Pod ulicą Oleską ma powstać dwupasmowy tunel, którym prowadzić będzie ruch samochodowy w kierunku skrzyżowania ulic Ozimskiej i Plebiscytowej.
W przyszłym tygodniu rozpocząć ma się budowa dwóch palisad, które umożliwią wykonanie wykopu. Budowlańcy mają zejść na głębokość 10 metrów poniżej obecnego poziomu skrzyżowania.
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Zmiany od poniedziałku
Miejski Zarząd Dróg informuje, że ruch w relacji wschód-zachód przy stacji Opole Wschodnie odbywać będzie się drogą tymczasową wykonaną obok skrzyżowania.
Kierowcy poruszający się tą drogą w kierunku wschodnim będą mieli możliwość zjechania w ulicę Katowicką. Ta na odcinku od skrzyżowania z ulicą Bohaterów Monte Cassino a zabudowaniami szkoły medycznej będzie jednokierunkowa. Nie będzie możliwości wyjechania z ul. Katowickiej w prawo w ul. Bohaterów Monte Cassino - zapowiada Adam Leszczyński, rzecznik MZD.
Adam Leszczyński dodaje, że kierowcy poruszający się bypassem w kierunku zachodnim będą mogli skręcić w prawo w ul. Oleską, zaś kierowcy jadący tą ulicą od strony osiedli im. AK oraz Chabrów będą mogli włączyć się do ruchu na bypassie wyłącznie w stronę ronda na pl. Konstytucji 3 Maja.
Wszelkie inne manewry w tym miejscu nie będą dopuszczalne. Kierowcy muszą się też liczyć z wstrzymywaniem ruchu przez pieszych. Na terenie bypassu powstało bowiem tymczasowe przejście z wzbudzaną sygnalizacją świetlną.
Adam Leszczyński zapowiada, że zmiana organizacji ruchu przy stacji Opole Wschodnie ma nastąpić w poniedziałek 15 czerwca. Kiedy konkretnie? Tego nie precyzuje. Przekonuje jednak, że stanie się to dopiero po porannym szczycie komunikacyjnym.
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Miasto stanie w korkach?
MZD nie precyzuje też jak długo obowiązywać będzie taka organizacja ruchu. Na budowie słyszymy, że co najmniej do końca roku.
- Będzie dramat - stwierdza pan Sławomir, kierowca z Opola. - Już przy obecnych ograniczeniach ta okolica mocno się korkowała. Teraz przy Opolu Wschodnim będzie jeszcze gorzej. A także w innych częściach miasta - uważa.
- Ci, co wjeżdżali do Opola ulicą Oleską od strony Kluczborka albo będą jechali przez osiedle Chabrów i próbowali dostać się do centrum przez ulicę Luboszycką, albo będą poruszali się ulicami Okulickiego, Sosnkowskiego, Horoszkiewicza i Ozimską. Te drogi już są ruchliwe, a będą jeszcze bardziej. Zastanawia przy tym, czy MZD ma świadomość tego, jakie będą korki i zaalarmowało policję - mówi pan Sławomir.
Adam Leszczyński przypomina, że przy wcześniejszych zamknięciach ulicy Oleskiej ruch rozkładał się już ten sposób. - Zobaczymy jak będzie. Jednak ostatnio nie dochodziło na ulicy Luboszyckiej do jakiś niebezpiecznych sytuacji - przekonuje.
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Ile osób na budowie?
Kierowcy pytają też, czy na placu budowy nie jest za mało robotników. - To jest wielka inwestycja. Przez okolicę przejeżdżam regularnie. I rzadko widać tutaj więcej, jak kilkanaście osób - słyszymy.
Adam Leszczyński odpowiada, że MZD codziennie dostajemy raporty na temat liczby osób pracujących danego dnia na terenie inwestycji.
- W zeszłym tygodniu było to około 65 osób każdego dnia. Choć bywały okresy, w których ta liczba dochodziła do około 100 pracowników. Wszystko zależy od frontu robót - mówi.
Centrum przesiadkowe Opole Główne ma być ukończone w czerwcu 2021 roku (pierwotnym terminem był październik tego roku). Koszt to 140 mln zł.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?