Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. W poniedziałek zamknięcie skrzyżowania przy stacji. Drogowcy poproszą policję o pomoc?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. W poniedziałek zamknięcie skrzyżowania ulicy Oleskiej z Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino. Ruch będzie poprowadzony bypassem. Kierowcy pytają czemu na placu budowy jest mało robotników.
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. W poniedziałek zamknięcie skrzyżowania ulicy Oleskiej z Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino. Ruch będzie poprowadzony bypassem. Kierowcy pytają czemu na placu budowy jest mało robotników. Piotr Guzik
Udostępnij:
W poniedziałek planowane jest zamknięcie skrzyżowania ulic Oleskiej, Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich. Drogowcy szykują się do budowy tunelu pod krzyżówką. Kierowcy obawiają się, że skutkiem zmian będzie zakorkowanie tej części miasta. Pytają też o frekwencję na placu budowy centrum przesiadkowego przy stacji Opole Wschodnie.

Pod ulicą Oleską ma powstać dwupasmowy tunel, którym prowadzić będzie ruch samochodowy w kierunku skrzyżowania ulic Ozimskiej i Plebiscytowej.

W przyszłym tygodniu rozpocząć ma się budowa dwóch palisad, które umożliwią wykonanie wykopu. Budowlańcy mają zejść na głębokość 10 metrów poniżej obecnego poziomu skrzyżowania.

Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Zmiany od poniedziałku

Miejski Zarząd Dróg informuje, że ruch w relacji wschód-zachód przy stacji Opole Wschodnie odbywać będzie się drogą tymczasową wykonaną obok skrzyżowania.

Kierowcy poruszający się tą drogą w kierunku wschodnim będą mieli możliwość zjechania w ulicę Katowicką. Ta na odcinku od skrzyżowania z ulicą Bohaterów Monte Cassino a zabudowaniami szkoły medycznej będzie jednokierunkowa. Nie będzie możliwości wyjechania z ul. Katowickiej w prawo w ul. Bohaterów Monte Cassino - zapowiada Adam Leszczyński, rzecznik MZD.

Adam Leszczyński dodaje, że kierowcy poruszający się bypassem w kierunku zachodnim będą mogli skręcić w prawo w ul. Oleską, zaś kierowcy jadący tą ulicą od strony osiedli im. AK oraz Chabrów będą mogli włączyć się do ruchu na bypassie wyłącznie w stronę ronda na pl. Konstytucji 3 Maja.

Centrum przesiadkowe Opole Główne. Opolanie alarmują, że na budowie na terenie dawnego dworca PKS od pewnego czasu nie widać robotników.

Centrum przesiadkowe Opole Główne. Na placu budowy nie widać...

Wszelkie inne manewry w tym miejscu nie będą dopuszczalne. Kierowcy muszą się też liczyć z wstrzymywaniem ruchu przez pieszych. Na terenie bypassu powstało bowiem tymczasowe przejście z wzbudzaną sygnalizacją świetlną.

Adam Leszczyński zapowiada, że zmiana organizacji ruchu przy stacji Opole Wschodnie ma nastąpić w poniedziałek 15 czerwca. Kiedy konkretnie? Tego nie precyzuje. Przekonuje jednak, że stanie się to dopiero po porannym szczycie komunikacyjnym.

Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Miasto stanie w korkach?

MZD nie precyzuje też jak długo obowiązywać będzie taka organizacja ruchu. Na budowie słyszymy, że co najmniej do końca roku.

- Będzie dramat - stwierdza pan Sławomir, kierowca z Opola. - Już przy obecnych ograniczeniach ta okolica mocno się korkowała. Teraz przy Opolu Wschodnim będzie jeszcze gorzej. A także w innych częściach miasta - uważa.

- Ci, co wjeżdżali do Opola ulicą Oleską od strony Kluczborka albo będą jechali przez osiedle Chabrów i próbowali dostać się do centrum przez ulicę Luboszycką, albo będą poruszali się ulicami Okulickiego, Sosnkowskiego, Horoszkiewicza i Ozimską. Te drogi już są ruchliwe, a będą jeszcze bardziej. Zastanawia przy tym, czy MZD ma świadomość tego, jakie będą korki i zaalarmowało policję - mówi pan Sławomir.

Adam Leszczyński przypomina, że przy wcześniejszych zamknięciach ulicy Oleskiej ruch rozkładał się już ten sposób. - Zobaczymy jak będzie. Jednak ostatnio nie dochodziło na ulicy Luboszyckiej do jakiś niebezpiecznych sytuacji - przekonuje.

Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Ile osób na budowie?

Kierowcy pytają też, czy na placu budowy nie jest za mało robotników. - To jest wielka inwestycja. Przez okolicę przejeżdżam regularnie. I rzadko widać tutaj więcej, jak kilkanaście osób - słyszymy.

Adam Leszczyński odpowiada, że MZD codziennie dostajemy raporty na temat liczby osób pracujących danego dnia na terenie inwestycji.

- W zeszłym tygodniu było to około 65 osób każdego dnia. Choć bywały okresy, w których ta liczba dochodziła do około 100 pracowników. Wszystko zależy od frontu robót - mówi.

Centrum przesiadkowe Opole Główne ma być ukończone w czerwcu 2021 roku (pierwotnym terminem był październik tego roku). Koszt to 140 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Bacscan

Bacscan CA 9000 Professional SG

356,76 zł265,00 zł-26%
miejsce #2

Promiler

Promiler AL 7010

359,00 zł292,64 zł-18%
miejsce #3

Promiler

Promiler iBlow 10

1 799,00 zł1 538,00 zł-15%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nowy taryfikator

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Należy zrealizować w całości obwodnicę - dwupasmową wokół Opola - umożliwiając z każdego kierunku miasta dojazd szybki i bezpieczny a potem brać się za demolkę układów komunikacyjnych w centrum i śródmieściu. A tutaj liczy się "zakorkowanie i utrudnienie życia mieszkańcom - zwłaszcza , że Plebiscytowa jest mocno obciążona ruchem samochodowym. Ciężarowe nie mogą jeździć przez centrum. Opolanie już przeżyli "sprawną budowę kładki przez Kanał Ulgi".

Każdy ma to na co zasłużył.

Ktokolwiek i jak to widzi ale oddalająca się realizacja obwodnicy południowej przez Odrę - zniechęca inwestorów do Opola. Niestety walka o przebieg przez Bolko i cmentarz nie jest przemyślana wizjonersko. Obwodnicę należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie sie drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego objazdu do innego rejonu , dzielnicy. Należy przy tym pomyśleć o parkingach przy obwodnicy. Kierowcy w cenie parkingu będą mieli darmową komunikację do centrum.

Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie