Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie trwa od początku roku. Informowano wtedy, że w pierwszych etapach inwestycji wykonywana będzie estakada nad ul. Oleską, przebiegająca równolegle do nasypu kolejowego, a także drugie przebicie w tymże nasypie.
Nowy przejazd zaplanowano naprzeciwko wylotu z ul. Katowickiej w Bohaterów Monte Cassino.
O ile budowa podstaw estakady trwa (widać część fundamentów oraz podpór), o tyle prac przy dodatkowym przebiciu nadal nie widać, choć ich start planowany był na początek marca.
Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu, tłumaczy to trwającymi przekopami sieci w rejonie stacji Opole Wschodnie. – Jest ich naprawdę sporo – zauważa.
Adam Leszczyński zaznacza, że mimo tego trwają przygotowania do budowy nowego tunelu. Ten nie ma być drążony ani kopany, tylko przeciskany.
Będzie to polegało na tym, że w nasypie będą montowane specjalne prowadnice. Prace zaczyna się od góry. Najpierw wykonuje się strop, a następnie ściany i spąg [dolny element – red.]. Następnie ta betonowa konstrukcja będzie wciskana w nasyp. Metoda ta jest tańsza, szybsza oraz pozwala na prowadzenie prac mimo jeżdżących pociągów – opisuje rzecznik MZD.
Wykonanie tunelu będzie wymagało obniżenia poziomu jezdni w jego okolicy o ponad metr. Drogowcy już nad tym pracują. Przekop nasypu i budowa tunelu ma się rozpocząć w drugiej połowie czerwca.
Tunel umożliwi przejazd z ul. Katowickiej prosto w ul. Rataja. Plan budowy centrum przesiadkowego przy stacji Opole Wschodnie zakłada bowiem, że rejon skrzyżowania ulic Oleskiej, Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino stanie się jednym, wielkim rondem.
Powstająca estakada nad ul. Oleską, a także tunel planowany pod nią, umożliwią pokonanie skrzyżowania bez wjeżdżania na nie.
Budowa centrum przesiadkowego przy stacji Opole Wschodnie ma się zakończyć jesienią 2020 roku i kosztuje 137 mln złotych.
Równolegle na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe trwa modernizacja torowiska i samej stacji. W ramach tych prac do tej pory wymieniono jeden z wiaduktów nad ul. Oleską. Za jakiś czas to samo będzie miało miejsce w przypadku drugiej, szerszej przeprawy. Te roboty mają się zakończyć w połowie 2020 roku i kosztują 34 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?