W poniedziałek drogowcy zamkną prawy, zewnętrzny pas jezdni na ul. Batalionów Chłopskich. Ograniczenie będzie obowiązywało na odcinku około 300 metrów.
Początek będzie znajdował się na wysokości skrzyżowania równoległej ul. Nysy Łużyckiej z ul. Poniatowskiego, a kończyć będzie się na skrzyżowaniu tej pierwszej ulicy z ul. Dąbrowskiego. Ma to związek z robotami prowadzonymi na wspomnianej ul. Nysy Łużyckiej.
W praktyce oznacza to, że kierowcy jadący od strony ronda na pl. Konstytucji 3 Maja na wschód, w kierunku ul. Ozimskiej, najpierw będą musieli liczyć się ze zwężeniem na ul. Batalionów Chłopskich, a po pokonaniu skrzyżowania z ul. Oleską czekać będzie kolejne, obowiązujące już od dłuższego czasu zwężenie jezdni na ul. Bohaterów Monte Cassino.
Z racji wprowadzenia dodatkowego ograniczenia przy stacji Opole Wschodnie Miejski Zarząd Dróg apeluje do kierowców o ostrożność oraz wyrozumiałość. Jednocześnie drogowcy podkreślają, że w ostatnim czasie, po uporaniu się przez wykonawcę z przekładaniem większości podziemnych instalacji, prace przy budowie centrum znacznie przyspieszyły. Jako przykład wskazują roboty prowadzone przy nasypie kolejowym, związane z budową estakady nad ul. Oleską.
Równolegle trwają przygotowania do wykonania przecisku w nasypie na wysokości wylotu z ul. Katowickiej. Tutaj prace będą prowadzone od strony ul. Rataja.
- Obiekt będzie powstawał przez około 10 miesięcy. Połowę tego czasu zajmą prace przygotowawcze. Kolejne 1,5 miesiąca potrwa przeciskanie elementów żelbetowych, realizowane w dwóch etapach. Trzy miesiące zajmą przerwy technologiczne - wylicza Adam Leszczyński, rzecznik MZD.
Przypomnijmy, że przekładanie podziemnych instalacji, a przede wszystkim odkrywanie większych ich ilości niż wynikało z dokumentacji planistycznej, było przyczyną, dla której konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud – wykonawców inwestycji – zwróciło się do miasta o przesunięcie terminu ukończenia centrum przesiadkowego Opole Wschodnie, a także zwiększenia wartości zadania.
Miasto przychyliło się, aby do 137 mln zł, na które opiewała pierwotna umowa, dołożyć kolejne 3 mln zł z racji wykonania dodatkowych, nieplanowanych robót. Nadal nie wiadomo natomiast o ile przesunięty będzie termin realizacji. W tym przypadku negocjacje nadal trwają. Pierwotny termin to druga połowa października 2020 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?