Chcemy iść w kierunku zerowej emisji CO2. Musimy iść w tym kierunku- tłumaczy ekspert.

Redakcja

Wideo

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zbada, czy logistyka w miastach może być przyjazna środowisku oraz efektywna ekonomicznie. Analizie poddana zostanie emisja CO2 oraz całkowite koszty posiadania dostawczego pojazdu elektrycznego. - Pojazdy nisko i zero emisyjne są jedną z odpowiedzi na problem smogu. Dlatego musimy rozwijać ten segment- tłumaczy ekspert.

W samej Warszawie rocznie przewożonych jest ponad miliard ton różnego rodzaju ładunków. Kurierzy, dostawcy oraz przewoźnicy tylko w Śródmieściu wykonują dziennie ponad 20 tys operacji załadunku i rozładunku. Wpływa to na jakość powietrza w mieście, w którym ponad 60 proc. zanieczyszczeń powoduje transport drogowy.

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zainaugurowało projekt badawczy, który sprawdzi, czy logistyka w miastach może być przyjazna środowisku i efektywna ekonomicznie. W ramach Misji Zerowej Emisji, dostawy towarów do klientów IKEA i sklepów H&M w Warszawie będą realizowane w 100 proc. elektrycznym Volkswagenem e-Crafterem. W tym czasie analizowana będzie emisja CO2 pojazdu elektrycznego i jego konwencjonalnego odpowiednika, a także całkowite koszty posiadania pojazdów (TCO).

- Polska goni peleton elektromobilny czy to Europy Zachodniej, czy Stanów Zjednoczonych, czy chin. Wszyscy są przed nami. Te pozytywne wzorce, które do nas płyną , płyną z tych państw które w tym obszarze są wysoko rozwinięte. Świadomość koncernów globalnych jak IKEA czy H&M jest często większa niż świadomość polska, ale ta świadomość bardzo szybko się rozwija- tłumaczy w rozmowie z AIP Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. - Elektromobilność jest tematem, który pojawia się w dyskursie publicznym. Polski rząd czyni starania, żeby ten segment bardziej się rozwijał- dodaje.

W ramach pilotażu Misja Zerowa Emisja, PSPA zbada logistyka w metropoliach może być przyjazna środowisku i ekonomiczna z punktu widzenia właścicieli firm. Celem projektu jest przeprowadzenie analizy porównawczej emisji CO2 oraz całkowitych kosztów posiadania pojazdu elektrycznego w odniesieniu do pojazdu spalinowego.

W ramach badania analizie zostanie poddanych wiele parametrów eksploatacyjnych obu Crafterów, w tym: czas jazdy, pokonywany dystans, średnia prędkość, profil przyśpieszeń, liczba tankowań i ładowań oraz spalanie i zużycie energii. Przyjmując ośmiogodzinny dzień pracy kierowcy na każdy parametr przypadnie niemal 25 tys pomiarów każdego dnia.

W raporcie końcowym uwzględnione będą dodatkowo takie parametry, jak cena pojazdu, cena paliwa i energii elektrycznej, koszty serwisu, a nawet temperatura otoczenia. Raport ma się ukazać w marcu przyszłego roku.

- Motoryzacja, którą znamy zmienia się i zmienia się bardzo szybko właśnie teraz. Nigdy tak duża zmiana na przestrzeni ponad 100- letniej historii motoryzacji nie miała miejsca. Zmienia się sposób poruszania- tłumaczy w rozmowie zAIP Tomasz Tonder, rzecznik prasowy marki Volkswagen. - Następuje o przestawienie się z silników spalinowych na samochody elektryczne- dodaje.

Materiał oryginalny: Chcemy iść w kierunku zerowej emisji CO2. Musimy iść w tym kierunku- tłumaczy ekspert. - Strefa Biznesu

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paulina
Wszyscy sie staraja i to widac nie mozna mowic ze nie. Widac ze miasta zaczynaja inwestowac w nowe stacje ładowania w glownych punktach publicznych, ale i sami producenci ładowarek jak greenway angazuja sie w promowanie samej idei elektromobilnosci. Zmiana i rozwoj sa konieczne i wreszcie to widzimy
Dodaj ogłoszenie