Czy będzie pociąg Wrocław-Mikulovice? Trwa zbieranie podpisów pod petycją

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Od nowego rozkładu jazdy ma być uruchomiony pociąg z Wrocławia do Bohumina przez Opole.
Od nowego rozkładu jazdy ma być uruchomiony pociąg z Wrocławia do Bohumina przez Opole. Damian Kapinos
Pociąg miałby jechać przez Oławę, Brzeg, Grodków Śląski, Nysę i Głuchołazy. Na "nie" jest niestety Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Miłośnicy kolei, społecznicy i mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż linii kolejowej rozpoczęli zbieranie podpisów pod petycją do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Apelują o uruchomienie połączenia z Wrocławia przez Oławę, Brzeg, Grodków, Nysę do czeskich Mikulovic.

- Chociaż opolski i dolnośląski urząd marszałkowski są skłonne finansować takie połączenie, nie zgadzają się na to urzędnicy z Warszawy - mówi Damian Kapinos z Grodkowa, który koordynuje akcję.

Podpisy zbierane będą do 14 lipca na stacjach, którymi międzynarodowy pociąg miałby jeździć w piątki, soboty i niedziele, oraz w Opolu i Wrocławiu.

- Byłby dla turystów, którzy chcą się dostać w czeskie góry, a po przesiadce w Mikulovicach nawet do Ołomuńca czy np. Pragi - mówi Kapinos. - Poza tym na odcinku Nysa-Wrocław studenci mają problem z dojazdem w niedziele do akademika w Nysie, a w piątek z wyjazdem do domu. To połączenie byłoby w sam raz.

Póki co ministerstwo infrastruktury informuje, że od nowego rozkładu jazdy, który ma obowiązywać od grudnia, uruchomi pociąg z Wrocławia do Bohumina przez Opole.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
były mieszkaniec opolskieg
W dniu 02.07.2014 o 21:51, najwyzszy80 napisał:

Sam przyznajesz, że płaci zgodnie z obowiązującym prawem. Nie rozumiem więc w czym problem. :D

 


Sam przyznajesz, że płaci zgodnie z obowiązującym prawem. Nie rozumiem więc w czym problem. :D

Właśnie niezgodnie z prawem ,bo każda złotówka wydana z województwa na "obcych" jest wydana niezgodnie z prawem, gdyż województwo jest organizatorem przewozów wyłącznie na swoim terenie tak samo jak jest organizatorem służby zdrowia na swoim terenie i dla swoich obywateli. Wobec czego połączenia międzywojewódzkie należy rozliczać wg. kilometrażu, a jak się opolskiemu to nie spodoba, to można w ramach aglomeracji skrócić je do Oławy, a dalej niech będą tylko IC.

n
najwyzszy80
W dniu 02.07.2014 o 17:32, były mieszkaniec opolskieg napisał:

 No i niestety mylisz się w kwestii, że każdy płaci za siebie, bo Wrocław za połączenia na wschód  w ramach jakiegoś reliktu o nazwie "połączenie stykowe" płaci aż do Brzegu, zamiast do palika z granicą jakieś 3 km od stacji Oława i w tym sensie jo jest dojenie czcigodny Panie - obrońco opolskiego.

Sam przyznajesz, że płaci zgodnie z obowiązującym prawem. Nie rozumiem więc w czym problem. :D

b
były mieszkaniec opolskieg
W dniu 01.07.2014 o 17:39, najwyzszy80 napisał:

Niezłe głupoty piszesz.Po pierwsze to dolnośląskie nie chciało uruchomić połączenia.Po drugie na najnowszą propozycję odpowiedzi jeszcze nie znamy, więc nie pisz, że jest brak odpowiedzi.Po trzecie jakie to nieadekwatne oczekiwania finansowe masz na myśli? Oczywiste jest, że każde województwo płaci za kursy na swoim kawałku linii.Po czwarte kto tu mówi o dojeniu? Tak jak pisałem każde województwo płaci za kursy na swoim kawałku linii. Widzę, że słabo dociera, jak ktoś jest obrażony na Opole :)

Mowa raczej  o dokumencie z 2013 roku, a nie o tym co jest wałkowane teraz, opolskie nie było zainteresowane bo zgodnie z kilometrażem linii do Kamieńca musiałoby partycypować w 90% kosztów połączenia. No i niestety mylisz się w kwestii, że każdy płaci za siebie, bo Wrocław za połączenia na wschód  w ramach jakiegoś reliktu o nazwie "połączenie stykowe" płaci aż do Brzegu, zamiast do palika z granicą jakieś 3 km od stacji Oława i w tym sensie jo jest dojenie czcigodny Panie - obrońco opolskiego.

D
Damian
W dniu 30.06.2014 o 21:03, zainteresowany napisał:

gdzie dokładnie będą zbierane podpisy?

Wszystkich zainteresowanych naszą akcją i zbiórką podpisów pod petycją proszę o kontakt pod mejlem: damiankapinos.grodkow@gmail.com Tam podeślę szczegóły akcji i listę gotową do druku. Podpisy zbieramy do 13 lipca 2014r., a następnie dokumenty dostarczymy do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w Warszawie.

D
Damian Kapinos

Wszystkich zainteresowanych naszą akcją i zbiórką podpisów pod petycją proszę o kontakt pod mejlem: damiankapinos.grodkow@gmail.com Tam podeślę szczegóły akcji i listę gotową do druku. Podpisy zbieramy do 13 lipca 2014r., a następnie dokumenty dostarczymy do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w Warszawie.

 

n
najwyzszy80
W dniu 01.07.2014 o 17:15, gość napisał:

 Wciskasz kit, opolskie nic nigdy nie chciało uruchomić, po drugie nie odpowiedziało w żaden sposób na najnowszą propozycję do której masz linki na forach komunikacyjnych, i po trzecie 90% długości trasy Kamieniec- Nysa to opolskie więc oczekiwania finansowe powinny być adekwatne. I po czwarte próba dojenia sąsiada, aby zrobił "obcym" dobrze i na koszt swoich mieszkańców najwidoczniej nie została zaakceptowana, bo każdy swoje rachunki powinien płacić.  

 

Niezłe głupoty piszesz.

Po pierwsze to dolnośląskie nie chciało uruchomić połączenia.

Po drugie na najnowszą propozycję odpowiedzi jeszcze nie znamy, więc nie pisz, że jest brak odpowiedzi.

Po trzecie jakie to nieadekwatne oczekiwania finansowe masz na myśli? Oczywiste jest, że każde województwo płaci za kursy na swoim kawałku linii.

Po czwarte kto tu mówi o dojeniu? Tak jak pisałem każde województwo płaci za kursy na swoim kawałku linii.

 

Widzę, że słabo dociera, jak ktoś jest obrażony na Opole :)

b
były mieszkaniec opolskieg
W dniu 30.06.2014 o 21:01, Gość napisał:

Podróż z Brzegu do Glucholaz bedzie sie odbywać z zawrotna prędkością, średnia wyjdzie 30km/h te linie sa w rozsypce w Czechach poprzez lata zaniedbań strony Polskiej tez prędkość to 30km/h wiec przejazd jest nie opłacalny dla podróżnych chcących sie szybko przemieszczać.

 


Podróż z Brzegu do Glucholaz bedzie sie odbywać z zawrotna prędkością, średnia wyjdzie 30km/h te linie sa w rozsypce w Czechach poprzez lata zaniedbań strony Polskiej tez prędkość to 30km/h wiec przejazd jest nie opłacalny dla podróżnych chcących sie szybko przemieszczać.

Ta linia i tak jest w dużo lepszym stanie niż rozj...ana Opole- Nysa

g
gość
W dniu 30.06.2014 o 21:19, najwyzszy80 napisał:

Piszesz o obecnej sytuacji czy przeszłej, gdy próbowano uruchomić połączenie Nysa-Kamieniec?W przeszłości to dolnośląskie nie było zainteresowane finansowaniem połączenia, więc opolskie nie mogło go uruchomić.

 


Piszesz o obecnej sytuacji czy przeszłej, gdy próbowano uruchomić połączenie Nysa-Kamieniec?

W przeszłości to dolnośląskie nie było zainteresowane finansowaniem połączenia, więc opolskie nie mogło go uruchomić.

Wciskasz kit, opolskie nic nigdy nie chciało uruchomić, po drugie nie odpowiedziało w żaden sposób na najnowszą propozycję do której masz linki na forach komunikacyjnych, i po trzecie 90% długości trasy Kamieniec- Nysa to opolskie więc oczekiwania finansowe powinny być adekwatne. I po czwarte próba dojenia sąsiada, aby zrobił "obcym" dobrze i na koszt swoich mieszkańców najwidoczniej nie została zaakceptowana, bo każdy swoje rachunki powinien płacić.

Z lubuskim jakoś dolnośląskie doszło do porozumienia i obsługuje południowe tereny tego województwa.

g
gość
W dniu 30.06.2014 o 21:01, Gość napisał:

Podróż z Brzegu do Glucholaz bedzie sie odbywać z zawrotna prędkością, średnia wyjdzie 30km/h te linie sa w rozsypce w Czechach poprzez lata zaniedbań strony Polskiej tez prędkość to 30km/h wiec przejazd jest nie opłacalny dla podróżnych chcących sie szybko przemieszczać.

 


Podróż z Brzegu do Glucholaz bedzie sie odbywać z zawrotna prędkością, średnia wyjdzie 30km/h te linie sa w rozsypce w Czechach poprzez lata zaniedbań strony Polskiej tez prędkość to 30km/h wiec przejazd jest nie opłacalny dla podróżnych chcących sie szybko przemieszczać.

Wciskasz kit, opolskie nic nigdy nie chciało uruchomić, po drugie nie odpowiedziało w żaden sposób na najnowszą propozycję do której masz linki na forach komunikacyjnych, i po trzecie 90% długości trasy Kamieniec- Nysa to opolskie więc oczekiwania finansowe powinny być adekwatne. I po czwarte próba dojenia sąsiada, aby zrobił "obcym" dobrze i na koszt swoich mieszkańców najwidoczniej nie została zaakceptowana, bo każdy swoje rachunki powinien płacić.

Z lubuskim jakoś dolnośląskie doszło do porozumienia i obsługuje południowe tereny tego województwa.

G
Gość

Wspaniała wiadomość, niestety nie mogę złożyć podpisu ale trzymam kciuki za powodzenie inicjatywy.

l
lila

to bardzo dobra wiadomość ,chociesz trzy razy w tygodniu ,ale raz w dni powszednie.Nareszcie ktoś mądry sie znalazł,jade na dworzec podpisać liste będzie nas 4 osoby. Bardzo często jesteśmy w Czechach na zakupach a Praga to perełka w dni wolne od pracy.Kochamy Czechy.

N
Nysanin

Byłoby fajnie. Szczególnie potrzebne są takie połączenia własnie w piątek, sobotę i w niedzielę.

A jesli się nie da z Wrocławia to chociaż z Brzegu. jeśli nie mozna do Mikulowic to chociaż do Głuchołaz (przez Głuchołazy przejeżdzają jeszcze czeskie pociągi więc można się przesiąść).

Oczywiście gdyby był bezpośredni byłoby super.

Podobnie gdyby zrobili połączenie do Kamieńca z Nysy.

 

N
Nysanin

Byłoby fajnie. Szczególnie potrzebne są takie połączenia własnie w piątek, sobotę i w niedzielę.

A jesli się nie da z Wrocławia to chociaż z Brzegu. jeśli nie mozna do Mikulowic to chociaż do Głuchołaz (przez Głuchołazy przejeżdzają jeszcze czeskie pociągi więc można się przesiąść).

Oczywiście gdyby był bezpośredni byłoby super.

Podobnie gdyby zrobili połączenie do Kamieńca z Nysy.

 

j
janek
A komu to potrzebne? Jak zwykle wielki szum a potem pies z kulawą nogą nawet nie pojedzie tym pociągiem. Kapiucho niech sie zajmie czym innym lepiej...
n
najwyzszy80
W dniu 30.06.2014 o 20:18, gość napisał:

 Trochę rzetelności- To bardzo interesujące Urząd Marszałkowski Dolnośląskiego w oficjalnym dokumencie to proponuje  i potem nie jest zainteresowany? Może dlatego, że opolskie nie chciało dołożyć ani grosza mimo, że 90% długości trasy Nysa-Kamieniec to właśnie opolskie, zresztą o czym my tutaj mówimy- opolskie jako specjalista od naciągania sąsiadów naciąga w ramach jakiegoś "połączenia stykowego" Wrocław na płacenie za pociągi aż do Brzegu, a nie tylko do granicy swojego województwa. 

Piszesz o obecnej sytuacji czy przeszłej, gdy próbowano uruchomić połączenie Nysa-Kamieniec?

W przeszłości to dolnośląskie nie było zainteresowane finansowaniem połączenia, więc opolskie nie mogło go uruchomić.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie