Już za kilka tygodni będziemy mogli zaparkować samochody na wielopoziomowym parkingu centrum przesiadkowego „Opole-Główne”, które pomieści nawet 350 pojazdów.
Co się udało, a co jest budowlanym bublem?
W mediach społecznościowych mieszkańcy chwalą urząd miasta, ponieważ teraz w tym rejonie jeździ się znacznie przyjemniej, a ruch odbywa się płynnie i bez zbędnych przestojów.
Kierowcy oraz pasażerowie autobusów skarżą się jednak na zatoczki autobusowe, które ich zdaniem są budowlanym bublem.
Po pierwsze dlatego, że zatoczkę wyłożono kostką, a wjeżdżający na nią autobus dostaje dużych drgań i pasażerowie podskakują na siedzeniach.
Drugim powodem jest wybudowanie wyniesionej wysepki, która uniemożliwia bez najechania na nią ominięcie autobusu przez drugi taki pojazd. A co ważne, przystanek przy centrum obsługiwany jest przez rekordowe aż 19 linii autobusowych!
Inwestycja warta 65 mln złotych powoli zbliża się do finiszu
Gotowe jest już niemal wszystko – od samego budynku nowego centrum wraz z pomieszczeniami, w którym ulokowana w przyszłości będzie działalność usługowa. Rosną już także rośliny, które zamontowano na specjalnych na ścianach od strony ul. 1 Maja i na przedłużeniu ul. Kołłątaja. Sporo dzieje się także na terenie wokół przyszłego centrum.
Zakończono budowę chodników i zatoczek autobusowych, z których już teraz korzystają mieszkańcy.
Termin ukończenia budowy centrum przesiadkowego „Opole Główne” to końcówka sierpnia, natomiast oddanie go do użytku ma nastąpić jesienią.
- W wakacje zakończą się pracę budowlane, ale musimy pamiętać, że zanim jeszcze pierwsi kierowcy będą mogli zaparkować tam swoje samochody, musi nastąpić odbiór techniczny całej inwestycji, a później uzyskanie zezwolenia na użytkowanie obiektu – tłumaczy Daria Strąk z opolskiego ratusza.
Nowa-stara organizacja ruchu
2 sierpnia drogowcy zmienili organizację ruchu w rejonie centrum i przywrócili do użytkowania skrzyżowanie ul. 1 Maja z Reymonta, które zostało zamknięte w czerwcu ubiegłego roku.
Ruch odbywa się tutaj jak wcześniej, co oznacza, że ul. Reymonta i Kołłątaja są już jednokierunkowe, a z ul. Armii Krajowej (przy centrum przesiadkowym) można skręcić w lewo i dojechać tak do ul. Korfantego.