Droga ekspresowa S11. Jest decyzja środowiskowa, znamy dokładny przebieg całej trasy przez Opolszczyznę: Olesno - Kluczbork - Byczyna [MAPA]

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Tak będzie wyglądać droga ekspresowa S11 na etapie od obwodnicy Olesna przez Kluczbork i Byczynę.
Tak będzie wyglądać droga ekspresowa S11 na etapie od obwodnicy Olesna przez Kluczbork i Byczynę. GDDKiA Opole
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska po rozpatrzeniu odwołań utrzymał w mocy decyzję środowiskową na budowę 46-kilometrowego odcinka drogi S11 od obwodnicy Olesna aż do Kępna. Według planów cały odcinek drogi ekspresowej S11 na terenie województwa opolskiego ma być gotowy za pięć lat. Budowa obwodnicy Olesna już trwa. Zobacz, jaki będzie dokładny przebieg S11 przez Kluczbork i Byczynę.

Budowana droga ekspresowa S11 jest kluczowym szlakiem komunikacyjnym dla północnej części Opolszczyzny. Będzie miała takie znaczenie, jak autostrada A4 dla środkowej i południowej części województwa opolskiego. Przez Opolszczyznę przebiega 56 kilometrów tej trasy: przez powiat oleski i kluczborski.

Obecnie budowana jest obwodnica Olesna. Obwodnicą miasta jest tylko przy okazji, bo przede wszystkim to 25-kilometrowy kawałek drogi ekspresowej. Biegnie od granic województwa opolskiego i śląskiego (za wioską Łomnica) przez Olesno, aż do Kolonii Ciarka, w pobliżu Kluczborka.

W kolejnym etapie ma być budowany jeszcze dłuższy odcinek S11: od Kolonii Ciarka, przez Kluczbork, Byczynę, aż do Kępna (w województwie wielkopolskim).

Zakończona została już procedura ustalenia decyzji środowiskowej dla odcinka drogi ekspresowej S11 od obwodnicy Olesna do Kępna. Będzie to 46-kilometry odcinek drogi ekspresowej od Kolonii Ciarka do obwodnicy Kępna.

- 28 listopada Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, po rozpatrzeniu odwołań, utrzymał w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) na realizację odcinka drogi ekspresowej S11 Kępno - granica województwa opolskiego i śląskiego. Tym samym decyzja ta stała się ostateczna - informuje Marcin Bronkiewicz, p.o. wicedyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.

Co oznacza decyzja środowiskowa dla opolskiego odcinka drogi ekspresowej S11

W sierpniu 2021 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Opolu podpisał decyzję środowiskową która stanowi potwierdzenie rekomendowanego wariantu przebiegu drogi (W2B, tj. wariant żółto-zielony).

Utrzymanie w mocy decyzji środowiskowej przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska pozwala na kontynuację prac projektowych.

- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach pozwala na sfinalizowanie koncepcji programowej oraz uwzględnienie jej postanowień w przygotowywanych dokumentach do ogłoszenia postępowania przetargowego na realizację tej inwestycji - informuje Marcin Bronkiewicz. - Rozpoczęcie robót budowlanych planujemy w 2025 roku po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

46-kilometrowy odcinek S11 przebiega przez teren aż trzech województw, ale wykonawcą całości będzie opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Planowany odcinek ma 31 kilometrów w województwie opolskim, 3 kilometry w łódzkim i 12 kilometrów w wielkopolskim.

Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Wybrany do realizacji został wariant W2B trasy, który od północy omija Kluczbork i Byczynę, a na końcu łączy się z obwodnicą Kępna, która została w tym roku oddana do użytku.

Znamy już dokładny przebieg tego kawałka drogi S11

Na 46-kilometrowym odcinku będą cztery węzły drogowe z wjazdami na S11: Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe, Byczyna oraz Siemianice.

Za węzłem Kluczbork Północ, czyli w okolicach Galerii Miodowej, będzie zlokalizowany parking z toaletami (po obu stronach drogi ekspresowej), stacją paliw i restauracją.

Budowa 46-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej nr 11 od obwodnicy Olesna do obwodnicy Kępna planowana jest na lata 2025-27.

Kiedy będzie gotowa cała droga ekspresowa S11

Droga ekspresowa S11 ma być gotowa według planów w latach 2029-30. Całkowita trasa S11 będzie mieć 550 kilometrów i połączy aglomerację górnośląską z Pomorzem Środkowym. Prowadzi z Pyrzowic, przez Poznań, Koszalin, aż do Kołobrzegu.

Aktualnie kierowcy mają do dyspozycji już blisko 126 kilometrów drogi ekspresowej S11 (w tym wspólny przebieg S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina o długości 35 km).

Dla pozostałych odcinków, mających w sumie ponad 400 kilometrów, inwestycje są już realizowane lub prowadzone są prace przygotowawcze.

Po zbudowaniu całej drogi ekspresowej S11 pokonanie trasy z północy na południe Polski - z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 - zajmie samochodem osobowym tylko nieco ponad 5 godzin.

Tak będzie wyglądać droga ekspresowa S11 na etapie od obwodnicy Olesna przez Kluczbork i Byczynę.
Tak będzie wyglądać droga ekspresowa S11 na etapie od obwodnicy Olesna przez Kluczbork i Byczynę. GDDKiA Opole
Tak będzie wyglądać droga ekspresowa S11 na etapie od obwodnicy Olesna przez Kluczbork i Byczynę.
Tak będzie wyglądać droga ekspresowa S11 na etapie od obwodnicy Olesna przez Kluczbork i Byczynę. GDDKiA Opole

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 listopada, 13:48, Gość:

Kiedy Opolanie doczekają się obwodnicy?

8 listopada, 19:00, Gość:

Napisz w tym temacie do urzędu miasta Opola GDDKIA nie zajmuję się obwodnicami w granicach miast

Tobie na niej nie zależy?

G
Gość
8 listopada, 13:48, Gość:

Kiedy Opolanie doczekają się obwodnicy?

Napisz w tym temacie do urzędu miasta Opola GDDKIA nie zajmuję się obwodnicami w granicach miast

G
Gość
Kiedy Opolanie doczekają się obwodnicy?
G
Gość
kadzisz facet jak najbardziej aktualne to jest mam kolege w radzie kluczborka isprawa przypieczetowana zbuduja fajna droge w byczynie bedzie wezel wielki miedzy roszkowicami a byczyna takze ci co tam ukojenia szukali beda mieli jeden wielki haaalas przejezdzajacych tirow bedzie moc a w nocy to dopiero slychac
G
Gość
Artykuł nieaktualny bo tego odcinka napewno w tym czasie nie będzie.Stowarzyszenie Wizna z Wolomina najpierw zostalo strona w postępowaniu STEŚ na ten odcinek a wlasnie odwolalo sie od decyzji STES.Sprawa trafi do GDOS.Powod droga ma przebiegac przez pole Bitwy pod Byczyna.Wiec raczej praca projektantow i WDOS poszla na marne.Mysle ze 2 -3 lata to minimum opóznienia i nowa trasa i projekt..
A
Andrzej
6 października, 11:21, STE:

Trzeba przyznać, że projektanci to mają jakiegoś hopla na punkcie rond - po taniości. A ronda oczywiście male tak, by każdy ciągnik siodłowy korkował trasę pokonując go z V= 5 km/h

Warto spojrzeć na plansze 17 i 18 - węzeł przy Galerii Miodowej - to połączenie z DK42 do Namysłowa i obwodnicy Kluczborka (DK45) i co tam mamy, najpierw jedno rondo a potem jeszcze małe rondo przed samą galerią. No i trzy ronda potem do Opola. Chyba tylko trasa Opole-Dobrzeń jest jeszcze bardziej bezsensowna.

A wystarczyłoby puścić drogę wzdłuż linii kolejowej i połączyć S11 z obwodnicą Kluczborka już poza centrum handlowym, na kolejnym rondzie w kier Opola

po co prosto jak może być krzywo czyli okrągło !!!!

S
STE
Trzeba przyznać, że projektanci to mają jakiegoś hopla na punkcie rond - po taniości. A ronda oczywiście male tak, by każdy ciągnik siodłowy korkował trasę pokonując go z V= 5 km/h

Warto spojrzeć na plansze 17 i 18 - węzeł przy Galerii Miodowej - to połączenie z DK42 do Namysłowa i obwodnicy Kluczborka (DK45) i co tam mamy, najpierw jedno rondo a potem jeszcze małe rondo przed samą galerią. No i trzy ronda potem do Opola. Chyba tylko trasa Opole-Dobrzeń jest jeszcze bardziej bezsensowna.

A wystarczyłoby puścić drogę wzdłuż linii kolejowej i połączyć S11 z obwodnicą Kluczborka już poza centrum handlowym, na kolejnym rondzie w kier Opola
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie