Chcą odwołać burmistrz Barską

fot. Krzysztof Strauchmann
Przedstawiciele komitetu organizującego referendum: Zbigniew Stachowiak, pełnomocnik komitetu, Mariusz Kręgiel, Honorata Byrska i Krystyna Sadowska.
Przedstawiciele komitetu organizującego referendum: Zbigniew Stachowiak, pełnomocnik komitetu, Mariusz Kręgiel, Honorata Byrska i Krystyna Sadowska. fot. Krzysztof Strauchmann
W Nysie zbierane są podpisy pod wnioskiem o zorganizowanie referendum w sprawie odwołania burmistrz Jolanty Barskiej i całej rady.

Do zorganizowania głosowania dąży 15-osobowa grupa mieszkańców miasta.
- Władze Nysy nie potrafią właściwie rządzić, a przyjęcie nowego studium grozi paraliżem komunikacyjnym miasta - uważa Zbigniew Stachowiak. - Ludzie wybrali radę i burmistrza, ale ludzie też mają prawo ich odwołać, bo się nie spisują.

W tym samym referendum dążący do głosowania chcą zadać mieszkańcom pytanie, czy popierają przygotowywaną w studium zagospodarowania przestrzennego możliwość ulokowania w centrum Nysy supermarketów, w tym także na miejscu obecnego stadionu sportowego KS Stal.

- Miejsce dla sklepów wielkopowierzchniowych jest przy planowanej obwodnicy - mówi Mariusz Kręgiel. - W centrum trzeba się skoncentrować na odbudowie zabytkowej starówki, a nie budować jakieś potwory z blachy. Stadion miejski służy dla młodzieży z dwóch szkół, nie może być zamieniony w obiekt handlowy.
Burmistrz Jolanta Barska jest zaskoczona wnioskiem o referendum.

Więcej w nto

Więcej w nto

Opinie członków komitetu, burmistrza, mieszkańców Nysy w poniedziałek (10 listopada) w papierowym wydaniu nto

Podkreśla, że żadnych decyzji w sprawie nowego studium jeszcze nie podjęto. 24 listopada w nyskim domu kultury odbędą się społeczne konsultacje w tej sprawie, a projekt studium jest wyłożony w urzędzie do wglądu dla mieszkańców.

Inicjatorzy chcą, aby referendum odbyło się najpóźniej do stycznia przyszłego roku, aby uniemożliwić radzie przyjęcie nowego studium gospodarki przestrzennej. Wcześniej musza jednak zebrać 10 procent podpisów osób uprawnionych do głosowania (ok. 4,5 tys. podpisów). Aby referendum było ważne, musi w nim uczestniczyć 30 procent uprawnionych.

Wideo

Komentarze 70

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

~Nysanin~
W dniu 07.11.2008 o 21:15, PIT napisał:

A kim są Ci wielcy działacze i co takiego w zyciu osiągneli ?? - pewnie nic . Inna rzecze że nie popieram pomysłu likwidacji stadionu Stali i wpuszczenia hipermarketu do centrum. Natomiast jestem za wpuszczeniem dobrej galerii handlowej z dobrej jakośći ubraniami, obuwiem czy restauracją - bo tego w Nysie NA PRAWDĘ nie ma ! A Ci którzy najbardziej krzyczą NIE !! - i tak jada na Bielany lub do Karolinki (jakiś czas temu widziałem Sanockiego w Castoramie w Opolu) - więc po co ten szum ?? Po nic. Jak się nie podoba - proponuję samemu zakassac rękawy i w ramach stowarzyszenia wziąć się do roboty - nie do polityki.


Radziłbym ci zainteresować się takimi miastami jak Żarów, Świdnica, Oława to zobaczysz, jakie zakłady tam powstały. Ważne, by w przyszłości w Nysie powstały firmy produkujące, a nie handluijące. Te pierwsze dla mieszkańców tworzą pieniążki, a te drugi ściągają od mieszkańców pieniążki. To zasadnicza różnica!
~ziom~
Chciałbym się jakoś mądrze wypowiedzieć na ten temat, ale po dłuższych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że pytanie jest tendencyjne i niejasno postawione. Moje fałdy mózgowe nie ogarniają tego tematu, a szare komórki poszły na fajkę. Pozdro 69
PS. Uwielbiam Wasze wypowiedzi!
N
Nysnia
A niby czym Barska ma sie pochwalić??!! Niby jakie zmiany zachodzą z jej udziałem?? Czy to że przyczajki chce sprzedać Rynek, czy to że cichaczem sprzedali razem z prezesem NECu częśc terenu tej spółki prywatnej osobie?? Czy tym, że wpakowała grube miliony w remont fortów bez wizji zagosopdarowania, że na siłe przeniesino tam sklep z praca i Informacja Tusrystyczna??!!! Ale cóż można wymagać od osoby która skończyła zaledwie wieczorowo AWF??? Od osoby, która kiedys potrafiła tylko biegać , a teraz jest conajwyżej jest krótkodzystansowcem, tzn. na jedną kadencje , a moze i nawet nie doczeka. W urzędzie mają jej dosyć. Tym bardziej ize wiedzą, że ona na ponowny wybór nie ma szans, to już kopią dołki. A jest czym, wszak przez te 3 lata się nazbierało, jak się prowadziło kolesiostwo. Gdyby nie to, że Nysa pracuje za granicą, tu by tu była BIDA że hej!! Chyba jedna z największych w kraju. Wydać pieniadze co wpłyną z podatków do kasy urzędu, to nawet najgłupszy potrafi, nie trzeba wyborów, wystrczy rzucić piłkę i kto złpie ten będzie Burmistrzem. Jednak, by do miasta ściągnąć inwestorów co dadzą 1000- 2000 tys miejsc pracy, to już trzeba mieć dużo madrego w głowie i dużo chęci zrobienia coś dla mieszkańców.
G
Gość
W dniu 04.11.2009 o 09:51, ~Nysanin~ napisał:

W urzędzie mają jej dosyć.


W urzędzie, to niech się cieszą, że mają ciepło i jakąś robotę. Tak nie musi być zawsze.
~Nysanin~
W dniu 08.11.2008 o 10:00, PIT napisał:

W jednym względzie się zgodzę się z gościem.... Barska sama zapracowała sobie na taką sytuację.... dlaczego:1. jak wspomniał gość - niezdecydowaniem - i to jest prawda... 2. ...


A niby czym Barska ma sie pochwalić??!! Niby jakie zmiany zachodzą z jej udziałem?? Czy to z przyczajki chce sprzedać Rynek, czy to że cichaczem sprzedali razem z prezesem NECu częśc terenu tej spółki prywatnej osobie?? Czy tym, że wpakowała grube miliony w remont fortów bez wizji zagosopdarowania, że na siłe przeniesino tam sklep z praca i Informacja Tusrystyczna??!!! Ale cóż można wymagać od osoby która skończyła zaledwie wieczorowo AWF??? Od osoby, która kiedys potrafiła tylko biegać , a teraz jest conajwyżej jest krótkodzystansowcem, tzn na jedną kadencje , a moze i nawet nie doczeka. W urzędzie mają jej dosyć.
G
Gość
Sam gościu jesteś poryty i to po beretce.
~nysanin~
Barska najgorszym burmistrzem od 1989r.
To co wyprawia ta kobieta to już przekracza wszelkie granice. Nie ma zielonego pojęcia o rządzeniu. Braki w budżecie chce poryć wyprzedając majatek gminny. W lipcu podjeła uchwałe o sprzedaży rynku a w październiku w Nowinach Nyskich napisali że także została sprzedała (dała zgodę) część terenu ciepłowni w Nysie!!!! Kobieto zastanów się!! To nie jest twój prywatny folwark! Jak nie potrafisz to do dzieci marsz uczyc ich fikołków na WF-ie, bo takie masz wykształcenie! Skończyła zaledwie wierczorowo AWF. Ot i naukowiec się znalazł od fikołków...
G
Gość
W dniu 29.11.2008 o 15:17, Gość napisał:

szczególnie ten z duzym brzuchem, pewnie będzie pompki robił na stadionie


No panie brzuch, co jest?! Ja tam koło tego stadionu codziennie z psem spaceruję i jeszcze pana ani razu nie widziałem tam na rozgrzewce, czy treningu. Tylko wrony zasiedlają stadion.
G
Gość
No, nyskie brzuchy, co tam z waszym referendum? Podpisy zebrane?
G
Gość
W dniu 08.11.2008 o 20:27, Gość napisał:

Kto to w ogóle są ci ludzie?! Kto ich zna? Fajnie jeden pieprzy, cyt:"Władze Nysy nie potrafią właściwie rządzić, a przyjęcie nowego studium grozi paraliżem komunikacyjnym miasta - uważa Zbigniew Stachowiak. - Ludzie wybrali radę i burmistrza, ale ludzie też mają prawo ich odwołać, bo się nie spisują"Owszem, ludzie mają prawo, tyle tylko, że "ludzie" to nie Zbysiu i jego czternastu kolesi... Zbysiu, ty tak tylko wyskakujesz przed orkiestrę, czy już ci się coś Zbysiu trwale porąbało się w główce?


Zgadzam się z Tobą masz absolutną rację, Pani Burmistrz gdyby nie wiem jak się starała, to zawsze znajdzie się garstka niezadowolonych rozrabiaczy, poparta jedyna słuszną gazetą. A ci pożal się "kupcy" to prawdziwa zenada. Mają jeden cel zrobić z Nysy skansen i jak wampiry wyssać z nysan całą krew.
G
Gość
W dniu 02.12.2008 o 00:48, nysanin po raz drugi napisał:

Za nowym sztucznym są faktycznie dwa trawiaste i perę drzew, które Ciebie na pewno nie interesują. Około 20 arów zabranych dzieciakom to dla Ciebie nic - no to powodzenia 21 wiek i miasto kosztem kilku działek budowlanych zabiera szkole 2 boiska - gdzie jest to możliwe?200 przedszkolaków będzie za kilka lat chodzić do tej właśnie dziesiątki w której będą się gnieździć - dla czyjego widzimisię?Co to znaczy 10 dostała co tylko chciała? Czy znasz w Nysie szkołę (poza PWSZ), która faktycznie ma wszystko co chce i co potrzebuje?Co do pozostałych inwektyw nie zabieram głosu - zazdrość, polityka, prywatne interesy nie powinny niszczyć tego co dla nas - rodziców jest najważniejsze... dobre warunki rozwoju dla moich i być może dla Twoich dzieci.PSMusisz drugi raz nacisnąć CapsLock (ten po lewej nad Shiftem ) bo nie lubię jak ktoś na mnie krzyczy.Pozdrawiamnysanin po raz kolejny


No właśnie, a niech maluchy uczą się od małego egoizmu, co kogo obchodzą jakieś tam przedszkolaki w rozlatującym sie budynku, to my, my uczniowie 10 jesteśmy ważni. A może by tak rodzice porozmawiali z Panią Dyrektor 10 i poprosili o nie przyjmowanie dzieci spoza rejonu ( w tej chwili jest ich ok 250 ) i w ten sposób poprawili warunki swoim dzieciakom w szkole? ale po co przecież Pani Dyrektor też myśli o własnym czubku nosa, im więcej dzieci tym wyższa pensyjka, więcej wicedyrektorów i mniej roboty dla szanownej Pani Dyrektor. Och ludzka naiwności
G
Gość
W dniu 01.12.2008 o 14:41, Gość napisał:

Juz krążą po Nysie plotki, ze ten z brzuchem szykuje się na burmistrza i ze chce wykiwać JS. Nie będzie galerii, nie będzie sklepów,oczywiście poza tymi które juz są, nie będzie szkół i przedszkoli, nie będzie hali widowiskowo-sportowej, zamkną forty " nie będzie niczego"


Hura! Brzuch na burmyłę
n
nysanin po raz drugi
W dniu 01.12.2008 o 14:35, Gość napisał:

tY CHYBA NIE WIESZ O CZYM MÓWISZ, CZLOWIEKU JAKIE 2 BOSIKA? KAWAŁEK NIEUŻYTKU. 200 PRZEDSZKOLAKÓW TEŻ CHCE MIEĆ GODZIWE WARUNKI. 10 DOSTAŁA WSZYSTKO CO TYLKO CHCIAŁA



Za nowym sztucznym są faktycznie dwa trawiaste i perę drzew, które Ciebie na pewno nie interesują.
Około 20 arów zabranych dzieciakom to dla Ciebie nic - no to powodzenia 21 wiek i miasto kosztem kilku działek budowlanych zabiera szkole 2 boiska - gdzie jest to możliwe?
200 przedszkolaków będzie za kilka lat chodzić do tej właśnie dziesiątki w której będą się gnieździć - dla czyjego widzimisię?
Co to znaczy 10 dostała co tylko chciała? Czy znasz w Nysie szkołę (poza PWSZ), która faktycznie ma wszystko co chce i co potrzebuje?
Co do pozostałych inwektyw nie zabieram głosu - zazdrość, polityka, prywatne interesy nie powinny niszczyć tego co dla nas - rodziców jest najważniejsze... dobre warunki rozwoju dla moich i być może dla Twoich dzieci.
PS
Musisz drugi raz nacisnąć CapsLock (ten po lewej nad Shiftem ) bo nie lubię jak ktoś na mnie krzyczy.
Pozdrawiam
nysanin po raz kolejny
G
Gość
Juz krążą po Nysie plotki, ze ten z brzuchem szykuje się na burmistrza i ze chce wykiwać JS. Nie będzie galerii, nie będzie sklepów,oczywiście poza tymi które juz są, nie będzie szkół i przedszkoli, nie będzie hali widowiskowo-sportowej, zamkną forty " nie będzie niczego"
G
Gość
W dniu 08.11.2008 o 21:50, ~nysanin~ napisał:

Galeria i stadion to tylko wierzchołek góry lodowej.Dodam jeszcze jeden "kwiatek":Władze Nysy chcą "przesunąć" przedszkole nr 10 i zabrać spory kawał szkoły która jest obok (kosztem dwóch boisk). I tym sposobem znajdzie się trochę miejsca na zbudowanie jeszcze czegoś za przedszkolem. Pewnie będą to domki jednorodzinne bo tak wygląda okolica.A dzieci w szkole niech się cisną po co im tereny zielone, drzewa.


tY CHYBA NIE WIESZ O CZYM MÓWISZ, CZLOWIEKU JAKIE 2 BOSIKA? KAWAŁEK NIEUŻYTKU. 200 PRZEDSZKOLAKÓW TEŻ CHCE MIEĆ GODZIWE WARUNKI. 10 DOSTAŁA WSZYSTKO CO TYLKO CHCIAŁA KIEDY TO TATUŚ PANI DYREKTOR BYŁ W RM. POZA TYM W SZKOLE OBECNIE JEST O 250 DZIECI ZA DUŻO, ZGADNIJ DLACZEGO? BO IM WIĘCEJ DZIECI TYM WYŻSZY ZAROBEK DYREKTORA. JAK P. DYREKTOR TAK KOCHA DZIECI TO NIECH NIE PRZYJMUJE SPOZA REJONU.
Dodaj ogłoszenie