Drogowcy przebudują ulicę Strzelecką w Opolu

Artur JanowskiZaktualizowano 
Mieszkańcy chcą, aby droga była poszerzona tylko w rejonie lewoskrętów, proponują chodniki i ścieżkę rowerową po obu stronach trasy, a także obniżenie jezdni na wybranych odcinkach.
Mieszkańcy chcą, aby droga była poszerzona tylko w rejonie lewoskrętów, proponują chodniki i ścieżkę rowerową po obu stronach trasy, a także obniżenie jezdni na wybranych odcinkach. Fot. Sławomir Mielnik [O]
Miejski Zarząd Dróg zamówi projekt techniczny przebudowy ulicy Strzeleckiej. To przyśpieszy oczekiwaną przez mieszkańców inwestycję.

Na lepszą drogę czekają mieszkańcy Grudzic, którzy nie mogą patrzeć na krzywe chodniki i nierówną jezdnię.

- Co gorsza, rosnące drzewa zajęły znaczną część pobocza - opowiada Tomasz Topola z rady dzielnicy Grudzice.

Początkowo miejscy drogowcy chcieli zlecić w tym roku tylko koncepcję przebudowy ul. Grudzickiej i poprzedzającej ją ul. Obrońców Stalingradu. Ten pomysł oprotestowała rada dzielnicy, która sama przygotowała koncepcję przebudowy. Mieszkańcy chcą między innymi, aby droga była poszerzona tylko w rejonie lewoskrętów, proponują chodniki i ścieżkę rowerową po obu stronach trasy, a także obniżenie jezdni na wybranych odcinkach.

I to przekonało ratusz. Niedawno rada dzielnicy otrzymała pismo z urzędu miasta, że zlecony będzie od razu projekt przebudowy.

- On przybliża inwestycję do realizacji - przekonuje Łukasz Sowada, radny miejski z Grudzic.

Przebudowa może kosztować nawet kilkanaście milionów złotych i jest niemal pewne, że będzie etapowana.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec

Dobrze że drgnęło. Działajcie jak najszybciej. Będzie przede wszystkim bezpieczniej.

 

o
okio

Ta ulica powinna być wizytówką Opola i Grudzice powinny wyglądać! . Moja droga wiazdowa do wioski jest lepsza! Chodniki, ściezki rowerowe, barierki!

q
qwerty

Wjazd od Częstochowy/Warszawy to jest wstyd. To jest dramat! Tam należy zrobić remont!

r
rew
W dniu 09.05.2016 o 12:01, Schumi napisał:

Ulice Obrońców Stalingradu i Strzelecka powinny być poszerzone do dwóch pasów w każdym kierunku, aby wyglądały jak wjazd do miasta z prawdziwego zdarzenia.

A po co?

Kiedyś to była główna trasa, ale teraz jest obwodnica i ruch znacznie zmalał. Dlatego nie widzę powodu, żeby usuwać drzewa. One tłumią kurz i hałas.

p
plazabw

Przebudowa idzie pełną klasą.

E
Elżbieta Flisak

Jakoś trudno mi uwierzyć, że mieszkańcom zależy na usunięciu drzew. Gdybym tam mieszkała, na niczym innym by mi tak nie zależało, jak na wybudowaniu ddr i chodnika z prawdziwego zdarzenia z zachowaniem zieleni. Nawet jeśli miałoby się to wiązać z mniej wygodną komunikacją.

 

Pech chce, że jest to ciąg drogi wojewódzkiej. Biorąc pod uwagę przebieg drogi krajowej po obwodnicy i dalej drogą na Strzelce (niemal równolegle), myślę, że dałoby się przeprojektować miasto tak, żeby obniżyć klasę i kategorię tej drogi. Gdyby doszło do stworzenia obwodnicy południowej, wszystkie drogi wojewódzkie, które znalazłyby się wewnątrz ringu, nie miałyby zupełnie racji bytu. Ba, nawet drogi powiatowe powiny zostać poobniżane do gminnych. I na każdej z nich jak najwęższa jezdnia. Więc skoro miasto forsuje zamknięty ring, to dlaczego jednocześnie przygotowuje także ul. Strzelecką pod intensywny ruch samochodowy? I skąd głupie pomysły, takie jak trasa średnicowa albo odrzańska?!

 

Możliwe rozwiązanie to stworzenie jednego pełnowymiarowego chodnika i drugiego węższego po przeciwnej stronie, połączonego z tym pierwszym dostateczną liczbą przejść dla pieszych (w okolicach przystanków szerzej; porządna wiata, na deszcz i na mróz). Jednocześnie ddr poprowadzić na tyłach budynków, z zachowaniem zasady, że rowerzyści nie musieliby nadkładać więcej niż 30% dystansu w porównaniu z samochodami. W razie konieczności odkupić pasek pól, dla chcącego nic trudnego. Ddr-y musiałyby też być odpowiednio skomunikowane z wszelkimi skrzyżowaniami i z przebiciami do ul. Strzeleckiej co kilkaset metrów (tak, aby każdy z mieszkańców ul. Strzeleckiej mógł komfortowo się dostać na nie). Widziałam takie rozwiązanie w Szwajcarii i bardzo sobie to chwaliłam. Wyjeżdżało się z domu na rolkach i prawie nie widziało się (ani nie wąchało) po drodze samochodów, które za rzędem budynków i podwójnym żywopłotem miały własny ciąg komunikacyjny. Zresztą proporcje liczby rowerzystów i pieszych do użytkowników samochodów w tym regionie były z grubsza odwrotne jak u nas, co było naprawdę miłe. 

 

Innym rozwiązaniem jest szeroka ddrip, a po drugiej stronie wspomniany węższy chodnik i również dość liczne przejścia dla pieszych (które i tak powinny tam być, ze względu na zabudowę po obu stronch ulicy). Ddrip wzdłuż jezdni to gorsza opcja, bo piesi i rowerzyści znów znajdują się na wspólnej przestrzeni, choć mają różne potrzeby, a także ze względu na zdrowie rowerzystów. Ale jest prostsza do wprowadzenia: ze względu na to, że wszystko jest w jednym pasie drogowym.

 

Na wąskiej ul. Strzeleckiej przeprowadzenie ddrip za rzędem drzew, jako oddzielnego pasa drogowego, jest raczej mało realne. Chciałabym jednak przypomnieć jeszcze raz o istnieniu takiej możliwości, o której proszę pamiętać przy podobnych projektach. Zaleca je także Fundacja Ekorozwoju z Wrocławia.

S
Schumi

Ulice Obrońców Stalingradu i Strzelecka powinny być poszerzone do dwóch pasów w każdym kierunku, aby wyglądały jak wjazd do miasta z prawdziwego zdarzenia.

j
jaN

Nie wiem jak z chodnikami ale na jakość asfaltu nigdy tam nie było problemu

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3