W spotkaniu uczestniczyli prezesi oraz specjaliści w zakresie CSR z firm zrzeszonych w opolskim BCC zainteresowanych realizacją wspólnego projektu Loży Opolskiej w zakresie CSR. - Chcemy w roku jubileuszu naszej działalności skontrować się na promowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu wśród naszych członków - mówi Marek Wołyński, dyrektor opolskiej loży BCC.
Fundacja Górażdże - Aktywni w Regionie została założona w 2012 roku przez trzy spółki wchodzące w skład Grupy Górażdże: Górażdże Cement SA, Górażdże Kruszywa sp. z o.o. i Górażdże Beton Sp. o.o. Celem jest powołania jest stałe wspieranie lokalnych społeczności, mieszkańców miast i gmin, na terenie których prowadzą swoją działalność fundatorzy czyli spółki Grupy Górażdże, ze szczególnym uwzględnieniem mieszkańców województwa opolskiego oraz gmin sąsiadujących z Górażdże Cement SA.
Fundacja realizuje swoją działalność głównie w oparciu o programy grantowe, które definiują preferowane w danym roku kierunki działań oraz określają kryteria i zasady przyznawania darowizn. „Aktywni w Regionie” organizują także własne projekty i akcje społeczne, a od 2013 roku prowadzą Program Wolontariatu Pracowniczego dla Pracowników Grupy Górażdże ”Aktywni i Pomocni”.
W ciągu czterech lat działalności fundacja wsparła 217 projektów i zorganizowała kilka akcji społecznych na łączną kwotę 2. 620 tys. złotych w obszarze kultury i ochrony zabytków, sportu, nauki i edukacji, ochrony środowiska, profilaktyki zdrowia oraz szeroko rozumianej dobroczynności.
- W drugiej części spotkania członkowie zespołu omawiali wstępny projekt inicjatywy dotyczącej realizacji wspólnego projektu w zakresie CSR, w który zaangażowałyby się zainteresowane firmy z Loży Opolskiej BCC - wyjaśnia Marek Wołyński. - Założenia wspólnego projektu zostaną przedstawione na czerwcowym spotkaniu zespołu, podczas którego zaplanowano również prezentację idei CSR, jego znaczenia dla firm i społeczności lokalnej.
- W ramach spotkań Zespołu jego członkowie szukają synergii pomiędzy firmami, a także obszarów, gdzie mogłyby połączyć swoje działania - kontynuuje dyrektor Wołyński. - W późniejszym czasie, na bazie wybranego wspólnego projektu będzie prowadzony dialog, też z udziałem mediów, służący promowaniu idei CSR wśród przedsiębiorców i mieszkańców regionu.
Business Centre Club od wielu lat promuje społeczną odpowiedzialność biznesu, min. poprzez organizowany Konkurs Firma Dobrze Widziana oraz prezentacje i szkolenia w Lożach Regionalnych i w Centrali BCC w Warszawie.
Celem konkursu „Firma Dobrze Widziana” jest promowanie firm prowadzących biznes społecznie odpowiedzialny oraz szerzenie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu i skutecznych metod komunikowania o prowadzonej przez firmę działalności społecznej. Konkurs objęty jest patronatem honorowym Ministra Pracy i Polityki Społecznej oraz patronatem medialnym TVP Info i Dziennika Gazety Prawnej.
Tytuł „Firma Dobrze Widziana” może otrzymać każdy członek Business Centre Club - przedsiębiorstwo prywatne, państwowe lub jego oddział. Może być to mała, średnia lub duża firma. Konkurs ma zasięg ogólnopolski. Laureaci konkursu „Firma Dobrze Widziana”, którzy w kolejnych latach kontynuują działania oparte na zasadach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, mogą ubiegać się o tytuł w następnych edycjach konkursu.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (z ang. CSR – Corporate Social Responsibility), to koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?