Czy powstanie 40 km tras rowerowych w powiecie opolskim? Jest problem

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Budowa dróg rowerowych to jedna z największych inwestycji w ramach Aglomeracji Opolskiej.
Budowa dróg rowerowych to jedna z największych inwestycji w ramach Aglomeracji Opolskiej. Mariusz Kapala
To ma być jedna z największych inwestycji realizowanych w powiecie opolskim w ramach Aglomeracji Opolskiej. Chodzi o budowę 40 kilometrów ścieżek pieszo-rowerowych, sześciu parkingów Bike&Ride (zostaw rower i jedź!) oraz czterech Park&Ride (zostaw samochód i jedź!). Są jednak problemy.

Koszt inwestycji to 47 milionów złotych. Pieniądze na to zadanie pochodzą między innymi z Unii Europejskiej, która przekazała za pośrednictwem Aglomeracji Opolskiej 39,7 miliona złotych.

Okazuje się jednak, że pojawił się problem. Gmina Łubniany ma kłopot ze sporządzeniem dokumentacji. A ta, by dofinansowanie nie przepadło, musi być gotowa w listopadzie.

- Robimy wszystko, co w naszej mocy, by zdążyć na czas - mówi Krystian Baldy, wójt gminy Łubniany. - Jesteśmy w stałym kontakcie z osobą, która wykonuje dokumentację. Obiecała, że zdąży. Nasz projekt jest dość duży i wymaga czasu. Jesteśmy świadomi powagi sytuacji, nie wyobrażam sobie, by się nie udało.

Według planów na terenie gminy Łubniany ma powstać 11 kilometrów traktów pieszo-rowerowych. Pierwszy odcinek ma ułatwić jazdę rowerem pomiędzy Kępą a Biadaczem wzdłuż drogi powiatowej nr 1703.

Kolejna ścieżka powstanie na odcinku od opolskich Świerkli do Brynicy - wzdłuż drogi wojewódzkiej 461 oraz drogi powiatowej nr 1702 do przysiółka Surowina i dalej w stronę Kup w gminie Dobrzeń Wielki.

Pozostali włodarze gmin, na terenie których mają powstać podobne inwestycje, trzymają kciuki za Łubniany.
- Mamy całą potrzebną dokumentację, zapłaciliśmy za nią i nie wyobrażam sobie, by teraz nie przyznano nam funduszy - mówi Andrzej Wesołowski, wójt gminy Tułowice, którą będzie można zwiedzić rowerem, korzystając ze ścieżki od Tułowic Małych i Ligoty Tułowickiej do centrum przesiadkowego, które ma powstać w rejonie dworca PKP w Tułowicach. Powstaną tu także parkingi Bike&Ride i Park&Ride.

Z kolei w Suchym Borze w gminie Chrząstowice planowana jest ścieżka od cmentarza, obok stacji kolejowej i dalej w stronę Lędzin (koniec przewidziany jest tuż za terenem byłego sanatorium). - W wiosce powstaną też dwa parkingi typu Park&Ride i Bike&Ride - mówi Florian Ciecior, wójt Chrząstowic.

Gmina Komprachcice wzbogaci się o trakt pieszo - rowerowy na odcinku Ochodze - Komprachcice, Prószków razem z województwem opolskim zbuduje ścieżkę Prószków - Pomologia oraz parking Bike&Ride (tuż obok przystanku autobusowego obok Pomologi, w gminie Tarnów Opolski powstaną dwie ścieżki pieszo - rowerowe: Miedziana - Tarnów Opolski prowadząca do centrum przesiadkowego przy PKP w Tarnowie Opolskim oraz Kosorowice - Tarnów Opolski - stacja PKP. W pobliżu stacji w będą budowane również parkingi Park&Ride i Bike&Ride.

Z kolei w Turawie ścieżka rowerowa poprowadzi od centrum handlowego Turawa Park w kierunku Zawady i dalej od ronda aż do ul. Harcerskiej nad Jeziorem Turawskim. W ramach inwestycji powstanie również parking Bike&Ride przy stacji w Kotorzu Małym - to zadanie realizowane jest wspólnie z powiatem opolskim.

W Opolu będą nowe autobusy, ścieżki rowerowe i parkingi za 52 mln

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska