U zbiegu ulic 1 Maja i Armii Krajowej, w miejscu obecnego dworca autobusowego, ma powstać czteropiętrowy budynek o powierzchni 13,5 tysiąca metrów kwadratowych.
Ponad 4 tysiące metrów kwadratowych zajmować będą zielone tarasy.
Na poziomie zerowym przewidziano osiem stanowisk postojowych dla autobusów pozamiejskich i międzynarodowych. Na pozostałych kondygnacjach znajdzie się parking na około 350 pojazdów. Parking najprawdopodobniej będzie płatny.
Pierwszy przetarg na wykonanie centrum ogłoszony został na początku października 2018 roku. Ostatecznie - po wielu zapytaniach firm budowlanych - dwie złożone oferty otwarto pod koniec stycznia. Obie okazały się jednak zbyt drogie.
Jedna z nich - firmy Adamietz ze Strzelec Opolskich - opiewała na 66,5 mln zł, druga - polsko-hiszpańskiego konsorcjum Balzola - na 74,5 mln zł. To znacznie więcej od założeń urzędu miasta. W budżecie na tę inwestycję zarezerwowano 46 mln zł. Pierwszy przetarg więc unieważniono.
W kwietniu ogłoszono drugi konkurs z maksymalną kwotą 50 mln zł. Do opolskiego ratusza, jak się dziś okazało, wpłynęły trzy oferty. Firma Polbau z Opola zaoferowała wykonanie prac za 75,5 mln zł, 69,5 mln zł chce Adamietz, a warszawska firma Warbud 64,2 mln zł.
- Mimo, że wszystkie oferty przekraczają założony budżet, to i tak jedna z nich okazała się o dwa miliony niższa od najtańszej oferty z poprzedniego przetargu - mówi Katarzyna Oborska-Marciniak, rzecznik Urzędu Miasta Opola.
Obecnie nie wiadomo, czy ratusz zaakceptuje którąś z propozycji firm budowlanych, czy ogłosi kolejny przetarg.