Centrum przesiadkowe Opole Główne. Układanie betonowych belek na pierwszym poziomie parkingu. Zobacz zdjęcia z terenu budowy

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Główne. Układanie betonowych belek na pierwszym poziomie parkingu MZD
Budowa centrum przesiadkowego Opole Główne bazuje na betonowych prefabrykatach. Dzięki temu obiekt szybko nabiera kształtu. Rozpoczęło się już układanie pierwszego poziomu parkingu.

Prace na terenie dawnego dworca PKS w Opolu trwają od początku tego roku. Kilka miesięcy trwały prace rozbiórkowe oraz ziemne. Później rozpoczęły się przygotowania do budowy samego obiektu.

Niedawno stanęło tam około pół setki specjalnych filarów, na których oparta będzie cała konstrukcja. Obecnie trwa wypełnianie przestrzeni między nimi. Mowa nie tylko o układaniu betonowych belek pomiędzy filarami.

- Układamy już pierwszy poziom parkingu, pod którym będą miejsca postojowe dla autobusów - mówi Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Centrum przesiadkowe Opole Główne z prefabrykatów

W tym celu obok siebie na podporach układane są betonowe prefabrykaty. Adam Leszczyński wskazuje, że cały projekt budowy centrum przesiadkowego Opole Główne jest oparty na prefabrykatach.

- Zwiększa to tempo robót i poprawia estetykę prac. Na prefabrykowanych powierzchniach układana będzie jeszcze posadzka - zapowiada.

Czytaj także

Rzecznik MZD wskazuje, że od strony ul. Armii Krajowej budowany jest wjazd na parking. Prace trwają też od strony zabudowań Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, w rejonie nieistniejącej poczekalni dworca PKS.

- Nie przewidujemy przerw na placu budowy. Ale wiele będzie zależało od pogody, jak zawsze w przypadku tego typu inwestycji - zaznacza.

Docelowo w miejscu dawnego dworca PKS ma powstać wielopoziomowy parking, który pomieści około 350 pojazdów. Na poziomie zerowym będzie osiem stanowisk dla autobusów komunikacji pozamiejskiej i międzynarodowej. Na ścianach budynków nasadzona ma być roślinność.

Centrum przesiadkowe Opole Główne oznacza zmiany w układzie komunikacyjnym

Budowa centrum przesiadkowego Opole Główne kosztuje około 65 mln zł. Wykonawcą jest firma Warbud, ta sama, która realizuje Centrum Usług Publicznych na terenie dawnej fabryki części samochodowych w rejonie skrzyżowania ulic Ozimskiej i Plebiscytowej.

Początkowo miasto realizowało inwestycję własnymi siłami. W drugiej połowie października budowa zyskała jednak 28 mln zł dofinansowania z Aglomeracji Opolskiej. To element szerszego projektu, który Opole realizuje z innymi sąsiednimi gminami. Pieniądze na ten projekt znalazły się w puli AO po tym, gdy jej zwiększenie zatwierdził zarząd województwa opolskiego.

Czytaj także

Uwagę na to zwrócił prezydent Arkadiusz Wiśniewski podczas konferencji prezentującej założenia budżetu Opola na 2021 rok. W przypadku samego centrum przesiadkowego Opole Główne wskazywał, że jego budowa powinna być zakończona za około dwa lata.

- Będzie się to wiązało ze zmianą układu komunikacyjnego w tej części miasta. Początkowo na pewno będziemy musieli się do tego przyzwyczaić, ale pamiętajmy, że ostatecznie zmiany te mają usprawnić ruch w centrum Opola. Ukończenie tego zadania umożliwi nam też zabranie się za poprawę wyglądu placu przed dworcem kolejowym - wskazywał Arkadiusz Wiśniewski.

Przy centrum przesiadkowym mają się zatrzymywać prawie wszystkie linie autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Miasto planuje, że ulice Reymonta i Kołłątaja staną się trasami dwukierunkowymi.

Galerie handlowe otwarte od 1 lutego?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maciek

Moje pytanie, czy bedzie rozwiazanie dojazdu miejskich autobusow pod dworzec PKP?. Czy ta przebudowa bedzie dla trawnikow? Przeciez powinno sie brac pod uwage to, ze dworzec powinien byc dla ludzi, ktorzy chca sie dostac na dworzec z bagazem!!! Dzisiejsze rozwiazanie uniemozliwia dojazd do dworca:

1. przy pomocy miejskiej komunikacji

2. przy pomocy samochodu osobowego

3. z torba podrozna - brak gladkich sciezek do przejazdu z bagazem

Najlepiej maja Panowie taksowkarze, bo parkingi sa po obydwu stronach - nie wiadomo dlaczego ta kasta ma takie przywileje????

Przyjezdzajacy do Opola znajomi, dziwia sie bardzo, dlaczego ten dworzec nie jest dla ludzi??? Dlaczego bagaze trzeba nosic??? Nawet przy zabytkowych dworcach, w wielu panstwach, sa gladkie specjalne sciezki, po ktorych mozna przejsc z bagazem na kolkach.

Dodaj ogłoszenie