Centrum przesiadkowe Opole Główne. Ulice Kołłątaja i Reymonta w Opolu mają być dwukierunkowe

Piotr GuzikZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (11 zdjęć)
Obecnie ulice Kołłątaja i Reymonta to dwupasowe drogi jednokierunkowe. Plan zmiany organizacji ruchu na tych ulicach związany jest z realizacją centrum przesiadkowego Opole Główne.

Centrum przesiadkowe Opole Główne ma powstać na płycie obecnego dworca autobusowego pomiędzy ulicami 1 Maja i Armii Krajowej. Na poziomie zerowym będzie osiem stanowisk postojowych dla autobusów komunikacji pozamiejskiej i międzynarodowej, zaś na pozostałych trzech poziomach zaplanowano około 350 miejsc parkingowych.

W połowie miesiąca otwarto oferty przetargowe w drugim przetargu na realizację tej inwestycji. Pierwszy unieważniono, bowiem oferty były wyniosły 66,5-74,5 mln zł, podczas gdy w kasie miasta na zadanie przewidziano 46 mln zł.

W drugim przetargu kwota przewidziana na centrum przesiadkowe Opole Główne wyniosła 50 mln zł. Ale i tym razem okazało się, że każda z trzech ofert jest znacznie wyższa (wyniosły odpowienio 64,2 mln zł, 69,5 mln zł i 75,5 mln zł). W ratuszu nie zapadła jeszcze decyzja, czy ten przetarg też unieważnić, czy też dokonać przesunięć w budżecie i planach finansowych miasta, aby dołożyć kwotę brakującą do wyrównania najniższej oferty.

Pewne jest natomiast, że realizacja centrum przesiadkowego Opole Główne oznaczać będzie radykalną zmianę w układzie linii autobusowych w Opolu. Praktycznie wszystkie linie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego będą się bowiem miały zatrzymywać w rejonie centrum.

- Chcemy stworzyć klarowny układ, by ludzie wysiadający z pobliskiego dworca kolejowego od razu wiedzieli, gdzie muszą się udać, by skorzystać z autobusów i by nie musieli poszukiwać odpowiednich przystanków. Obecnie są one rozsiane i ktoś, kto się w tym nie orientuje, może mieć problemy z odnalezieniem poszukiwanej linii - mówi Tomasz Zawadzki, naczelnik wydziału transportu w opolskim ratuszu.

Aby autobusy prawie wszystkich linii MZK mogły się zatrzymywać w rejonie centrum przesiadkowego konieczne będzie też przeorganizowanie układu komunikacyjnego w jego okolicy. Jedną z największych zmian będzie uczynienie ulic Kołłątaja i Reymonta dwukierunkowymi. Obecnie to dwupasmowe trasy jednokierunkowe na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami 1 Maja i Ozimską.

- To ruch konieczny, aby zmiany w komunikacji miejskiej mogły być wprowadzone w życie - argumentuje Tomasz Zawadzki.

Na te zmiany trzeba będzie jednak jeszcze poczekać co najmniej dwa lata. Wcześniej, bo jesienią tego roku, do MZK wprowadzane będą nowe rozwiązania, które nie były stosowane wcześniej w Opolu. Jakie? O tym w programie "Gość nto".

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Panie Zawadzki, pan to o komunikacji miejskiej to nie ma zielonego pojęcia, a o ruchu kołowym jeszcze mniejsze. Naprawianie telefonów szło Panu lepiej, no i całuj Pan po nogach tego z RN przy MZK.

Oferta komunikacji miejskiej jest żadna, autobusy jeżdżą rzadko i fundują wycieczki krajobrazowe po Opolu. Przede wszystkim należałoby utworzyć układ gwiaździsty. Autobusy powinny jeździć na krótki trasach centrum-wybrana dzielnica (obszar miasta), zwiększy to częstotliwość kursów i wyeliminuje przerwy na pętlach po 20, 30, 40 minut (tak, tak wiem co piszę). Powinny też być dodatkowo wprowadzone linie przyspieszone z jednej dzielnicy do drugiej jak ktoś pracuje np na Zaodrzu a mieszka na ZWM z zatrzymywaniem się tylko w centrum. To wszystko jest do dopracowania, ale trzeba chcieć. Nie ma żadnej alternatywy dla samochodów w tym mieście przez waszą nieudolność.

A wy, pajace budujecie centrum przesiadkowe i w nim 8, aż OSIEM stanowisk!!! Śmiać się czy płakać.

O
On

Tylko nie zapomnijcie w rozkładzie jazdy autobusów MZK uwzględnić tego żeby autobusy były skomunikowane...nie tak jak teraz jadę 11tką chcę dalej jechać linią 21a ta odjeżdża 3minuty przed przyjazdem 11tki.....dlatego jezdzę samochodem,

G
Gość

i jeszcze buspass dla autobusów oraz pas dla rowerzystów

Z
Zk

Uczynienie dróg Kołłątaja i Reymonta dwukierunkowymi to czysty idiotyzm stworzenie okazji do ogromnego wzrostu zagrożenia wypadkami i stworzenie chaosu komunikacyjnego

G
Gość

Temat typu clikbait. Nie ma tematu ale NTO już trąbi o zmianach. Nawet przetarg nie rozstrzygnięty.

p
patriotic

to nie bedzie "dobra zmiana" ale ktos to forsuje bo radykalne zmiany dyletantom zawsze wydaja sie najlepsze. Zaplaca za to zwykli Opolanie wzrośnie liczba wypadków, stłuczek, zgonów decydenci z politycznego nadania w MZD beda za to odpowiedzialni "oko za oko ząb za ząb"

C
Cezary

Najgłupsza decyzja ever!!!! Świat ucieka w stronę drog jednokierunkowych bo to redukuje korki, my robimy odwrotnie. Dramat!

e
exPert

"Obecnie ulice Kołłątaja i Reymonta to dwupasmowe drogi jednokierunkowe." A może jednak 'dwupasowe'? Drogi mają pasy, a nie pasma :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3