Wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe wnioskowało o zawieszenie 151 pociągów InterRegio wychodząc z założenia, że wszystkie nie są dofinansowywane, a zatem deficytowe.
Dalczego?
Ponieważ Przewozy Regionalne (właściciel InterRegio i pociągów regionalnych) mają dług wobec administatora infrastruktury kolejowej. Podobnie jak PKP IC.
Wymiana korespondencji w sprawie uregulowania należności rozpoczęła się jeszcze w grudniu ub.r.
Warunkiem przywrócenia pociągów na tory i rozłożenia na raty spłat jest bieżąca spłata faktur, od których PKP PLK
Na takie rozwiązanie zgodzili się przewoźnicy cargo..
Z płatnościami PKP PLK nie zalegają pozostałe spółki, jak Koleje Mazowieckie, SKM w Trójmieście i Warszawie, Arriva.
PKP PLK w 2011 roku planuje zwiększyć prędkość na odcinkach 421 km torów, a obniży na 1978 km. 1523 km zostanie wyłączonych z eksploatacji.
PKP PLK uważają, że obydwie spółki przewożące pasażerów powinny ograniczyć kursy o 13%, żeby spłacić zadłużenie wobec nich.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?