Spis treści
Przyszłość Disney+
Platforma Disney+ zadebiutowała w Polsce 14 czerwca 2023 roku. Od tamtego czasu abonenci mogą cieszyć się szeroką gamą produkcji sygnowanych takimi markami jak:
- Disney,
- Marvel,
- Pixar
- czy Gwiezdne Wojny
za 28,99 zł miesięcznie lub 289,90 zł rocznie. Niestety wygląda na to, że w najbliższej przyszłości cena ta nieco wzrośnie, a na Europejski rynek wkroczy nowy wariant subskrypcji z reklamami.
Według najnowszego raportu finansowego Disney+ posiada 157,8 mln subskrybentów na całym świecie. Firma straciła w ostatnich 3 miesiącach aż 4 miliony użytkowników, jednak zyski z platformy znacznie wzrosły. Pokazuje to, że opcja z reklamami jest bardzo dochodowa dla firmy.
W reakcji na utratę subskrybentów, podczas konferencji dotyczącej kwartalnych wyników finansowych, dyrektor generalny Disneya Bob Iger ujawnił, że opcja wspierana reklamami (Disney+ Basic) zostanie wkrótce uruchomiona na dodatkowym rynku - w Europie.
Disney+ z reklamami w Europie
Opcja abonamentu z reklamami została uruchomiona w Stanach Zjednoczonych w grudniu 2022 r. Oferuje ona tę samą zawartość, jednak nie pozwala na pobieranie produkcji na urządzenia mobilne. Wyświetla również blok reklamowy co każdą godzinę seansu. Już w zeszłym roku ujawniono, że Disney+ będzie wprowadzać ją na arenie międzynarodowej w 2023 r., jednak podczas spotkania z inwestorami zostało to potwierdzone.
W wypowiedziach właścicieli platformy ani Polska, ani żaden inny europejski kraj nie został wymieniony z nazwy, co pozwala wywnioskować, że zapowiedź dotyczy każdego kraju starego kontynentu, w tym naszego. Usługa będzie wprowadzana stopniowo w całej Europie do końca 2023 roku.
Cena Disney+ z reklamami w Polsce
Nie ogłoszono żadnych szczegółów dotyczących ceny abonamentu z reklamami w Europie i w Polsce, ale potwierdzono, że w USA podrożeje ona jeszcze w tym roku. Obecnie Disney+ w Stanach Zjedonoczonych oferuje dwa poziomy subskrypcji:
- Disney+ Premium za 10,99 dolarów
- i Disney+ Basic (z reklamami) za 7,99 dolarów miesięcznie.
W Polsce Premium kosztuje 28,99 zł miesięcznie, co pozwala domniemać, że wersja z reklamami obecnie kosztowałaby w Polsce około 19,99 zł. Do naszego kraju ta opcja abonamentu trafi jednak już zapewne po podwyżce cen, choć nie wiemy, czy dotknie ona również nasz kraj. Podyktowana jest ona bowiem fuzji platformy z Hulu, amerykańską telewizją internetową, która nie cieszy się u nas zbyt wielkim zainteresowaniem.
Zobacz również:
Młodzież uzależniona od smartfona - szokujący raport! o nastolatkach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?