Analiza danych ma określić grupę osób odzwiedzających punkt, sprecyzować ich oczekiwania i opracować strategię działania MIT. - Interesuje nas, co skłania turystów do przyjazdu do Opola i skąd dowiadują się o mieście - wyjaśnia Eryk Latała, pracownik informacji.
Obecnie punkt odzwiedza około 20 osób dziennie. - W czasie trwania "Dni Opola" było ich dwa razy więcej. Ustawiały się nawet kolejki - zapewnia Eryk Latała. Najliczniejszą grupę stanowią goście z Polski, Niemcy, Holendrzy i Czesi. Pytają nie tylko o wydawnictwa promocyjne, zabytki i imprezy kulturalne, ale także połączenia komunikacyjne, lokalizację bankomatów, a nawet sklepy komputerowe. MIT udziela informacji o bazie noclegowej i gastronomicznej, ofercie instytucji kulturalnych i sportowych. Udostępnia adresy urzędów, związków i stowarzyszeń. Umożliwia kontakt z przewodnikami turystycznymi. Dla jej potrzeb referat promocji przygotowuje specjalne bezpłatne wydawnictwa. Informacja prowadzi również sprzedaż wybranych materiałów promocyjnych: folderów, bedekerów, długopisów, breloczków, a ostatnio kubków z logo miasta. Od dwu tygodni punkt działa także w dni weekendowe.
Na apel o zgłaszanie się osób, które dysponują prywatnymi kwaterami, odpowiedział tylko jeden mieszkaniec. - Kiedy zainteresowani dowiadywali się, że warunkiem zgłoszenia jest prowadzenie działalności gospodarczej, nie pojawiali się już u nas - komentuje Bożena Kulesza-Knapik, naczelnik wydziału promocji miasta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?