Od 1 stycznia 2010 r. prawo do świadczeń z opieki zdrowotnej potwierdzać będą inne dokumenty określone przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Zobacz: Chory przedsiębiorca dostanie zasiłek, jeśli się ubezpieczył
ZUS informuje fundusz zdrowia
Obecnie informacje umożliwiające stwierdzenie czy dany pacjent jest objęty ubezpieczeniem ZUS przekazuje do Narodowego Funduszu Zdrowia w formie elektronicznej.
Raz w tygodniu przekazywane są deklaracje zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego oraz deklaracje wyrejestrowania z ubezpieczenia. Raz w miesiącu NFZ otrzymuje pliki zawierające informacje o należnych i opłaconych składkach.
Nie powinno być gorzej
Dla ubezpieczonych i pacjentów zaprzestanie przez ZUS wydawania i potwierdzania legitymacji ubezpieczeniowych nie powinna mieć żadnego wpływu na możliwość korzystania z opieki zdrowotnej na dotychczasowych zasadach.
Składki trzeba nadal opłacać
Jedną z form potwierdzenia składek jest druk ZUS RMUA, czyli informacja o miesięcznej kwocie składek przekazywana ubezpieczonym przez płatników (każdy pracodawca ma obowiązek wystawiania swoim pracownikom takiego dokumentu co miesiąc).
Zobacz: Karta ubezpieczenia zdrowotnego może okazać się pożyteczna
W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą potwierdzeniem ubezpieczenia jest druk zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego oraz dowód opłacenia składek.
Szczegółowe informacje o zasadach potwierdzania prawa do świadczeń z ubezpieczenia zdrowotnego można znaleźć na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia: www.nfz.gov.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?