reklama

Chcemy by abonament medyczny do etatu dawał większe możliwości leczenia. Mało którego pracodawcę na to stać

AIPZaktualizowano 
Prywatna opieka medyczna jest niezmiennie jednym z najpopularniejszych benefitów pozapłacowych. Jednak oferowany przez firmy zakres ochrony w większości przypadków nie pokrywa się jednak z oczekiwaniami pracowników. Sytuację mogą poprawić wspólne działania pracodawców i ubezpieczycieli, tłumaczące jak najefektywniej korzystać z proponowanych dodatków do pensji.

Opublikowany niedawno przez Hays „Raport płacowy 2018. Trendy na rynku pracy” pokazuje m.in. jak wygląda podejście pracodawców i zatrudnionych do benefitów pozapłacowych. W związku z umacniającym się w Polsce rynkiem pracownika są one istotnym elementem wpływającym zarówno na pozyskanie nowych osób, jak i utrzymanie w organizacji dotychczasowych członków zespołu. Według raportu dostęp do prywatnej opieki jest niezmiennie jednym z popularniejszych benefitów pozapłacowych. Prawie połowa pracowników (49 proc.) ma zapewniony podstawowy pakiet opieki medycznej, a kolejne 26 proc. rozszerzoną ochronę.

Czego oczekują pracownicy

Według badania jedynie 15 proc. zatrudnionych preferuje podstawowy zakres ochrony, a aż 65 proc. liczy, że firma zapewni im dostęp do bogatej oferty świadczeń medycznych. Sprostać tym wymaganiom gotowych jest jedynie 21 proc. przedsiębiorców. Zdecydowana większość, 73 proc., oferuje pracownikom podstawowy pakiet opieki medycznej. Widać zatem, że proponowane przez firmy plany świadczeń medycznych jedynie w niewielkim stopniu pokrywają się z preferencjami zatrudnionych. Czy jednak posiadanie wysokiego wariantu ubezpieczenia jest naprawdę konieczne i świadczy o zaspokojeniu najważniejszych potrzeb?

– Wśród Polaków panuje przeświadczenie, że jedynie nielimitowany dostęp do świadczeń oferowany w najdroższych pakietach jest realną pomocą medyczną. Nie jest to do końca prawdą. Biorąc pod uwagę częstotliwość, z jaką korzystamy z usług zdrowotnych, wybór limitowanego dostępu do opieki może okazać się wystarczający. Co więcej, rozwój prywatnych świadczeń medycznych sprawił, że można znaleźć na rynku ubezpieczenie, które mimo ograniczeń ilościowych wizyt i badań zapewni dostęp do zaawansowanej diagnostyki i konsultacji w zadowalającym zakresie. Ponadto część ubezpieczycieli oferuje możliwość zmiany wariantu ubezpieczenia na wyższy, jeżeli dotychczasowy nie oferuje wystarczającej ochrony – mówi Małgorzata Jackiewicz, Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych w SALTUS Ubezpieczenia.

Należy pamiętać, że Polacy traktują ubezpieczenia zdrowotne jako pomoc doraźną, a nie zabezpieczenie i wsparcie w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia. W związku z czym zainteresowani są nimi wyłącznie w momencie, kiedy mają problemy ze zdrowiem i muszą często korzystać z pomocy lekarzy.

Czynnikiem, który także wpływa na negatywne postrzeganie niektórych benefitów pozapłacowych jest fakt, że większość pracodawców (aż 59 proc.) nie bada zadowolenia pracowników. W efekcie ponad połowa z nich nie uważa oferowanych dodatków do pensji za satysfakcjonujące. Warto się zatem zastanowić jakie dokładnie są przyczyny niezadowolenia zatrudnionych z benefitów.

– Zauważyliśmy, że po części przyczyną problemu jest brak wyczerpującej informacji przekazywanej przez pracodawców na temat korzyści, jakie można czerpać z benefitów. Odpowiednia edukacja pracowników i zachęta do systematycznego korzystania z dostępnych świadczeń pomaga lepiej zrozumieć istotę dodatku oraz wskazuje sposób optymalnego jego wykorzystania. Przykładowo, w odniesieniu do grupowych ubezpieczeń zdrowotnych zachęcamy pracodawców, żeby podpowiadali pracownikom jakie badania profilaktyczne warto wykonać oraz motywowali do ich realizacji – dodaje Małgorzata Jackiewicz z SALTUS Ubezpieczenia.

Odpowiednia komunikacja i zachęcanie do regularnego korzystania z dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego może przynieść szerokie korzyści pracodawcy, nie tylko w postaci większego zadowolenia z benefitów pozapłacowych. Pomoc pracownikom w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia wpływa również na codzienną działalność firmy. Dobre samopoczucie ma wpływ na każdą sferę naszego życia, w tym na efektywność w pracy.

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Materiał oryginalny: Chcemy by abonament medyczny do etatu dawał większe możliwości leczenia. Mało którego pracodawcę na to stać - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

W
Winka

Grupa Lux Med ma świetną ofertę na pakiety medyczne nawet dla małych i średnich przedsiębiorców. Myślę, że właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa mogą najwięcej zyskać wykupując taki benefit dla pracowników.

K
Karina

Teraz pracownicy nawet małych i średnich firm mogą liczyć na benefity w postaci pakietów medycznych. Lux Med ma teraz specjalną ofertę, dzięki czemu nie tylko pracownicy dużych korporacji będą mogli skorzystać z prywatnej opieki medycznej. Pracodawcy coraz częściej chcą przyciągnąć nowych pracowników benefitami, a nie ma co się oszukiwać w naszym kraju posiadanie pakietu medycznego ułatwia życie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3