- Doprowadzenie odrzańskiej drogi wodnej do międzynarodowej klasy żeglowności jest jednym z priorytetów strategii rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce - mówił Przemysław Żukowski.
Strategia zakłada, że do roku 2020 usunięte będą tzw. wąskie gardła, blokujące jakąkolwiek żeglowność na Odrze. Na przykład nie dokończony stopień wodny w Malczycach. Planowana jest też budowa dwóch nowych stopni. Naprawiona i odbudowana ma być zaniedbana infrastruktura. Przedsięwzięcie zakończyć ma się w 2030 roku.
Koszt modernizacji całej odrzańskiej drogi wodnej to około 30 mld zł.
- Szukamy pieniędzy unijnych, ale i innych źródeł - wyjaśniał Przemysław Żukowski. - Wiemy, że zainteresowane mogą być też koncerny energetyczne, bo w miejscach, gdzie piętrzy się woda, można instalować turbiny.
W strategii jest także mowa o połączeniu Koźla z Ostrawą, jako części szlaku Dunaj - Odra Łaba.
- Chcemy włączyć Odrę do międzynarodowego systemu dróg wodnych - podkreślił Przemysław Żukowski. - Czesi są sprzymierzeńcem tego projektu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?