Centrum przesiadkowe Opole-Główne już cieszy oko. Nie obyło się jednak bez bubli

Mateusz Majnusz
Mateusz Majnusz
Termin ukończenia budowy centrum przesiadkowego „Opole Główne” to końcówka sierpnia, natomiast oddanie go do użytku ma nastąpić jesienią.
Termin ukończenia budowy centrum przesiadkowego „Opole Główne” to końcówka sierpnia, natomiast oddanie go do użytku ma nastąpić jesienią. Mateusz Majnusz
W związku z zakończonym kolejnym etapem inwestycji drogowcy przywrócili ruch w obu kierunkach na wyłączonym odcinku obok centrum przesiadkowego Opole-Główne. Teraz jeździ się tam „po staremu”, jednak kierowcy wytykają błędy, które popełniono.

Już za kilka tygodni będziemy mogli zaparkować samochody na wielopoziomowym parkingu centrum przesiadkowego „Opole-Główne”, które pomieści nawet 350 pojazdów.

Co się udało, a co jest budowlanym bublem?

W mediach społecznościowych mieszkańcy chwalą urząd miasta, ponieważ teraz w tym rejonie jeździ się znacznie przyjemniej, a ruch odbywa się płynnie i bez zbędnych przestojów.

Kierowcy oraz pasażerowie autobusów skarżą się jednak na zatoczki autobusowe, które ich zdaniem są budowlanym bublem.

Po pierwsze dlatego, że zatoczkę wyłożono kostką, a wjeżdżający na nią autobus dostaje dużych drgań i pasażerowie podskakują na siedzeniach.

Drugim powodem jest wybudowanie wyniesionej wysepki, która uniemożliwia bez najechania na nią ominięcie autobusu przez drugi taki pojazd. A co ważne, przystanek przy centrum obsługiwany jest przez rekordowe aż 19 linii autobusowych!

Termin ukończenia budowy centrum przesiadkowego „Opole Główne” to końcówka sierpnia, natomiast oddanie go do użytku ma nastąpić jesienią.
Termin ukończenia budowy centrum przesiadkowego „Opole Główne” to końcówka sierpnia, natomiast oddanie go do użytku ma nastąpić jesienią. Mateusz Majnusz

Inwestycja warta 65 mln złotych powoli zbliża się do finiszu

Gotowe jest już niemal wszystko – od samego budynku nowego centrum wraz z pomieszczeniami, w którym ulokowana w przyszłości będzie działalność usługowa. Rosną już także rośliny, które zamontowano na specjalnych na ścianach od strony ul. 1 Maja i na przedłużeniu ul. Kołłątaja. Sporo dzieje się także na terenie wokół przyszłego centrum.

Zakończono budowę chodników i zatoczek autobusowych, z których już teraz korzystają mieszkańcy.

Termin ukończenia budowy centrum przesiadkowego „Opole Główne” to końcówka sierpnia, natomiast oddanie go do użytku ma nastąpić jesienią.

- W wakacje zakończą się pracę budowlane, ale musimy pamiętać, że zanim jeszcze pierwsi kierowcy będą mogli zaparkować tam swoje samochody, musi nastąpić odbiór techniczny całej inwestycji, a później uzyskanie zezwolenia na użytkowanie obiektu – tłumaczy Daria Strąk z opolskiego ratusza.

Nowa-stara organizacja ruchu

2 sierpnia drogowcy zmienili organizację ruchu w rejonie centrum i przywrócili do użytkowania skrzyżowanie ul. 1 Maja z Reymonta, które zostało zamknięte w czerwcu ubiegłego roku.

Ruch odbywa się tutaj jak wcześniej, co oznacza, że ul. Reymonta i Kołłątaja są już jednokierunkowe, a z ul. Armii Krajowej (przy centrum przesiadkowym) można skręcić w lewo i dojechać tak do ul. Korfantego.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maciek
4 sierpnia, 16:45, Grata:

Spokojnie - kostka i tak siądzie - tak samo jest we Wrocławiu - drgania zmienią się we wstrząsy. Nie ma fachowców od układania kostki brukowej Hamujący autobus powoduje duże uderzenie i nacisk na jezdnię. Szykujcie się za dwa lata na poprawę tego bubla.

W innych miastach takie podjazdy dla autobusów wykonuje się z betonu. Ale w Opolu brakuje cementu? A może "mądry" Wojewódzki Konserwator Zabytków robi co chce, a właściwie to tak, aby ludzie nie mogli podjechać z bagażem -patrz kostka brukowa przed samym dworcem, to istny "tor przeszkód" dla podróżnych z bagażem, a autobusy niech sie "sprawdzają" ile wytrzymają?!!! Jak ludzie mają korzystać z komunikacji zbiorowej (autobusy MPK, czy kolej) - skoro tyle jest przeszkód do korzystania z niej???? Dlaczego UM Opola nie pomyślał o Mieszkańcach miasta Opola???

M
Maciek
Aby spełniać swoją funkcję powinien być do niego odpowiedni dostęp, poprzez:

1.Wygodne, i jak najkrótsze, drogi-chodniki dla pieszych, które będą

umożliwiały dojście z bagażami, a Podróżni zazwyczaj posiadają bagaże na kółkach oraz normalne obuwie.

2. Wygodny dojazd dla osób z niepełnosprawnością, poruszającymi się na

wózkach

3. Przystanek komunikacji miejskiej powinny się znajdować w bezpośredniej

bliskości, najlepiej przy wejściu na dworzec. Przystanek komunikacji

miejskiej o nazwie Dworzec PKP powinien być przy dworcu, a nie dwieście

metrów od dworca, również ze względu na dostępność dla osób

niepełnosprawnych

4. Osoby dojeżdżające do dworca własnymi środkami komunikacji, powinny

mieć również możliwość wysiąść w bezpośredniej wejścia.

Całkowitym przeciwieństwem powyższych wymagań jest obecna sytuacja:

okolica dworca PKP w Opolu nie służy obecnie Mieszkańcom. Wszystko jest zrobione nie tak jak być powinno. Czy nasze Wadze nie korzystają nigdy z dworca PKP????

Opisywane w artykule NTO z dnia 29.06.2022 zagospodarowanie okolicy dworca PKP, z myślą o dzieciach i urządzanie w tym miejscu placów zabaw to jakaś pomyłka!!!

Pomysł zagospodarowania okolic dworca PKP w taki sposób jest nie do przyjęcia i utrudni a nawet uniemożliwi wielu Mieszkańcom-Pasażerom korzystanie z komunikacji kolejowej, a chyba nie o to chodzi?

Jesli nie ma pieniedzy na odpowiednia "przebudowę", to proponuję wykonac przynajmniej ścieżki aslaltowe, tak, aby można było dojechać z bagażem do drzwi dworca. Tak jest np w Barcelonie i nie szkodzi "do zabytkowi". Nie bedzie to tyle kosztowało, ale ułatwi to bardzo dojazd Podróżnym, dla których podobno jest ten "Dworzec" ????

Usuniecie slupków, też niewiele kosztuje, a to dałoby możliwość dojazdu do dworca autobusom komunikacji miejskiej!!!!

I w tym miejscu, zadajmy sobie pytanie: Czy chcemy, aby Mieszkańcy korzystali z komunikacji zbiorowej, czy nie???
U
Unknow
Centrum przesiadkowe dla kogo? Bo chyba nie dla mieszkańców wiosek. Co roku likwidowane są kolejne połączenia z miastem. Brak autobusow w weekendu. Brak w wakacje. Jak żyć? Jak podjąć pracę? Nawet do lekarza nie mogę się dostać. Uziemienie na 2 mies.

Kpina z ludzi
D
Daniel Kepinski
Od paru lat wszędzie się remontuje dworce w Grodkowie remont elewacji kosztował 5 milionów starczyło na jedną toaletę brakło pieniędzy na nowe busy co skończyło się likwidacja kilkunastu nie rentownych połączeń sam PKS obsługuje teraz około 50 kursów które można by było zmieścić pod jedną wiatą nawet jeśli by jeden autobus odprawić co pół godziny ? w Nysie pewnie też skończy się likwidacja połączeń centem przesiadkowe ale bez połączeń to wygląda bardziej jak noclegownia dla bezdomnych w dobie gdy paliwo jest bardzo drogie i transport publiczny mogl by się rozwijać zamyka się kolejne połączenia ?
G
Grata
4 sierpnia, 14:48, Gość:

Kiedy zakończy się strojenie systemu its? Jada po tym mieście to jakaś paranoja, na każdym skrzyżowaniu czerwone. Jeżeli ten system ma tak działać za taką kasę, to chyba lekko coś nie tak!

Marzenie ściętej głowy - chcesz poprawić jakość smogu?

G
Grata
Spokojnie - kostka i tak siądzie - tak samo jest we Wrocławiu - drgania zmienią się we wstrząsy. Nie ma fachowców od układania kostki brukowej Hamujący autobus powoduje duże uderzenie i nacisk na jezdnię. Szykujcie się za dwa lata na poprawę tego bubla.
G
Gość
Kiedy zakończy się strojenie systemu its? Jada po tym mieście to jakaś paranoja, na każdym skrzyżowaniu czerwone. Jeżeli ten system ma tak działać za taką kasę, to chyba lekko coś nie tak!
g
gapcio
miało być oryginalnie a wyszło jak wyszł !

brak dobrych brukarzy ?
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie