W 2020 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu miał do dyspozycji 157 mln złotych na budowy i przebudowy dróg wojewódzkich regionu. Dzięki temu udało się przebudować i wyremontować 26 kilometrów dróg oraz 12 kilometrów chodników.
Ten rok będzie skromniejszy, ale również mamy zaplanowanych kilka ważnych inwestycji - mówi Szymon Ogłaza, wicemarszałek województwa opolskiego.
Przede wszystkim kontynuowana będzie przebudowa drogi wojewódzkiej 454 Opole - Namysłów, to jedna z najważniejszych i najbardziej obciążonych ruchem tras wojewódzkich w regionie.
Kończymy prace za 7,2 mln złotych w Biestrzykowicach, gdzie na odcinku 1,5 kilometra wymieniona została cała konstrukcja drogi i zbudowane ścieżki rowerowe oraz chodniki - mówi Szymon Ogłaza. - Rozpoczynamy natomiast remont 3,5-kilometrowego odcinka Jastrzębie - Ziemiełowice.
Koszt tego zadania to 13 mln złotych. W ramach robót powstanie całkiem nowa jezdnia, chodniki i kanalizacja deszczowa.
7,2 mln złotych pochłonie natomiast przebudowa drogi wojewódzkiej 409 na odcinku Kujawy - Zielina. Oprócz wzmocnienia konstrukcji jezdni i położenia nowej nawierzchni, drogowcy wyremontują też most w Zielinie oraz kładkę dla pieszych wzdłuż przepustu.
Do większych inwestycji można też zaliczyć przebudowę DW 415 w Krapkowicach, czyli ul. Opolskiej. Koszt robót to 3,8 mln złotych. Powstanie tam całkiem nowa jezdnia, parkingi, chodniki, przebudowane będą skrzyżowania.
W 2021 roku na drogi wojewódzkie Opolszczyzny zaplanowano prawie 100 mln złotych. To o ponad 52 mln mniej niż w roku ubiegłym.
Powodem jest mniejszy strumień pieniędzy unijnych - mówi Bartłomiej Horaczuk, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.
Przypomnijmy, że największą zakończoną inwestycją w 2020 roku na drogach wojewódzkich była budowa obwodnicy Dobrodzienia, która wyprowadziła ruch z centrum i poprawiła komunikację między województwem śląskim i wielkopolskim.
W tym roku zarząd województwa nie planuje budowy żadnej obwodnicy. Natomiast złożył wniosek w ramach krajowego programu odbudowy po pandemii COVID-19 o pieniądze na budowę obwodnicy Dobrzenia Małego i Wielkiego.
Jeśli pieniądze otrzymamy, prace ruszą. Przygotujemy też plan transportowy województwa opolskiego do 2030 roku, do którego wpiszemy budowę kolejnych opolskich obwodnic - kończy Szymon Ogłaza.
Zobacz w galerii zdjęć, jakie dokładnie drogi wojewódzkie będą przebudowane i remontowane w 2021 roku.