Dacia zapowiada auta z napędem na cztery koła

(wak)
To dobrze, że na rynku pojawi się kolejne auto 4x4. Im więcej takich pojazdów tym większa konkurencja, a to wymusza niższe ceny (fot. Renault)
To dobrze, że na rynku pojawi się kolejne auto 4x4. Im więcej takich pojazdów tym większa konkurencja, a to wymusza niższe ceny (fot. Renault)
Jeszcze w 2004 roku rumuńska Dacia, którą kupił francuski koncern Renault produkowała tylko sedany o nazwie logan. Obecnie producent ten zapowiada auto z napędem 4x4.

Po loganie, sandero, loganie mcv oraz modelach dostawczych Dacia zapowiedziała samochód z napędem na cztery koła. Będzie to duster, a jego premiera na polskim rynku nastąpi w maju 2010 roku.

Dacia duster będzie produkowana w zakładach w Pitesti (Rumunia). Plany producenta wręcz szokują. Na początku duster, zarówno z napędem 4x2 jak też 4x4 będzie dostępny wiosną 2010 roku w Europie, Turcji i krajach Maghrebu. Ale auto trafi też na inne kontynenty, głównie do Ameryki Południowej pod marką Renault lub Dacia.

Przód nowego auta wyróżnia się solidnym wyglądem: poszerzone błotniki, duży chromowany grill oraz masywny zderzak nie pozostawiają wątpliwości co do terenowego charakteru tego auta. Patrząc z profilu, wysoki prześwit, mocno zarysowane nadkola i osłony nadwozia zachęcają do jazdy po najtrudniejszych drogach.

Dacia nie jest autem dużym. Jej długość to 431 cm a szerokość 182 cm. Dzięki temu może swobodne poruszać się w mieście jak też w terenie. Duster będzie dostępny w wersji 4x2 (dla klientów poszukujących samochodu o wysokim zawieszeniu, z wysoko umieszczonym miejscem dla kierowcy) oraz w wersji 4x4 o znacznie szerszej gamie zastosowań.

Wzmocnione podwozie Dacii Duster jest przystosowane do użytku terenowego, dzięki dużemu prześwitowi (powyżej 20 cm) i dużemu kątowi najazdu (30 stopni). W wersji 4x4, dzięki prostemu w obsłudze przełącznikowi umieszczonemu w dole kolumny kierownicy (rozwiązanie przejęte z Nissana), kierowca może łatwo dostosować rodzaj napędu do swoich potrzeb. Przełącznik umożliwia wybór między 3 trybami: auto (komputer steruje kołami), lock (50 proc. napędu na tylna oś), 4x2 (napędzane są tylko przednie koła).

Dacią może podróżować pięć osób, a bagażnik ma 475 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy do 1600 litrów.

Zobacz: Sprzedaż samochodów. Skoda jest nadal przebojem rynkowym

Duster, zarówno w wersji 4x2 i 4x4 będzie dostępny z trzema silnikami, jednym benzynowym 1.6 16V 110 KM i i dwoma dieslami dCi 85 KM i dCi 105 KM, które spotkamy w autach Renaulta.

W zakresie bezpieczeństwa duster będzie seryjnie wyposażona w dwie czołowe poduszki powietrzne (w zależności od rynku) i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia na przednich miejscach. Dodatkowo, w zależności od wersji, może posiadać dwie boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, zapewniające wyższy poziom bezpieczeństwa w przypadku uderzenia w bok.

System zabezpieczeń uzupełniają pirotechniczne napinacze na przednich miejscach (w zależności od wersji). Zapewniają one optymalne utrzymanie klatki piersiowej, a w przypadku zderzenia czołowego ograniczają przesunięcie ciała do przodu dzięki dociśnięciu piersiowego i biodrowego odcinka pasa.

Zobacz: Pod koniec roku auta tanieją

Producent zapewnia, że o wysokim poziomie jakości dustera najlepiej będzie świadczyć to, że na większości rynków europejskich samochód będzie objęty 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km przebiegu).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie