Obecnie wykonawca pracuje nad wytyczeniem objazdów - informuje Bogusław Pilch, kierownik kędzierzyńsko-kozielskiego oddziałuGeneralnejDyrekcjiDróg Krajowych i Autostrad. - Powinno się to zakończyć w ciągu miesiąca. Wówczas podamy dokładną datę zamknięcia przeprawy i mapy objazdów.
To oznacza wyjątkowe utrudnienia dla mieszkańców Kędzierzyna-Koźla. To miasto zbudowane jest bowiem wokół jednej drogi, czyli krajówki nr 40. Zamknięcie któregokolwiek ze znajdujących się na niej mostów zmusza do zorganizowania sporych objazdów. I tak samochody osobowe będą musiały jechać przez Ujazd, albo Miejsce Kłodnickie i Cisową. Niewykluczone, że ciężarówki będą musiały korzystać z objazdu przez autostradę. - Tu jeszcze decyzje nie zapadły, ale już wiemy, że nie możemy puścić ciężarówek przez Ujazd - zaznacza Bogusław Pilch.
Przez remontowany most będą mogli za to przechodzić piesi. Utrudnienia mają potrwać trzy miesiące. Przyczyną prac jest kiepski stan izolacji przeprawy, wskutek czego zacieka ona i koroduje.Robotnicy mają wymienić także płytę mostu oraz chodniki. Robót nie da się wykonać zamykając tylko jeden z pasów.
Mieszkańcy nie są zadowoleni z planów GDDKiA. - Jak znam życie, to można było podzielić most i utrzymać na nim ruch. Zapewne taniej jednak było przeprowadzić całość robót jednocześnie paraliżując miejską komunikację - narzeka pan Piotr z ul. Eichendorffa, który teraz będzie musiał nadrabiać przez Ujazd około 3 km.
O swoje biznesy martwią się też sławięciccy przedsiębiorcy. - Na pewno dostaniemy po kieszeni, bo ludzie nie będą tędy jeździć i się tutaj zatrzymywać na posiłek - mówi Gabriel Hubner, właściciel popularnej w mieście restauracji "Night Club 2000". - No, ale cóż możemy zrobić? Nic.
Mieszkańcy znów przypominają, że problemu by nie było, gdyby wcześniej powstała długo obiecywana obwodnica północna miasta. - Ona jest potrzebna nie tylko na wypadek remontów mostów, ale żeby w ogóle rozładować ruch w centrum Sławięcic. Tu ciężarówki nie powinny jeździć - uważają mieszkańcy osiedla.
Dokumentacja projektowa północnej nitki jest w praktyce gotowa, nie ma jednak pieniędzy na samą budowę, która pochłonęłaby co najmniej 200 mln zł. Wszystko przez fakt, że GDDKiA rezygnuje z obwodnic na rzecz tras ekspresowych i autostrad.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?