Czy tu na pewno potrzebne jest rondo?

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
To zdjęcie zrobiliśmy w poniedziałek o godzinie 15.00.Jak widać, skrzyżowanie nie jest zatłoczone. Prezydent Tomasz Wantuła zatwierdził jednak tę inwestycję.
To zdjęcie zrobiliśmy w poniedziałek o godzinie 15.00.Jak widać, skrzyżowanie nie jest zatłoczone. Prezydent Tomasz Wantuła zatwierdził jednak tę inwestycję. Tomasz Kapica
Na skrzyżowaniu ul.Kozielskiej z Gliwicką, gdzie miasto będzie budować rondo, nie dochodzi do żadnych wypadków. Uwagę na ten fakt zwrócili nam kierowcy, którzy zastanawiają się nad sensem inwestycji.

Jeżdżę po Kędzierzynie-Koźlu już od 20 lat - opowiada Jan Wróblewski. - Wiem, gdzie są niebezpieczne skrzyżowania, ale to na ul.Gliwickiej akurat do nich nie należy. Mało tego, ruch nie jest tam wcale tak wielki. Tymczasem dowiedziałem się, że to właśnie tam miasto chce budować rondo.

- Niebezpieczne jest za to skrzyżowanie al.Jana Pawła II z ul.Miłą, gdzie do wypadków i kolizji dochodzi po kilkanaście razy w roku - dodaje pan Józef, inny kierowca, który zwrócił nam uwagę na ten fakt.

Z policyjnych statystyk wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat na złączeniu Gliwickiej i Kozielskiej nie doszło do ani jednego wypadku i zaledwie do czterech stłuczek. - Trzeba jednak pamiętać, ze budowa ronda zawsze poprawia bezpieczeństwo na skrzyżowaniu, ponieważ zmusza kierowców do redukcji prędkości - mówi podkomisarz Tomasz Wrona, naczelnik WydziałuRuchuDrogowego kędzierzyńskiej policji.

Decyzji o budowie ronda broni magistrat. - Skrzyżowanie ul. Gliwickiej z Kozielską i tak na pewno wymaga przebudowy, czyli nie ma generowania dodatkowych kosztów - twierdzi Jarosław Jurkowski, rzecznik prezydenta miasta Tomasza Wantuły. Przekonuje, że obecnie utrudniony jest lewoskręt w ulicę Kozielską, jak i włączenie się z niej do ruchu na Gliwickiej. - Z uwagi na to, że obie te ulice nie spotykają się pod kątem prostym, dochodzi tam do drobnych stłuczek, kosztownych dla kierowców. Budowa ronda w tym miejscu na pewno poprawi bezpieczeństwo, zwiększy się też przepustowość skrzyżowania, czego nie dałoby np. zamontowanie świateł - opowiada rzecznik prezydenta.

Co ciekawe, 50 metrów obok miejsca planowanego ronda stoi inne, które łączy obwodnicę z ul.Gliwicką. - Nie będzie powodować utrudnień dla kierowców, bo takie rozwiązania z powodzeniem są w Polsce stosowane - tłumaczy magistrat.

Ile będzie kosztowało rondo? To okaże się po przetargach, takie inwestycje pochłaniają nawet do 5 milionów złotych. Władze miasta tłumaczą, że skrzyżowanie o ruchu bezkolizyjnym na przecięciu się al.Jana Pawła II z ulicą Miłą także powstanie, ale w kolejnych latach.Przebudowa ul. Kozielskiej i al. Jana Pawła II to bowiem jedna, duża inwestycja. - Fajnie, że to robią, ale mam wrażenie, że zabierają się nie od tej strony, co trzeba, żeby nie powiedzieć dosadniej - podsumowuje nasz czytelnik pan Jan.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska