Zamknięcie skrzyżowania spowodowane jest przystąpieniem do kolejnego etapu prac przy przebudowie układu komunikacyjnego przy stacji Opole Wschodnie.
Jest nim budowa tunelu, który będzie przebiegał pod ulicą Oleską, a którym poruszać będą się pojazdy zmierzające od strony ronda na pl. Konstytucji 3 Maja w kierunku skrzyżowania ulic Ozimskiej i Plebiscytowej.
Skrzyżowanie zamknięto przed tygodniem. Obok otwarto bypass, na którym jest też tymczasowe przejście dla pieszych ze wzbudzaną sygnalizacją świetlną.
Kierowcy starają się jednak unikać tego miejsca, bo okolica się korkuje, zaś zamknięcie skrzyżowania spowodowało też zwiększenie ruchu na ulicach Luboszyckiej i Chabrów oraz na Okulickiego, Sosnkowskiego, Horoszkiewicza i Ozimskiej.
Budowa tunelu rozpocznie się od wykonania palisady, która umożliwi wykopanie przejazdu pod ulicą Oleską. Zanim to jednak nastąpi, drogowcy musieli usunąć nawierzchnię z pobliskich dróg.
W przypadku ulicy Oleskiej odsłonięto poniemiecką kostkę. Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, informuje, że nie będzie mogła tam być ułożona na nowo.
- Dojazd ulicą Oleską do skrzyżowania będzie przebudowany. Nie oznacza to jednak, że kostka się zmarnuje. Po rozebraniu będzie przewieziona na specjalny plac, na którym magazynowane są podobne materiały drogowe, nadające się do ponownego wykorzystania. Kostka ta będzie wykorzystana przy okazji remontów dróg i chodników na terenie Opola - zapowiada.
Drogowcy skuli też w nawierzchnię na wyłączonych z ruchu odcinkach ulic Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino. Adam Leszczyński wskazuje, że wykonawca centrum przesiadkowego Opole Wschodnie - firma Banimex - zrobiła to przy okazji usuwania nawierzchni ulicy Oleskiej.
Rzecznik MZD zaznacza, że na terenie budowy dużo się dzieje. - Estakada nad ul. Oleską szykowana jest do betonowania. Przygotowania do przecisku w nasypie kolejowym, który umożliwi połączenie ulicy Katowickiej z Rataja, są na ostatniej prostej. Gotowa jest płyta startowa, wkrótce rozpocznie się betonowanie pierwszego segmentu - opisuje.
Na ukończeniu są zjazdy przy przejściach pieszo-rowerowych. - Układane są również chodniki. Powoli kończą się prace na centrum przesiadkowym, gdzie widać już perony, zatoki i chodniki - wylicza.
Inwestycja kosztuje 140 mln zł. Obecny termin realizacji to koniec czerwca 2021 roku.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Perfekcyjna Pani Domu razem z mężem urządziła swój ogród. Postawili tam nawet palmy
- Czarne chmury nad liderem Rammstein. Muzyk reaguje na oskarżenia o molestowanie
- 40 lat temu odbył się pierwszy rodzinny poród w Polsce. Wszystko dzięki sprytowi ojca
- Znana dziennikarka podziękowała za przypomnienie zdjęcia. Jak je skomentowała?