Centrum przesiadkowe Opole. Superparking zamiast dworca autobusowego

Artur  Janowski
Artur Janowski
W tym miejscu ma powstać centrum przesiadkowe.
W tym miejscu ma powstać centrum przesiadkowe. Fot. Sławomir Mielnik [O]
Opole ogłosiło przetarg na projekt centrum przesiadkowego w miejscu dworca PKS.

O powstaniu centrum przesiadkowego na terenie dworca PKS mówi się od lat. Problem w tym, że właścicielem dworca jak i spółki PKS jest Ryszard Wójcik, biznesmen, który prowadzi biuro podróży Sindbad.

Centrum chcą budować władze miasta, które wciąż negocjują z biznesmenem. Przetarg na projekt ogłoszono, choć ostatecznego porozumienia jeszcze nie ma.

- Ale jesteśmy już bardzo blisko, choć na razie o szczegółach nie mogę mówić - przyznaje prezydent Arkadiusz Wiśniewski. - Zależy mi bardzo na rewitalizacji placu przed dworcem PKS i budowie tam centrum przesiadkowego z dużym, nadziemnym parkingiem. Sporo zmieni się także na ulicach, dookoła tego miejsca. Chciałbym, aby stało się kolejną wizytówką miasta.

Jak wynika z koncepcji, którą do przetargu na projekt dołączyli drogowcy, centrum powstanie w miejscu obecnego placu manewrowego dworca. Założenie jest takie, że inwestycja może być etapowana, ale docelowo planowany jest trzypiętrowy parking nadziemny.
Jego częścią będzie osiem stanowisk dla autobusów na poziomie „0” wraz z taką infrastrukturą jak: ławki, gabloty na standardowe rozkłady jazdy, elektroniczne tablice informujące o najbliższych odjazdach autobusów, czy kosze na śmieci.

Koncepcja zakłada również wykonanie hali obsługi podróżnych, gdzie znajdą się m.in. toalety, poczekalnia, przechowalnia bagażu, a także punkt gastronomiczny.

Częścią centrum przesiadkowego ma być również dziewięć stanowisk dla komunikacji miejskiej i wiaty oraz 50 miejsc postojowych dla rowerów, a także ich wypożyczalnia.

- To jest na razie koncepcja, zakładamy że projektant przedstawi nam trzy warianty, a także zajmie się drogami wokół centrum przesiadkowego, czeka go trudne zadanie - przyznaje Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Drogowcy mają rewolucyjne pomysły np. wprowadzenia ruchu dwukierunkowego na ulicach Kołłątaja i Reymonta. Chcą także budowy łącznika ul. 1 Maja i Armii Krajowej. Pieniądze na realizację tych pomysłów ma zapewnić władzom miasta Unia Europejska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska