Dwa weekendy na lotnisku

Tadeusz Wyspiański
Za kilka dni na torze "Opole" w Kamieniu Śląskim zostanie rozegrana IV runda wyścigowych mistrzostw Polski.

Działacze Automobilklubu Opolskiego musieli dołożyć wielu starań, by zorganizować tę imprezę na obiekcie nie należącym do klubu. Na szczęście po raz kolejny się udało i widzowie znów będą mogli podziwiać w akcji najlepszych polskich kierowców wyścigowych w klasach od N1150, tuningowanych Sportingów w Pucharze M+M, zmagania alf romeo 156 oraz jednomiejscowych Formuł i aut turystycznych walczących w Grand Prix Polski.

Przyjęto już ponad 70 zgłoszeń zawodników. Najciekawiej zapowiada się rywalizacja pucharowych alf. Startuje 25 jednakowych samochodów z silnikami o poj. 2 litrów i mocy około 180 KM. Ubiegłoroczny zwycięzca Artur Czyż z AWielkopolskiego nie ma w tym roku łatwego życia, atakowany przez Roberta Kisiela i Macieja Bekasa, zwycięzcę III rundy rozgrywanej na torze w Brnie. W stawce są też dwie panie - Małgorzata Serbin oraz znana z kartingu Karolina Czapko z Bielska-Białej, która w Brnie zajęła 9. miejsce. W Pucharze Alfy prowadzi Bekas (170 pkt) przed Kisielem (163), Marciniem Kaczmarkiem (161), Czyżem (128) i Maciejem Kaczmarkiem (96).
Najwięcej emocji budzą tradycyjnie wyścigi aut turystycznych i formuł. W Grand Prix na czele jest Maciej Stańco, znany ze startu w Rajdzie Paryż - Dakar. Prowadzi on porsche 911 GT2 z silnikiem 3,8 l i mocy aż 580 KM. Dotąd nie przegrał jeszcze wyścigu. Pola próbują mu dotrzymać Tadeusz i Wojciech Myszkierowie oraz Piotr Zaleski na BMW M3, na czwartej pozycji jest natomiast jeżdżący VW golfem IV GTI tarnowianin Adam Gładysz. Szyki faworytom stara się mieszać również Mariusz Kostrzak na porsche, który ma jednak problemy z niemieckim serwisem. W tej klasie pojedzie jedyny opolski kierowca Krzysztof Czaja. W wyścigach jednomiejscowych bolidów F3 dzieli i rządzi mieszkający w Hamburgu Tadeusz Kłosowski (Dallara Opel F934), mający na koncie komplet punktów. Za nim klasyfikowani są dysponujący nieco słabszymi autami Michał Gil (Reynard VW 913) i Wojciech Jankowski (Estonia Lancia 25).

W Pucharze M+M jeżdżą rasowane "cienkusie", których silniki osiągają nawet 115 KM. Ta klasa ma dwóch liderów - Dariusza Markuszewskiego i Mirosława Gąseckiego (po 20 pkt), a po piętach depcze im Dariusz Nowicki (16). W rywalizacji klasy N1150 niekwestionowanym liderem jest Maciej Garstecki, mający aż 18 pkt przewagi nad Pawłem Hildebrańskim. Wyścigi IV rundy rozgrywane będą 28 (treningi) i 29 lipca (od godz. 10.15), kierowcy zawitają też do Kamienia 11 i 12 sierpnia.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie