Dwa w jednym

Michał Wandrasz
Latem nie ma większej frajdy niż jazda kabrioletem. My przekonaliśmy się o tym, odbywając przejażdżkę peugeotem 206 coupé Cabriolet.

Nie było chyba ani jednego przechodnia, który nie obejrzałby się za tym samochodem, zwłaszcza kiedy podróżowaliśmy ze złożonym dachem. Powiększona o 7 centymetrów szyba w stosunku do "normalnej dwieścieszóstki" sprawia, że nawet przy dużych prędkościach wiatr łagodnie opływa karoserię. Fakt, że rozmowa z pasażerem przy prędkościach większych niż 150 km/godzinę jest mocno utrudniona.
Co ciekawe, jadąc z odkrytym dachem w deszczu krople w ogóle nie padały nam na głowy. Zmokliśmy trochę dopiero wtedy, gdy zatrzymaliśmy się na moment, by zamknąć dach i zmienić samochód w piękne coupe?.

Cała operacja zamykania dachu trwa zaledwie 17 sekund. Po naciśnięciu przycisku do tyłu zaczyna się otwierać pokrywa bagażnika wyjeżdża i z niej poskładany sztywny dach (pojemność bagażnika rośnie wtedy ze 175 do 410 litrów).
Dach rozkłada się i nasuwa na kabinę, a pokrywa bagażnika w tym czasie sama się zamyka. Pozostaje tylko zatrzasnąć dwa zaczepy dachowe i ruszyć dalej w drogę zupełnie odmienionym samochodem. Jak sprawdziliśmy, ze składaniem i rozkładaniem dachu poradzi sobie bez kłopotu kobieta, nie łamiąc sobie przy tym nawet małego paznokcia.

Po zamknięciu dachu i pozamykaniu wszystkich szyb we wnętrzu auta jest naprawdę cicho i przytulnie. I wygodnie... Przynajmniej kierowcy i pasażerowi siedzącemu obok. Tylne dwa siedzenia przeznaczone są raczej dla dzieci, a dorośli mogą tam podróżować zaledwie na krótkich dystansach. To jednak cecha, którą posiadają wszystkie sportowe "zabawki" i nie ma co narzekać na ciasnotę. Tylna część kabiny pasażerskiej kryje natomiast jedną niespodziankę - schowek na półtoralitrową butelkę z napojem umieszczony pomiędzy siedzeniami.Dzięki niskiemu, wzorowo pracującemu zawieszeniu i piętnastocalowym kołom (w wersji dwulitrowej w standardzie felgi 16-calowe) autko świetnie trzyma się drogi. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu oraz ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania w standardzie pozwalają bez problemu bezpiecznie zatrzymać samochód. W standardzie są także dwie poduszki powietrzne (boczne airbagi w opcji), wspomaganie kierownicy i przednie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami.

Peugeot 206 CC może być wyposażony w dwa rodzaje silników benzynowych: o pojemności 1,6 litra i 2 litrów. Dają one odpowiednio moc 110 i 138 koni mechanicznych. Prezentowany na zdjęciach egzemplarz wyposażony jest w silnik 1,6 l, który pozwala - jak zapewnia producent - osiągnąć prędkość maksymalną 185 kilometrów na godzinę. Mocniejszy silnik rozpędza auto do 210 km/godz.
Komu nie wystarczy seryjny wygląd 206 CC z mniejszym silnikiem, może go jeszcze bardziej podrasować, wybierając na przykład czarną lub czarno-czerwoną skórzaną tapicerkę oraz pakiet "Sport" (kierownica i mieszek drążka dźwigni zmiany biegów wykończone skórą, aluminiowe pedały, nakładki na progi, uchwyty otwarcia drzwi oraz gałka zmiany biegów). W wersji z dwulitrowym silnikiem pakiet "Sport" jest w standardzie.

Cena podstawowej wersji 206 CC z silnikiem 1,6 litra wynosi 69,5 tysiąca złotych. Wersja dwulitrowa kosztuje 76,5 tysiąca złotych. Dostępna jest także wersja ze słabszym silnikiem, wyposażona w automatyczną skrzynię biegów (74 tys. zł).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie