Centrum przesiadkowe Opole Główne. Rośnie budynek parkingu wielopoziomowego w miejscu dworca PKS. Co dzieje się wewnątrz?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Główne - wnętrze budowy MZD
Za sprawą wykorzystania betonowych prefabrykatów, realizacja centrum przesiadkowego Opole Główne postępuje w imponującym tempie. Szczególnie dobrze widać to na ujęciach wykonanych z wnętrza placu budowy.

Inwestycja na terenie dawnego dworca PKS trwa od blisko roku, ale postęp w pracach zaczął być widoczny jesienią. Wtedy na placu budowy zaczęły pojawiać się pierwsze betonowe słupy, które osadzano na stopach fundamentowych. To na tych słupach - w sumie jest ich około 50 - opiera się cała konstrukcja.

Gdy na miejscu pojawiły się wszystkie słupy, rozpoczęto montaż łączących je elementów. Trwa też układanie belek, z których wykonane będą poszczególne poziomy parkingu.

Budowa centrum przesiadkowego Opole Główne opiera się w większości na betonowych prefabrykatach, regularnie przywożonych na teren inwestycji.

- To dzięki nim możliwe jest obecne tempo prac - wskazywał niedawno Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Czytaj także

Te części konstrukcji, których nie sposób było wykonać z prefabrykatów, powstają w tradycyjny sposób. Robotnicy montują zbrojenia, a następnie układane są szalunki, które potem wypełnia się betonem. W ten sposób powstały m.in. elementy budynku od strony ul. Armii Krajowej (gdzie będzie wjazd na wielopoziomowy parking) czy od strony siedziby Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.

Plac budowy jest wygrodzony płotem. Tymczasem na jego terenie - jak widać na zdjęciach w galerii - dzieje się całkiem sporo. Wykonano już sporą część pierwszego poziomu parkingu, pod którym znajdować będzie się osiem stanowisk postojowych dla autobusów komunikacji pozamiejskiej i międzynarodowych. Powstała też większość najazdu na pierwszy poziom parkingu.

Budowa centrum przesiadkowego Opole Główne kosztuje około 65 mln zł, z czego 28 mln zł stanowi unijna dotacja z Aglomeracji Opolskiej. Wykonawcą jest firma Warbud, która buduje też Centrum Usług Publicznych.

Czytaj także

Inwestycja ma być zakończona jesienią 2022 roku. Wiele wskazuje na to, że do tego czasu budynek parkingu wielopoziomowego na około 350 pojazdów będzie gotowy.

To jednak nie koniec, bowiem zadanie zakłada też wykonanie nowego układu komunikacyjnego w tej części miasta. Wydłużona będzie ul. Kołłątaja - ma się łączyć z ul. Armii Krajowej. Końcowy odcinek tej drugiej drogi ma być zamknięty. W kolejnych latach miasto chce przebudować plac przed dworcem kolejowym.

Sprowadzamy coraz więcej używanych aut. Golf nie jest liderem

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr

Kto taki moloch nad ziemią stawia w środku miasta prawie naprzeciwko dworca kolejowego, ten powinien iść siedzieć. Niby wszystko się robi dla ochrony środowiska a poten ściąga 300 samochodów do środka miasta. I proszę nie przychodzić z elektrycznymi autami bo na te jeszcze długo większość ludzi nie będzie stać.

G
Gość

Wyrazy współczucia dla mieszkańców okolicznych bloków.

Dodaj ogłoszenie