O tym, kto i za ile będzie prowadził te prace, dowiemy się najszybciej w połowie czerwca. Prace zaplanowano do końca 2022 roku.
Gmina Nysa realizuje przebudowę dworca kolejowego w porozumieniu ze starostwem powiatowym w Nysie, które jest właścicielem części terenu obejmującego dworzec autobusowy.
W trakcie prac stary budynek dworca kolejowego zostanie przebudowany i zmodernizowany. Nowy dworzec autobusowy znajdzie się na terenie pustego dziś placu pomiędzy ul. Racławicką a ul. Bema. Powstaną tam obok siebie dwa zadaszone perony dla autobusów.
Na miejscu dzisiejszego placu manewrowego PKS powstanie parking na 75 pojazdów podróżnych. Przebudowana ma być także ulica Racławicka, łącząca dworzec z centrum miasta. W trakcie prowadzenia prac budowlanych podróżni mają mieć zapewniony dostęp do peronów dworca. Wykonawca prac ma też ustawić kontener z poczekalnią i sanitariatami.
Inwestycję w Nysie współfinansuje rząd
Budowa centrum przesiadkowego w Nysie jest współfinansowana kwotą 10 milionów złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. To najwyższe dofinansowanie z RFIL na Opolszczyźnie w 2020 roku.
Nysa będzie bowiem końcowym przystankiem tzw. szprychy nr 8 przyszłego centralnego Portu Komunikacyjnego.
Rząd planuje elektryfikację linii kolejowej Nysa – Opole, oraz odcinka innej linii kolejowej z Nysy do Kamieńca Ząbkowickiego.
Modernizowane będzie także linia kolejowa z Opola do Warszawy, gdzie docelowo podróż ma się odbywać z szybkością 250 km na godzinę.
Po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem z Opola do Warszawy ma się skrócić do 2 godzin 35 minut, a z Opola do Kłodzka do 1 godziny 10 minut.
Z Nysy do Centralnego Portu Komunikacyjnego mamy dojechać w 3 godziny 15 minut.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?