Chmielowice rozwijają się i „zatykają”. Tylu samochodów jeszcze nigdy tutaj nie było!

Mateusz Majnusz
Mateusz Majnusz
Chmielowice to jedna z najprężniej rozwijających się dzielnic stolicy województwa. I w najbliższych latach ten proces będzie coraz bardziej zauważalny.
Chmielowice to jedna z najprężniej rozwijających się dzielnic stolicy województwa. I w najbliższych latach ten proces będzie coraz bardziej zauważalny. Osiedle Róży Wiatrów w Chmielowicach
Chmielowice - niegdyś „sypialnia Opola”, teraz jego integralna część, rozwija się w błyskawicznym tempie. Problemem jest główna arteria, która korkuje się w wielu miejscach. Spowodowane jest to nadmierną liczbą pojazdów, przez które w godzinach szczytu komunikacyjnego tworzą się nawet dwukilometrowe korki.

Mieszkańcy Chmielowic powoli zaczynają nie poznawać swojej dzielnicy. Jeszcze kilka tam temu były to peryferie Opola, do których z każdym rokiem wyprowadzało się coraz więcej mieszkańców. Działki były wówczas tanie, a miejsc pod budowę – sporo.

To jednak zaczęło się zmieniać, gdy firmy deweloperskie wkroczyły do Chmielowic i zaczęły zmieniać oblicze tej małej, wówczas niespełna dwutysięcznej miejscowości.

Dziś, pięć lat od powiększenia Opola i wchłonięcia w nie m.in. Chmielowic, to jedna z najprężniej rozwijających się dzielnic stolicy województwa. I w najbliższych latach ten proces będzie coraz bardziej zauważalny.

Sznur samochodów to w tym miejscu już norma

- Byłem zaskoczony, gdy o godz. 16 korek sięgnął wiaduktu, który łączy obwodnicę południową z ul. Niemodlińską aż po salę parafialną, czyli odcinek dwóch kilometrów – tłumaczy jeden z mieszkańców.

Jego zdaniem, zatory tworzą się również przez kierowców, którzy próbują skręcić z ul. Centralnej w Lipcową i Dworcową.

- Kierowcy muszą stać przez kilka minut, torując ruch na głównej arterii dzielnicy, ponieważ z naprzeciwka także ciągnie się sznur samochodów – uważa mieszkaniec.

Korki powoduje też nowa sygnalizacja świetlna

Z kolei radny z Chmielowic Edward Odelga z klubu prezydenta Arkadiusza Wiśniewskiego zwraca uwagę, że korki nasiliły się także przez nowoutworzoną w tym miejscu sygnalizację świetlną na przejściu dla pieszych.

- W trosce o bezpieczeństwo swoich dzieci apelowali o to rodzice uczniów uczęszczających do PSP nr 30 i uważam, że mieli rację – podkreśla radny Odelga.

Na tę chwilę nie ma planów rozbudowy dzielnicy o nowe, dwupasmowe drogi.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie