Badanie wykonują specjaliści, czyli optometryści i okuliści w wybranych salonach optycznych w całym kraju. Obecnie to ponad 1600 punktów, a ich listę można znaleźć na stronie internetowej kampanii: www.czasnawzrok.pl
Kampania zachęca osoby po czterdziestce do regularnego badania wzroku, a także propaguje wiedzę o prezbiopii – przypadłości będącej efektem naturalnych zmian układu wzrokowego zachodzących z wiekiem. Jak pokazują badania, niemal 100 proc. Polaków po 40. roku życia doświadcza wyraźnego pogorszenia widzenia.
Prawie każdy z nich zna uczucie rozmazywania się tekstu, doświadcza problemów z akomodacją oka, gorzej widzi w niepełnym oświetleniu. Niestety po pomoc specjalisty sięga niewielki procent tej grupy. Tymczasem sposobem na pozbycie się problemu mogą być okulary progresywne.
Chociaż są najlepszym rozwiązaniem, nosi je zaledwie 13 proc. wszystkich okularników 40+. Okulary te korygują jednoczesne widzenie bliży, dali i odległości pośrednich, a jedna ich para zastępuje kilka par okularów „zwykłych”.
Organizatorzy kampanii liczą, że uda im się zaszczepić polskim czterdziestolatkom nawyk badania wzroku raz na rok, jaki mają np. Francuzi.
Zobacz też: Jak światło elektroniki wpływa na wzrok?
POLECAMY:
MIRO KLOSE spotkał się ze szkółkami piłkarskimi [DUŻO ZDJĘĆ]
Opole Chmielowice: 4 ofiary wypadku na przejeździe kolejowym
Przebudowa okolic dworca Opole Wschodnie. Prezydent: "Nie rozumiem ekologów
Awantura na filmie "Kobiety mafii". Interweniowała policja
ZAKAZ HANDLU W NIEDZIELE 2018 [szczegóły]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?