Dwadzieścia osób dziennie

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Najnowszym pomysłem wydziału promocji urzędu miasta jest przeprowadzenie ankiet turystycznych wśród klientów MIT.

Analiza danych ma określić grupę osób odzwiedzających punkt, sprecyzować ich oczekiwania i opracować strategię działania MIT. - Interesuje nas, co skłania turystów do przyjazdu do Opola i skąd dowiadują się o mieście - wyjaśnia Eryk Latała, pracownik informacji.

Obecnie punkt odzwiedza około 20 osób dziennie. - W czasie trwania "Dni Opola" było ich dwa razy więcej. Ustawiały się nawet kolejki - zapewnia Eryk Latała. Najliczniejszą grupę stanowią goście z Polski, Niemcy, Holendrzy i Czesi. Pytają nie tylko o wydawnictwa promocyjne, zabytki i imprezy kulturalne, ale także połączenia komunikacyjne, lokalizację bankomatów, a nawet sklepy komputerowe. MIT udziela informacji o bazie noclegowej i gastronomicznej, ofercie instytucji kulturalnych i sportowych. Udostępnia adresy urzędów, związków i stowarzyszeń. Umożliwia kontakt z przewodnikami turystycznymi. Dla jej potrzeb referat promocji przygotowuje specjalne bezpłatne wydawnictwa. Informacja prowadzi również sprzedaż wybranych materiałów promocyjnych: folderów, bedekerów, długopisów, breloczków, a ostatnio kubków z logo miasta. Od dwu tygodni punkt działa także w dni weekendowe.
Na apel o zgłaszanie się osób, które dysponują prywatnymi kwaterami, odpowiedział tylko jeden mieszkaniec. - Kiedy zainteresowani dowiadywali się, że warunkiem zgłoszenia jest prowadzenie działalności gospodarczej, nie pojawiali się już u nas - komentuje Bożena Kulesza-Knapik, naczelnik wydziału promocji miasta.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie