Jak podał Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, porównując z zeszłym rokiem, w tym o wiele gorzej sprzedają się w Polsce samochody dostawcze i ciężarowe. Wszystkiemu winien światowy kryzys ekonomiczny. Firmy wolniej się rozwijają, w związku z tym potrzebują mniej samochodów. Potwierdzają to i opolscy przedsiębiorcy.
Zobacz: Dobra wiadomość. Kratki wróciły
- Firmy, dla których wożę towary na Zachód Europy, mają mniej zamówień - mówi Andrzej Kocoń, właściciel firmy przewozowej z Opola. - Odbija się to i na kondycji mojego przedsiębiorstwa. Mam mniej kursów. W związku z tym musiałem zrezygnować z kupna dwóch nowych ciężarówek. Czekam na lepsze czasy.
W pierwszym kwartale tego roku z polskich salonów wyjechało 14 045 aut użytkowych. To o ponad 31 procent mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W marcu natomiast sprzedano 5 123 samochody użytkowe (o 36,3 procent mniej niż rok wcześniej, ale o ponad 12 procent więcej niż w lutym tego roku).
Od stycznia do marca tego roku na polskim rynku najwięcej samochodów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony sprzedał Mercedes-Benz (563 auta), na drugim miejscu uplasował się MAN (445 sztuk), a na trzecim DAF (368 sztuk). Tuż za podium znalazło się Iveco (333 sztuk) oraz Scania (208 sztuk).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?