickiej.

Betonowanie tego segmentu przeprowadzono pod koniec stycznia. Beton podczas tego procesu był podgrzewany, aby nie zaszkodziła mu niska temperatura. Potem jednak nadeszła fala intensywnych mrozów. Wśród opolan pojawiły się wątpliwości, czy konstrukcja będzie wystarczająco wytrzymała.

- Zanim nastały mrozy beton zdążył złapać wytrzymałość. Dodatkowo miał izolację żywiczną, a także był przykryty geowłókniną - wylicza Adam Leszczyński.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr

Chciałbym widzieć jakąś konsekwencje w działaniu.

Walczymy z ze zmianami klimatycznymi to kupujemy elektryczne busy..bo na to są dopłaty..jednocześnie budujemy wielki parking w centrum miasta zapraszając spalinowe auta( na inne długo nie będzie stać większości) . Ale buduje się centra przesiadkowe za blisko centrum, trzeba było dalej od centrum z wielkimi bezpłatnymi parkingami. No i na koniec walczy się z ociepleniem ale inwestycje tak planuje jakby już nigdy nie miałoby być zim.

Logika nie ważna, ważne jest sprawianie wrażenia do następnych wyborów że się dzieje.

M
Maciek

A ja mam duże wątpliwości co do sztywności istniejącego układu słupów i belek na poziomie obecnie najwyższym... Te dwa rzędy słupów, które widać na zdjęciu, od ulicy 1-go Maja, są połączone belkami podłużnymi, ale brak jest usztywnienia w kierunku poprzecznym. Dlaczego!!! Dziwnie i niebezpiecznie to wygląda.????

G
Gość

Betonowanie tego segmentu przeprowadzono pod koniec stycznia. Beton podczas tego procesu był podgrzewany, aby nie zaszkodziła mu niska temperatura. Potem jednak nadeszła fala intensywnych mrozów. Wśród opolan pojawiły się wątpliwości, czy konstrukcja będzie wystarczająco wytrzymała.

Zobaczymy za 10 lat ...

Dodaj ogłoszenie