Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Jest nowa organizacja ruchu. Jak się teraz jeździ w rejonie inwestycji?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Wprowadzono nową organizację ruchu
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Wprowadzono nową organizację ruchu MZD
W środę (2 grudnia) po południu dokonano zmian w organizacji ruchu w śródmieściu w Opolu. Zamknięto odcinek ulicy Bohaterów Monte Cassino od stacji paliw BP aż do skrzyżowania z ul. Oleską. Ruch przeniesiono na ulice Kośnego i Katowicką oraz przez teren budowanego centrum przesiadkowego Opole Wschodnie.

Zmiana organizacji ma sprawić, że Banimex, wykonawca przebudowy układu komunikacyjnego przy stacji Opole Wschodnie będzie miał szersze pole manewru.

- Na miejscu będzie pracować coraz więcej ciężkiego sprzętu, który wymaga przestrzeni - mówił Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, uzasadniając zmianę organizacji ruchu.

Jakie zmiany dla kierowców?

W środę (2 grudnia) późnym popołudniem zamknięto północną nitkę ulicy Bohaterów Monte Cassino pomiędzy stacją paliw BP a skrzyżowaniem z ulicą Oleską. Na stację BP można dojechać oraz z niej wyjechać za pomocą nowych dróg wybudowanych w rejonie powstającego Centrum Usług Publicznych. To właśnie nią w ostatnich miesiącach dwukierunkowo prowadził ruch, bo nitka południowa jest zamknięta i w znacznej mierze przebudowana.

Ruch, który prowadził ulicą Bohaterów Monte Cassino, skierowano na ulice Kośnego, a następnie Katowicką. W tym celu odślepiono ulicę Kośnego.

Pojazdy poruszające się trasą objazdu mają pierwszeństwo, dlatego kierowcy powinni uważać na skrzyżowaniu Kośnego z Katowicką, bo zmieniono tam organizację ruchu.

Z ulicy Katowickiej objazd prowadzi przez teren wielostanowiskowego przystanku autobusowego. Kierowcy jadący w kierunku ronda na pl. Konstytucji 3 Maja przejeżdżają trasą wytyczoną bliżej placu budowy.

Natomiast ruch w kierunku przeciwnym, w stronę ulicy Ozimskiej, prowadzi wzdłuż zabudowań Uniwersytetu Opolskiego. Z terenu centrum przesiadkowego pojazdy jadące na zachód kierowane są na ul. Batalionów Chłopskich.

W rejonie stacji Opole Wschodnie nie ma teraz możliwości wjechania w ul. Oleską, a także wyjechania z niej w prawo, w ul. Batalionów Chłopskich.

Pozostawiono jednak możliwość dojazdu na stację paliw Orlen - tylko od ul. Oleskiej, po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym. Tylko na tą część ul. Oleskiej można też wyjechać ze stacji.

Jadący ul. Batalionów Chłopskich od strony ronda na wschód oprócz przejechania przez teren centrum przesiadkowego, mogą teraz skręcić w prawo w ul. Oleską, by udać się nią w kierunku centrum Opola. Ruch w kierunku przeciwnym nadal nie jest możliwy.

Piesi, którzy do tej pory przechodzili przez teren budowy centrum przesiadkowego Opole Wschodnie nadal mają taką możliwość. Teraz przejście dla pieszych - ze wzbudzaną sygnalizacją świetlną - działa bliżej ulicy Oleskiej, przy budynku UO.

Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie kosztuje 140 mln złotych

Obecny termin realizacji inwestycji to koniec wakacji 2021 roku.

Obecnie w rejonie ulicy Rataja powstaje drugi segment tunelu, który wciskany jest w nasyp kolejowy. Pierwszy już się w nim znajduje. Trwają też prace w na ul. Oleskiej. W jej ciągu powstaje wiadukt, pod którym potem będzie prowadzić tunel. Prowadzone są też roboty w rejonie wylotu z tego tunelu, bliżej ul. Katowickiej.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska