Targi nto - nowe

Centrum przesiadkowe znów za drogie. Co dalej z inwestycją w centrum Opola?

Miłosz Bogdanowicz
Czy i kiedy nowoczesne centrum przesiadkowe zastąpi brzydki plac w środku Opola? Tego na razie nie wiadomo.
Czy i kiedy nowoczesne centrum przesiadkowe zastąpi brzydki plac w środku Opola? Tego na razie nie wiadomo. Urząd Miasta Opola
W opolskim ratuszu otwarte zostały oferty firm, które chcą wybudować centrum przesiadkowe w miejscu obecnego dworca PKS. Ponownie okazały się one droższe od budżetu zakładanego przez samorząd.

U zbiegu ulic 1 Maja i Armii Krajowej, w miejscu obecnego dworca autobusowego, ma powstać czteropiętrowy budynek o powierzchni 13,5 tysiąca metrów kwadratowych.

Ponad 4 tysiące metrów kwadratowych zajmować będą zielone tarasy.

Na poziomie zerowym przewidziano osiem stanowisk postojowych dla autobusów pozamiejskich i międzynarodowych. Na pozostałych kondygnacjach znajdzie się parking na około 350 pojazdów. Parking najprawdopodobniej będzie płatny.

Pierwszy przetarg na wykonanie centrum ogłoszony został na początku października 2018 roku. Ostatecznie - po wielu zapytaniach firm budowlanych - dwie złożone oferty otwarto pod koniec stycznia. Obie okazały się jednak zbyt drogie.

Jedna z nich - firmy Adamietz ze Strzelec Opolskich - opiewała na 66,5 mln zł, druga - polsko-hiszpańskiego konsorcjum Balzola - na 74,5 mln zł. To znacznie więcej od założeń urzędu miasta. W budżecie na tę inwestycję zarezerwowano 46 mln zł. Pierwszy przetarg więc unieważniono.

W kwietniu ogłoszono drugi konkurs z maksymalną kwotą 50 mln zł. Do opolskiego ratusza, jak się dziś okazało, wpłynęły trzy oferty. Firma Polbau z Opola zaoferowała wykonanie prac za 75,5 mln zł, 69,5 mln zł chce Adamietz, a warszawska firma Warbud 64,2 mln zł.

- Mimo, że wszystkie oferty przekraczają założony budżet, to i tak jedna z nich okazała się o dwa miliony niższa od najtańszej oferty z poprzedniego przetargu - mówi Katarzyna Oborska-Marciniak, rzecznik Urzędu Miasta Opola.

Obecnie nie wiadomo, czy ratusz zaakceptuje którąś z propozycji firm budowlanych, czy ogłosi kolejny przetarg.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska