Centrum przesiadkowe "Opole Główne". Tak wygląda w środku wielopoziomowy parking i dworzec autobusowy

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Zobacz centrum przesiadkowe "Opole Główne". To warta 64 mln złotych inwestycja.
Zobacz centrum przesiadkowe "Opole Główne". To warta 64 mln złotych inwestycja. Czas na Opole
Jeszcze w tym roku będziemy mogli zaparkować samochody na wielopoziomowym parkingu centrum przesiadkowego „Opole Główne”. Inwestycja kosztuje 65 mln złotych i powoli zbliża się do finiszu.

- Prace idą dobrym tempem, a koniec powinien nastąpić w połowie roku - informuje Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola. - Do dyspozycji będzie m.in. 350 miejsc parkingowych i przystanki autobusowe, a także punkty obsługi pasażerskiej. Na górze znajdzie się zaś restauracja i zielony taras. Całości dopełni napis „Witamy w Stolicy Polskiej Piosenki”.

W powstającym w miejscu po dworcu PKS centrum przesiadkowym „Opole Główne” będzie w sumie osiem stanowisk dla autobusów, powstaną też przystanki wokół budynku.

Koszt inwestycji wyniesie 65 mln złotych, a ich wykonawcą jest firma Warbud. Budowa jest dofinansowana z Unii Europejskiej.

Jak informuje opolski ratusz, obecnie trwają prace wykończeniowe na wielopoziomowym parkingu. Między innymi układane są tynki na ścianach i sufitach, gotowe są natomiast posadzki.

- Robotnicy skupiają się na dachu, na którym powstaje zielona przestrzeń, montowane są też stelaże pod tak zwane zielone elewacje - mówi Adam Leszczyński, rzecznik prasowy prezydenta Opola. - Przygotowują również elementy niezbędne do zamontowania na elewacji wielkiego napisu „Witamy w Stolicy Polskiej Piosenki”.

Z kolei na poziomie zero, gdzie będą zatrzymywały się autobusy, kontynuowane są prace ziemne, budowane są też punkty usługowe i kasy biletowe.

- Na zewnątrz natomiast nadal prowadzimy roboty związane z budową dróg, chodników czy zatok autobusowych - mówi Adam Leszczyński.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Babka
Przed remontem stanowisk odjazdowych było 15. Teraz 7. Covidem dobili autobusową komunikację międzymiastową. O ile w tygodniu jakieś kursy jeszcze są to w weekend dostać się gdziekolwiek praktycznie nierealne. Tak wygląda komunikacja na poziomie powiatowym w całej Polsce.
G
Gość
Kto wydał zgodę na budowę takiego "brzydactwa" pomiędzy najładniejszą częścią miasta. Ten ktoś powinien zgnić w więzieniu!
G
Gość
20 stycznia, 08:26, Gość:

Śmieszy mnie to podkreślanie w każdym artykule, że inwestycja jest współfinasowana ze środków UE. No i co z tego? A czy Polska nie płaci składki do Eurokołchozu. Ile z każdego Euro wraca do państw UE, a w szczególności do Niemiec? Są raporty i to instytucji zagranicznych, wskazujące, kto zrobił najlepszy interes na przyjęciu m.in. Polski do UE. Czy kogoś dziwi, że są to Niemcy.

20 stycznia, 10:55, Wujek Zdzisiu:

Masz specyficzne poczucie humoru, dziubasku.

20 stycznia, 12:24, Gość:

Dziubasku???!!! Hmm, nie wiem, co powiedzieć.

Zdzisiu to troll i tyle w temacie. Unia da??? Nic za darmo nie jest. A drenaż pracowników z Polski, a rynki zbytu? Zdzisiu nie ogarniasz tego niestety tak mi przykro.

G
Gość
20 stycznia, 08:26, Gość:

Śmieszy mnie to podkreślanie w każdym artykule, że inwestycja jest współfinasowana ze środków UE. No i co z tego? A czy Polska nie płaci składki do Eurokołchozu. Ile z każdego Euro wraca do państw UE, a w szczególności do Niemiec? Są raporty i to instytucji zagranicznych, wskazujące, kto zrobił najlepszy interes na przyjęciu m.in. Polski do UE. Czy kogoś dziwi, że są to Niemcy.

20 stycznia, 10:55, Wujek Zdzisiu:

Masz specyficzne poczucie humoru, dziubasku.

Dziubasku???!!! Hmm, nie wiem, co powiedzieć.

W
Wujek Zdzisiu
20 stycznia, 08:26, Gość:

Śmieszy mnie to podkreślanie w każdym artykule, że inwestycja jest współfinasowana ze środków UE. No i co z tego? A czy Polska nie płaci składki do Eurokołchozu. Ile z każdego Euro wraca do państw UE, a w szczególności do Niemiec? Są raporty i to instytucji zagranicznych, wskazujące, kto zrobił najlepszy interes na przyjęciu m.in. Polski do UE. Czy kogoś dziwi, że są to Niemcy.

Masz specyficzne poczucie humoru, dziubasku.

G
Gość
Śmieszy mnie to podkreślanie w każdym artykule, że inwestycja jest współfinasowana ze środków UE. No i co z tego? A czy Polska nie płaci składki do Eurokołchozu. Ile z każdego Euro wraca do państw UE, a w szczególności do Niemiec? Są raporty i to instytucji zagranicznych, wskazujące, kto zrobił najlepszy interes na przyjęciu m.in. Polski do UE. Czy kogoś dziwi, że są to Niemcy.
A
Anioł Pański
20 stycznia, 7:21, Gość:

Ta inwestycja to akurat porażka. Taki żelbetowy moloch w centrum miasta. Wprowadzenie do tej lokalizacji autobusów i samochodów w takiej ilości aby ten obiekt przynajmniej w połowie zapełnić nie jest najlepszym pomysłem. I po co .

Po to, żeby aruś mógł pozostawić po sobie rekordową ilość betonu w mieście.

Zauważ - każda jego inwestycja jest betonowa. Dosłownie i metaforycznie.

G
Gość
Ta inwestycja to akurat porażka. Taki żelbetowy moloch w centrum miasta. Wprowadzenie do tej lokalizacji autobusów i samochodów w takiej ilości aby ten obiekt przynajmniej w połowie zapełnić nie jest najlepszym pomysłem. I po co .
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie