Citroën C5 Airscape - cabrio z charakterem

fot. Citroen
Jeśli c5 airscape wejdzie kiedyś do produkcji, będzie to jeden z najpiękniejszych kabrioletów.
Jeśli c5 airscape wejdzie kiedyś do produkcji, będzie to jeden z najpiękniejszych kabrioletów. fot. Citroen
Na zbliżającym się Salonie Samochodowym we Frankfurcie Citroën zaprezentuje po raz pierwszy C5 Airscape, czyli francuską wizję dużego kabrioletu.

Ten unikalny samochód koncepcyjny pomieści w swoim wnętrzu kierowcę i trzech pasażerów. Auto wyróżnia się bardzo dynamicznym przodem z szerokimi wlotami powietrza i wydłużonymi reflektorami o wciętym kształcie.

Płynność sylwetki podkreśla linia dachu, wyjątkowo duża i przeszklona powierzchnia oraz wydłużone chromowane klamki. Auto porusza się na 19-calowych kołach, które otaczają wyraziste nadkola.

Wypukły kształt tylnej szyby podpowiada, że c5 airscape to bliski krewny dużych limuzyn tej francuskiej marki. Całości dopełnia przeszklony dach oparty na nowatorskim sposobie otwierania. Wykonany jest on z włókien węglowych i rozsuwa się automatycznie bez otwierania górnej części schowka dachu, umieszczonego przy bagażniku. Dach pokryty jest tkaniną o metalicznym połysku, przypominając płócienne dachy, w które wyposażane są kabriolety najwyższej klasy.

Wrażenie mocy podkreśla również głęboki, szary odcień koloru karoserii, którego natężenie zmienia się w zależności od oświetlenia.
C5 airscape to jednak nie tylko atrakcyjny styl, lecz także doskonałe parametry dynamiczne. Samochód jest wyposażony w silnik V6 HDi z filtrem cząstek stałych, przystosowany do biopaliw, innowacyjny system antypoślizgowy Snow Motion, oferujący zalety zbliżone do samochodu z napędem na cztery koła, oraz technologię Urban Hybrid gwarantującą optymalne zużycie paliwa i obniżoną emisję dwutlenku węgla.

Urban Hybrid działa tak, że gdy prędkość samochodu nie przekracza 6 km/godz. i kierowca trzyma nogę na pedale hamulca, silnik wyłącza się. Jest on automatycznie uruchamiany, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z pedału hamulca. W czasie, gdy silnik nie pracuje, paliwo nie jest spalane, a emisja dwutlenku węgla znacznie się zmniejsza.

Ponadto, cała deska rozdzielcza (klimatyzacja, radio itd.) jest zasilana energią odzyskiwaną w fazach zmniejszania prędkości i hamowania, co również przyczynia się do oszczędności paliwa i zapobiega emisji zanieczyszczeń. Przyjemność jazdy zapewnia też automatyczna, sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów.

W celu zapewnienia dobrych parametrów jazdy i optymalnego bezpieczeństwa, concept-car Citroëna oferuje udoskonaloną wersję systemu antypoślizgowego Snow Motion. Dzięki rozszerzeniu jego funkcji parametry jezdne na śliskich nawierzchniach zbliżone są podobno do samochodów z napędem na cztery koła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska