Czas na wzrok. Ruszyła kampania zachęcająca osoby po czterdziestce do regularnego badania wzroku

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz
Jak pokazują badania, niemal 100 proc. Polaków po 40. roku życia doświadcza wyraźnego pogorszenia widzenia.
Jak pokazują badania, niemal 100 proc. Polaków po 40. roku życia doświadcza wyraźnego pogorszenia widzenia. Piotr Hukalo
Ruszyły zapisy na badania wzroku dla osób po czterdziestce, oferowane w ramach kampanii edukacyjnej „Czas na wzrok 40+”.

Badanie wykonują specjaliści, czyli optometryści i okuliści w wybranych salonach optycznych w całym kraju. Obecnie to ponad 1600 punktów, a ich listę można znaleźć na stronie internetowej kampanii: www.czasnawzrok.pl

Kampania zachęca osoby po czterdziestce do regularnego badania wzroku, a także propaguje wiedzę o prezbiopii – przypadłości będącej efektem naturalnych zmian układu wzrokowego zachodzących z wiekiem. Jak pokazują badania, niemal 100 proc. Polaków po 40. roku życia doświadcza wyraźnego pogorszenia widzenia.

Prawie każdy z nich zna uczucie rozmazywania się tekstu, doświadcza problemów z akomodacją oka, gorzej widzi w niepełnym oświetleniu. Niestety po pomoc specjalisty sięga niewielki procent tej grupy. Tymczasem sposobem na pozbycie się problemu mogą być okulary progresywne.

Chociaż są najlepszym rozwiązaniem, nosi je zaledwie 13 proc. wszystkich okularników 40+. Okulary te korygują jednoczesne widzenie bliży, dali i odległości pośrednich, a jedna ich para zastępuje kilka par okularów „zwykłych”.

Organizatorzy kampanii liczą, że uda im się zaszczepić polskim czterdziestolatkom nawyk badania wzroku raz na rok, jaki mają np. Francuzi.

Zobacz też: Jak światło elektroniki wpływa na wzrok?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska