Dumni z tego, co nasze. Biedronka odpowiada Morawieckiemu

Maciej BadowskiZaktualizowano 
Premier Morawiecki ocenił, że największe sieci sklepów w Polsce zbyt mało uwagi poświęcają polskim produktom.
Premier Morawiecki ocenił, że największe sieci sklepów w Polsce zbyt mało uwagi poświęcają polskim produktom. Dariusz Gdesz
Biedronka odpowiada na apel premiera Mateusza Morawieckiego dotyczący polskich wyrobów na sklepowych półkach. Dyskont zaczyna promocję produktów kuchni polskiej.

Premier Mateusz Morawiecki podczas wizyty w zakładzie Grup Mlekovita ocenił, że największe sieci sklepów w Polsce zbyt mało uwagi poświęcają polskim produktom.

- W różnych sieciach zagranicznych są przecież tygodnie włoskie, tydzień portugalski, tydzień hiszpański, tydzień francuski. Bardzo pięknie, ale apeluję również o to, żeby w Polsce był przede wszystkim tydzień polski - co najmniej raz w miesiącu w każdej sieci- mówił Morawiecki.

Jego zdaniem polskie produkty powinny być sprzedawane w ogromnej większości, tak jak to jest w krajach zachodnich, które bronią swoich rynków, pomimo że jesteśmy częścią jednolitego rynku europejskiego. Sieci handlowe powinny sprawiedliwie traktować mniejszych dostawców. - Będziemy na pewno się bardzo przyglądać, żeby nie było nadużywania pozycji dominującej – mówił Morawiecki.

W związku z tym Biedronka rusza ze specjalną ofertą produktów kuchni polskiej. Pod hasłem „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” na półkach sklepów sieci klienci znajdą szeroki wybór produktów typowych dla polskiej kuchni. To przykład promowania rodzimych produktów przez Biedronkę. Jak napisano w komun ikacie, sieć współpracuje z ponad 600 polskimi dostawcami, od których w 2017 roku pochodziło aż 92 proc. wszystkich artykułów dostępnych w ofercie Biedronki.

Oferta sklepu ma podkreślać bogactwo smaków charakterystycznych dla poszczególnych regionów kraju. Dzięki skali sieci, liczącej ponad 2820 sklepów, klienci w całej Polsce będą mogli skosztować wiodących produktów lokalnych, np. twarogu półtłustego włoszczowskiego czy serka wiejskiego Krasnystaw, Włoszczowa lub z Mlekovity.

Sieć wprowadzi jeszcze więcej lokalnych specjałów w sklepach zlokalizowanych w danym regionie. Wśród nich będą masła, twarogi, gziki i majonezy. Przykładowo w kętrzyńskich Biedronkach dostępny będzie Majonez stołowy kętrzyński, a na południu Polski będzie można nabyć masło ekstra Czeladzkie od czeladników Polmlek.

Nowej ofercie Biedronki przyświeca filozofia, zgodnie z którą Polacy są dumni z polskiej tradycji kulinarnej. Takie podejście stało się inspiracją do sięgnięcia po przepisy Lucyny Ćwierczakiewiczowej, która na przełomie XIX i XX w. wydawała książki kucharskie, w tym popularny poradnik „365 obiadów”.

polecane: 60 Sekund Biznesu: W internecie jest wygodniej i większy wybór.

Wideo

Materiał oryginalny: Dumni z tego, co nasze. Biedronka odpowiada Morawieckiemu - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karolina

Tacy dumni a cisowianki w sklepie nie ma a to jeden z produktów polskich. Dlaczego zamiast naszej wody są zagraniczne? Może mi ktoś udzielić odpowiedzi na to pytanie?

M
Mateusz

Serio? ...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3