Dwa w jednym

Michał Wandrasz
Latem nie ma większej frajdy niż jazda kabrioletem. My przekonaliśmy się o tym, odbywając przejażdżkę peugeotem 206 coupé Cabriolet.

Nie było chyba ani jednego przechodnia, który nie obejrzałby się za tym samochodem, zwłaszcza kiedy podróżowaliśmy ze złożonym dachem. Powiększona o 7 centymetrów szyba w stosunku do "normalnej dwieścieszóstki" sprawia, że nawet przy dużych prędkościach wiatr łagodnie opływa karoserię. Fakt, że rozmowa z pasażerem przy prędkościach większych niż 150 km/godzinę jest mocno utrudniona.
Co ciekawe, jadąc z odkrytym dachem w deszczu krople w ogóle nie padały nam na głowy. Zmokliśmy trochę dopiero wtedy, gdy zatrzymaliśmy się na moment, by zamknąć dach i zmienić samochód w piękne coupe?.

Cała operacja zamykania dachu trwa zaledwie 17 sekund. Po naciśnięciu przycisku do tyłu zaczyna się otwierać pokrywa bagażnika wyjeżdża i z niej poskładany sztywny dach (pojemność bagażnika rośnie wtedy ze 175 do 410 litrów).
Dach rozkłada się i nasuwa na kabinę, a pokrywa bagażnika w tym czasie sama się zamyka. Pozostaje tylko zatrzasnąć dwa zaczepy dachowe i ruszyć dalej w drogę zupełnie odmienionym samochodem. Jak sprawdziliśmy, ze składaniem i rozkładaniem dachu poradzi sobie bez kłopotu kobieta, nie łamiąc sobie przy tym nawet małego paznokcia.

Po zamknięciu dachu i pozamykaniu wszystkich szyb we wnętrzu auta jest naprawdę cicho i przytulnie. I wygodnie... Przynajmniej kierowcy i pasażerowi siedzącemu obok. Tylne dwa siedzenia przeznaczone są raczej dla dzieci, a dorośli mogą tam podróżować zaledwie na krótkich dystansach. To jednak cecha, którą posiadają wszystkie sportowe "zabawki" i nie ma co narzekać na ciasnotę. Tylna część kabiny pasażerskiej kryje natomiast jedną niespodziankę - schowek na półtoralitrową butelkę z napojem umieszczony pomiędzy siedzeniami.Dzięki niskiemu, wzorowo pracującemu zawieszeniu i piętnastocalowym kołom (w wersji dwulitrowej w standardzie felgi 16-calowe) autko świetnie trzyma się drogi. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu oraz ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania w standardzie pozwalają bez problemu bezpiecznie zatrzymać samochód. W standardzie są także dwie poduszki powietrzne (boczne airbagi w opcji), wspomaganie kierownicy i przednie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami.

Peugeot 206 CC może być wyposażony w dwa rodzaje silników benzynowych: o pojemności 1,6 litra i 2 litrów. Dają one odpowiednio moc 110 i 138 koni mechanicznych. Prezentowany na zdjęciach egzemplarz wyposażony jest w silnik 1,6 l, który pozwala - jak zapewnia producent - osiągnąć prędkość maksymalną 185 kilometrów na godzinę. Mocniejszy silnik rozpędza auto do 210 km/godz.
Komu nie wystarczy seryjny wygląd 206 CC z mniejszym silnikiem, może go jeszcze bardziej podrasować, wybierając na przykład czarną lub czarno-czerwoną skórzaną tapicerkę oraz pakiet "Sport" (kierownica i mieszek drążka dźwigni zmiany biegów wykończone skórą, aluminiowe pedały, nakładki na progi, uchwyty otwarcia drzwi oraz gałka zmiany biegów). W wersji z dwulitrowym silnikiem pakiet "Sport" jest w standardzie.

Cena podstawowej wersji 206 CC z silnikiem 1,6 litra wynosi 69,5 tysiąca złotych. Wersja dwulitrowa kosztuje 76,5 tysiąca złotych. Dostępna jest także wersja ze słabszym silnikiem, wyposażona w automatyczną skrzynię biegów (74 tys. zł).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3