Czteroosobowa rodzina mieszkała pod Nysą w aucie

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
TVN24/x-newsZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Na wniosek policji sąd rodzinny tymczasowo nakazał umieścić roczne i dwuletnie dzieci w rodzinie zastępczej.

W poniedziałek ok. godz. 13 przechodzień zawiadomił nyską policję, że w ustronnym miejscu za miastem, obok starego pruskiego fortu stoi zaparkowany stary volkswagen golf, a w nim dwoje dorosłych i małe dzieci.

- Nasz patrol zastał na miejscu 20-letnią kobietę i 25-letniego mężczyznę, oraz dwie dziewczynki w wieku 13 miesięcy i 2 lat - relacjonuje asp. Rafał Wandzel, rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Nysie. - W aucie panował ogólny nieład, wskazujący, że te osoby przebywają tu od dłuższego czasu. Wezwany ma miejsce lekarz pogotowia zdecydował o zabraniu młodszego dziecko na badania do szpitala, ze względu na podejrzenie niedożywienia.

Jeszcze tego samego dnia na podstawie wstępnych ustaleń policji Sąd Rodzinny w Nysie zdecydował o tymczasowym, natychmiastowym umieszczeniu dzieci w rodzinie zastępczej. Starsza dziewczynka trafiła tam jeszcze w poniedziałek. Młodsza dzień później, po wypisaniu ze szpitala w Nysie.

- Sąd rodzinny podjął czynności z urzędu i w trybie pilnym, dla ochrony dobra małoletnich - mówi Bartłomiej Madejczyk, prezes Sądu Rejonowego w Nysie. - Po tych wstępnych czynnościach sąd będzie badał, czy ta rodzina spełnia swoją rolę opiekuńczą i wychowawczą i ewentualnie rozpocznie postępowanie o ograniczenie władzy rodzicielskiej.

Rzecznik policji przyznaje, że młodzi ludzie nie chcieli opowiadać o swojej sytuacji życiowej i powodach, dla których mieszkają w aucie. Według wstępnych ustaleń mężczyzna ma dziadka w Nysie, a dziewczyna babcię, ale nie utrzymują z nimi bliskich kontaktów.

Ostatnio przebywali w Niemczech. Z jakiś powodów wrócili w czerwcu i od tego czasu prawdopodobnie tułają się w okolicach Nysy. Nie udało się nam z nimi skontaktować.

CZYTAJ TEŻ Piątka rodzeństwa z Kałkowa trafiła do domów dziecka. Rodzice byli kompletnie pijani

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
S

Stracili bo chcieli stracic wszystko znam ich

W
Widzę Opole

Polubcie Widzę Opole na Facebooku i dzielcie się z nami tym, co ważne w mieście :)

 

A
Ana
W dniu 13.09.2016 o 20:49, Gość napisał:

jak widze  obroncow  tych pseudo rodzicow to zygac mi sie chce , gowniara 20 lat i dwoje dzieci  , a wy jeszcze sie nad nimi litujecie , nic sie nie martwcie szybko nadrobi strate , kto do cholery jest odpowiedzialny za wlasne dziecko ? panstwo , soltys , policja czy sasiedzi ? odpowiedzialnosc ponosza rodzice!!!!  . Jak wy to sobie wyobrazacie ? byle dziecioroby zamieszkaja w aucie z dziecmi i zaraz maja dostac mieszkanie , pieniadze i co jeszcze ? to moze ja tez sprzedam mieszkanie , przez rok bede imprezowac za te pieniadze a pozniej zamieszkam w aucie , sprawe sama naglosnie jaka to ja biedna a panstwo zle i ma mi dac zaraz mieszkanie , a za moim przykladem niech pojda inni . Wiem ze sa ludzie niewydolni wychowawczo i nie nadaja sie na rodzicow i to wlasnie dla ich dzieci powstaly domy dziecka i rodziny zastepcze  

Zgadzam się w 100 %

A gdyby nie daj Boże coś dzieciom się stało to byłaby wielka awantura gdzie było Państwo i dlaczego nie zabrało dzieci. 

s
smutek
W dniu 13.09.2016 o 20:49, Gość napisał:

jak widze  obroncow  tych pseudo rodzicow to zygac mi sie chce , gowniara 20 lat i dwoje dzieci  , a wy jeszcze sie nad nimi litujecie , nic sie nie martwcie szybko nadrobi strate , kto do cholery jest odpowiedzialny za wlasne dziecko ? panstwo , soltys , policja czy sasiedzi ? odpowiedzialnosc ponosza rodzice!!!!  . Jak wy to sobie wyobrazacie ? byle dziecioroby zamieszkaja w aucie z dziecmi i zaraz maja dostac mieszkanie , pieniadze i co jeszcze ? to moze ja tez sprzedam mieszkanie , przez rok bede imprezowac za te pieniadze a pozniej zamieszkam w aucie , sprawe sama naglosnie jaka to ja biedna a panstwo zle i ma mi dac zaraz mieszkanie , a za moim przykladem niech pojda inni . Wiem ze sa ludzie niewydolni wychowawczo i nie nadaja sie na rodzicow i to wlasnie dla ich dzieci powstaly domy dziecka i rodziny zastepcze 

Przecież oni nie nagłaśniali sami sprawy medialnie o co chodzi??? Sama cieżko pracuje na to co mam i też mnie wkurzają sytacje jak widzę kolejkę młodym dzieciorobów pod mopsem ale na firmomo ubranych bo jest 500+  Bo im sie należy. W tym przypadku myślę że oni sie poprostu bali pójść do opieki bo dzieci odebrano by im już duzo wcześniej zamiast pomóc , przecież są lokale kryzysowe. Są .... są tylko o ileż łatwiej zabrać dzieci i poprostu wypłacać na utrzymanie ich i nie stresuj sie na to też idą Twoje pieniażki .....

m
monia
W dniu 13.09.2016 o 18:42, Anna napisał:

Do wszystkich "obroncow rodzicow": ta para miala 3 mce na to,zeby zwrocic sie o pomoc do np.Mops-u no i gdzie byli? Tak moze najlepiej dac im od razu mieszkanie i zasilek niech zyja z naszych podatkow...popieram dzialania sadu i kuratorow.Jak rodzice sie "ogarna" to dzieci moga odzyskac tylko niech pokaza ze potrafia zapewnic sobie i dzieciom podstawy zycia.

To młodzi ludzie, którzy pewnie w życiu coś stracili, a ty siedzisz tam za biurkiem i patrzysz oczyma drapieżnika jakby ich rozszarpać na kawałki... Potrzebna im pomoc .. ludzka pomoc, wyciągnięcie ręki, dla Ciebie najlepszym punktem nr 1 jest zabranie dzieci, .. widocznie nie masz swoich 

A
Ada

Ludzie ale tu nie chodzi o to żeby teraz zrobić lekcje tym rodzicom. Tu chodzi o dzieci. Jeśli są one związane z rodzicami. Jeśli nie są ofiarami przemocy a jedynie wyuczonej bezradności swoich rodziców to państwo ma im pomóc. Nie karać a pomóc. Bo to dzieci mają być szczęśliwe. A pamiętajcie że nawet w biedzie dzieci dalej kochają rodziców. Nie zabierać dzieci a zacząć pracować z całą rodzinom. Nie dać super wypas mieszkanie ale może najpierw pokój w ośrodku socjalnym. Małymi krokami ale nie rozdzielać ich bo to będzie kara dla dzieci przede wszystkim.

O
On

Słyszałem w telewizji jak pami minister przemawiała "brak toletancji na odbieranie rodzicom dzieci z ubóstwa". Więc co się dzieje? Czy jak się ktoś przewrócił to powód, żeby go jeszcze kopnąć? Niepojęte...

G
Gość
W dniu 13.09.2016 o 20:59, pamejudd napisał:

   Z treści i tonu komentarza wnioskuję, że twoi rodzice też byli jakos raczej słabo wydolni wychowawczo... 

hmmm w pierwszej chwili jak przeczytałam kom pomyślałam podobnie jak ty , ale z drugiej strony po głębszej analizie , pomimo ostrego tonu faktycznie ktoś miał racje 

c
czytelnik

Taka  jest polska zamiast pomóc ,to najlepiej zabrać rodzicom i dać rodzinie zastępczej a ona dostanie  2000 zł  na wychowywanie dziecka.

p
pani Basieńka

moje dziecko jest niejadkiem (taka jego uroda) i pewnie gdyby jakieś służby się nami zainteresowały musiałabym się gęsto z tego faktu tłumaczyć. nie oceniajmy na podstawie artykułu, bo ja po jego lekturze mam inne "odczucia"': dwójka młodych ludzi z dziećmi znalazła się w trudnej sytuacji i zrobili wszystko by zapewnić maluchom "dach" nad głową. z artykułu nie wynika, że dzieci biegały bez opieki, a rodzice byli nietrzeźwi. fakt, że 20latka ma dwójkę dzieci jeszcze nie oznacza, że jest złą matką- różnie się życie układa.

p
pamejudd
W dniu 13.09.2016 o 20:49, Gość napisał:

jak widze  obroncow  tych pseudo rodzicow to zygac mi sie chce , gowniara 20 lat i dwoje dzieci  , a wy jeszcze sie nad nimi litujecie , nic sie nie martwcie szybko nadrobi strate , kto do cholery jest odpowiedzialny za wlasne dziecko ? panstwo , soltys , policja czy sasiedzi ? odpowiedzialnosc ponosza rodzice!!!!  . Jak wy to sobie wyobrazacie ? byle dziecioroby zamieszkaja w aucie z dziecmi i zaraz maja dostac mieszkanie , pieniadze i co jeszcze ? to moze ja tez sprzedam mieszkanie , przez rok bede imprezowac za te pieniadze a pozniej zamieszkam w aucie , sprawe sama naglosnie jaka to ja biedna a panstwo zle i ma mi dac zaraz mieszkanie , a za moim przykladem niech pojda inni . Wiem ze sa ludzie niewydolni wychowawczo i nie nadaja sie na rodzicow i to wlasnie dla ich dzieci powstaly domy dziecka i rodziny zastepcze 

 

Z treści i tonu komentarza wnioskuję, że twoi rodzice też byli jakos raczej słabo wydolni wychowawczo...

G
Gość

jak widze  obroncow  tych pseudo rodzicow to zygac mi sie chce , gowniara 20 lat i dwoje dzieci  , a wy jeszcze sie nad nimi litujecie , nic sie nie martwcie szybko nadrobi strate , kto do cholery jest odpowiedzialny za wlasne dziecko ? panstwo , soltys , policja czy sasiedzi ? odpowiedzialnosc ponosza rodzice!!!!  . Jak wy to sobie wyobrazacie ? byle dziecioroby zamieszkaja w aucie z dziecmi i zaraz maja dostac mieszkanie , pieniadze i co jeszcze ? to moze ja tez sprzedam mieszkanie , przez rok bede imprezowac za te pieniadze a pozniej zamieszkam w aucie , sprawe sama naglosnie jaka to ja biedna a panstwo zle i ma mi dac zaraz mieszkanie , a za moim przykladem niech pojda inni . Wiem ze sa ludzie niewydolni wychowawczo i nie nadaja sie na rodzicow i to wlasnie dla ich dzieci powstaly domy dziecka i rodziny zastepcze 

T
Tom
W dniu 13.09.2016 o 18:42, Anna napisał:

Do wszystkich "obroncow rodzicow": ta para miala 3 mce na to,zeby zwrocic sie o pomoc do np.Mops-u no i gdzie byli? Tak moze najlepiej dac im od razu mieszkanie i zasilek niech zyja z naszych podatkow...popieram dzialania sadu i kuratorow.Jak rodzice sie "ogarna" to dzieci moga odzyskac tylko niech pokaza ze potrafia zapewnic sobie i dzieciom podstawy zycia.

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę  uboga w rozum kobitko, że w Naszym kraju już nie jedna rodzina ukraińców dostała mieszkanko z tych naszych podatków, pewnie lepiej obcych wzbogacać kombinatorów zza wschodu niz pomóc rodakom, brak słow , jak najbardziej pomóc tym młodym ludziom .....

m
masakra

masakra... i rodzice 20 pare lat z glowa na karku starali sie w jakikolwiek sposob ogarnac swoje zycie i rodzine a tu odebrali pewnie rodzicow beda ciagac za jakies bzdety zamiast wlasnie pomoc, ogarnac, przeciez jest niby 500+ tak??? po co to wszystko, po co mopsy, zasilki i inne bzdety... a patole chleja, bija swoje biedne dzieciaki i nikt sie tym nie zainteresuje... nie no piekny kraj ale ludzie !"§$%...

A
Ada
W dniu 13.09.2016 o 18:42, Anna napisał:

Do wszystkich "obroncow rodzicow": ta para miala 3 mce na to,zeby zwrocic sie o pomoc do np.Mops-u no i gdzie byli? Tak moze najlepiej dac im od razu mieszkanie i zasilek niech zyja z naszych podatkow...popieram dzialania sadu i kuratorow.Jak rodzice sie "ogarna" to dzieci moga odzyskac tylko niech pokaza ze potrafia zapewnic sobie i dzieciom podstawy zycia.

Chyba kobieto nie wiesz co mówisz. Nie każdy jest w stanie z punktu zero gdy nagle nie ma nic - utrzymać rodzinę. W takich sytuacjach losowych należy się im pomoc. Po to jest pomoc socjalna. A to że jej sami nie szukali może być wiele przyczyn ale to nie powód żeby zabierać tak małe dzieci dla których rozłąka to tragedia która odbije się na ich psychice. Jeśli nie ma w tej rodzinie przemocy to należy ich wesprzeć i przyglądać się czy wszystko jest dobrze po takim wsparciu. I tak już jest że solidarność społeczna wymaga od nas by pomagać osobom które nie są w dobrej kondycji. Jeśli nie dla dobra dorosłych to dla dzieci. Bo bieda to nie powód by rozbijac rodzinę.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3