Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Miasto dołoży do inwestycji. Będzie też zmiana terminu realizacji [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Inwestycja będzie droższa i gotowa później. Trwają przygotowania do wykonania nowego przebicia w nasypie kolejowym.
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Inwestycja będzie droższa i gotowa później. Trwają przygotowania do wykonania nowego przebicia w nasypie kolejowym. Piotr Guzik
Wartość budowy centrum przesiadkowego Opole Wschodnie ma wzrosnąć o około 3 mln zł, do poziomu 140 mln zł. Ratusz negocjuje też z wykonawcą kwestię przesunięcia terminu ukończenia prac. Na miejscu trwają przygotowania do wykonania nowego przebicia w nasypie kolejowym.

Budowa centrum przesiadkowego rozpoczęła się na początku roku. Przez pierwszych kilka miesięcy budowlańcy mieli przenosić sieci kolidujące z inwestycją. Potem miała wystartować budowa estakady nad ul. Oleską oraz wykonanie przebicia w nasypie kolejowym na wysokości wylotu z ulicy Katowickiej.

Jednakże przenoszenie sieci przeciągnęło się. Wszystko dlatego, że wykonawca odkrywał ich w ziemi więcej, niż wynikało z dokumentacji dostarczonej przez miasto. Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, wskazuje, że wykonanie tych dodatkowych, nieplanowanych robót jest jedną z przyczyn podniesienia wartości inwestycji o 3 mln zł.

- Usunięcie kolidujących sieci było nie tylko kosztowne, ale i czasochłonne – wskazuje.

Wzrost wartości inwestycji do 140 mln zł spowodowany jest też zmianą technologii wykonania przebicia w nasypie u wylotu z ul. Katowickiej. Pierwotna wersja zakładała rozbiórkę peronu i wykonanie przecisku. W międzyczasie na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowano stację Opole Wschodnie, m.in. przebudowano peron.

- Obecna technologia pozwala wykonać przebicie w taki sposób, aby peron pozostał nienaruszony – stwierdza rzecznik MZD.
Adam Leszczyński informuje, że wykonawca przygotowuje się do wykonania przecisku w nasypie kolejowym. - W związku z tym konieczne było obniżenie terenu w pobliżu ulicy Bohaterów Monte Cassino. Sam przecisk będzie wykonywany od strony ulic y Rataja – mówi.

- Obiekt będzie powstawał przez około 10 miesięcy. Połowę tego czasu zajmą prace przygotowawcze. Kolejne 1,5 miesiąca potrwa przeciskanie elementów żelbetowych, realizowane w dwóch etapach. Trzy miesiące zajmą przerwy technologiczne - wylicza Adam Leszczyński.

Na miejscu trwają też przygotowania do budowy kolejnych elementów estakady nad ul. Oleską. Dalsze etapy robót obejmują m.in. wykonanie tunelu pod ul. Oleską (jak słyszymy nieoficjalnie, będzie to wymagało zejścia o około 10 metrów pod obecny poziom skrzyżowania) oraz wielostanowiskowego przystanku autobusowego w miejscu wyburzonej stacji paliw, gdzie teraz znajduje się zaplecze budowy.

Formalnie teren ukończenia inwestycji to nadal druga połowa października 2020 roku. Wiadomo jednak, że będzie on przesunięty. Wykonawca – konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud – wystąpił bowiem do miasta z wnioskiem w tej sprawie. Jaki to termin? Tego żadna ze stron nie ujawnia. Trwają jeszcze negocjacje w tej sprawie.

Dodajmy, że już kilka dni temu otwarty miał być wylot z ul. Katowickiej w ul. Bohaterów Monte Cassino, zamknięty w połowie września. Tutaj sytuacja ma wrócić do normy w poniedziałek 7 października.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto