Dacia wprowadziła Logana w wersji van

Sławomir Draguła
fot. Dacia
fot. Dacia
To solidna i niezawodna mała furgonetka o wyjątkowo korzystnym stosunku ceny do zalet użytkowych.

My, Polacy, mamy czego zazdrościć Rumunom - przemysłu samochodowego. Pod ich rodzimą marką, przy współpracy z Renault, produkują całkiem przyzwoite samochody, które coraz śmielej podbijają europejskie rynki.

Jedną z nowości Dacii jest model Logan Van. To solidna i niezawodna mała furgonetka o wyjątkowo korzystnym stosunku ceny do zalet użytkowych.

Jest wspaniałą propozycją dla małego biznesu, przedstawicieli drobnego rzemiosła i handlu, poszukujących prostego i praktycznego samochodu dostawczego z pojemną i łatwo dostępną przestrzenią ładunkową.

Bardzo łatwy dostęp do tyłu samochodu zapewniają dwuskrzydłowe drzwi dzielone asymetrycznie 1/3-2/3. Podobnie jak w modelu Logan MCV, również tutaj drzwi otwierają się pod trzema różnymi kątami: 40, 90 lub 180 stopni. Tylne drzwi (boczne i dwuskrzydłowe) są pozbawione szyb.

Konstrukcja Logana w wersji van umożliwia przewóz ładunków o masie do 800 kg. Dzięki długości, szerokości oraz wysokości przestrzeni ładunkowej, wynoszącej odpowiednio 1 936 mm, 1 420 mm i 940 mm, dostawcza dacia dysponuje paką o objętości 2,5 metra sześciennego.

Dla większej wygody w codziennym użytkowaniu próg załadunku został obniżony do wysokości 582 mm. Samochód ma także zwiększony o 155 mm prześwit nadwozia w porównaniu z wersją osobową.

Teraz kilka słów o wyposażeniu dostawczej dacii. W standardzie obejmuje ono m.in. ABS z EBD oraz poduszkę powietrzną kierowcy. Dostawczego logana można jednak stosunkowo tanio doposażyć.

Pakiet zawierający klimatyzację manualną i radio CD MP3 kosztuje 1 844 zł netto, natomiast centralny zamek z pilotem, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, reflektory przeciwmgielne to wydatek zaledwie 656 zł netto, tyle samo co poduszka powietrzna pasażera.

Dodatkowym atutem samochodu jest trzyletnia gwarancja (lub do 100 000 km). Logan van dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 1.4 i mocy 75 KM oraz 1.6 o mocy 87 KM. W ofercie Dacii jest również diesel 1.5 dCi w dwóch poziomach mocy: 68 i 85 KM.

Na koniec kilka słów o cenach. Na rynku trudno znaleźć nowy samochód dostawczy, którego ceny byłyby niższe. Najtańszy benzynowy van 1,4/75 KM kosztuje 24 426 zł netto, a za auto z silnikiem 1,6 trzeba zapłacić 26 885 zł. Natomiast słabszy diesel kosztuje 30 738 zł, a mocniejszy 32 623 zł netto.

Pod lupą

Pod koniec 2009 roku do Polski trafią dacie wyposażone seryjnie w instalację LPG. Oferta dotyczyć będzie modeli Logan i Sandero w wersjach silnikowych o pojemności 1,4 litra i mocy 75 KM oraz logana MCV z silnikiem 1,6 i mocy 90 KM. My jednak polecamy logana z silnikiem Diesla. Do codziennej pracy wystarczy jednostka słabsza o mocy 68 KM i momencie obrotowym 160 Nm przy 1700 obr./min. Samochód z takim motorem rozpędza się do 146 km/h, a setkę osiąga po 16,8 sekundy. Średnie spalanie wynosi zaledwie 5,3 litra na 100 kilometrów. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 50 litrów, a masa własna samochodu 1140 kg.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska