Drogi Opolszczyzny. Inspektorzy Transportu Drogowego zatrzymali przeładowane ciężarówki. Jedna wiozła samochody, druga rusztowanie

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Ta ciężarówka wiozła samochody z Holandii do Polski. Po wykonaniu pomiarów okazało się, że jej wymiary przekraczają dopuszczalne normy. ITD Opole
Kolejne przeładowane ciężarówki zostały wyeliminowane z opolskich dróg. Ich kierowcy w dalszą drogę mogli pojechać po rozładowaniu ponadnormatywnego ładunku. Zostali też ukarani mandatami.

Funkcjonariusze Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu, podczas rutynowej kontroli zatrzymali w Makowicach pod Nysą, zespół pojazdów składający się z dwuosiowego samochodu ciężarowego oraz dwuosiowej przyczepy.

Pojazd wiózł z Holandii do Polski samochody osobowe. Po wykonaniu pomiarów okazało się, że wymiary zestawu przekraczają dopuszczalne normy.

Długość wynosiła 20,75 m przy dopuszczalnej 18,75 a wysokość 4,15 m przy dopuszczalnej 4 m - mówi Krzysztof Chmiel wojewódzki inspektor transportu drogowego w Opolu. - A to powodowało, że zestaw był nienormatywny.

Przewoźnik mógł kontynuować jazdę dopiero po doprowadzeniu pojazdu do wymiarów wymaganych przepisami, co wiązało się z rozładunkiem części samochodów.

Ponadto inspektorzy wszczęli wobec niego postępowanie administracyjne za brak zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym oraz za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym - dodaje Krzysztof Chmiel.

Łączna kara za takie wykroczenia to 7 150 zł.

Z kolei aż 6 ton ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, którego zatrzymali inspektorzy transportu drogowego z Kędzierzyna-Koźla

Na pace dostawczak wiózł metalowe rusztowania ze sprzętem do jego montażu.

Kierowca został ukarany mandatem w wysokości 500 zł, nasi ludzie zakazali mu też kontynuowania jazdy do czasu usunięcia ponadnormatywnego ładunku - informuje Krzysztof Chmiel.

Przeładowane busy przewożące towary to prawdziwa zmora polskich dróg. Każdego roku kontrole ITD w zakresie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów poniżej 3,5 tony wykazują szereg nieprawidłowości.

Przeciążone pojazdy powodują zagrożenie dla innych uczestników ruchu, bo m.in. wydłuża się ich droga hamowania, przewóz znacznie większej ilości towarów samochodami o dmc do 3,5 tony, stanowi też przejaw nieuczciwej konkurencji na rynku usług transportowych.

Szczepionka Johnson&Jonshon w Polsce wcześniej niż zakładano

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie