Dwadzieścia osób dziennie

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Najnowszym pomysłem wydziału promocji urzędu miasta jest przeprowadzenie ankiet turystycznych wśród klientów MIT.

Analiza danych ma określić grupę osób odzwiedzających punkt, sprecyzować ich oczekiwania i opracować strategię działania MIT. - Interesuje nas, co skłania turystów do przyjazdu do Opola i skąd dowiadują się o mieście - wyjaśnia Eryk Latała, pracownik informacji.

Obecnie punkt odzwiedza około 20 osób dziennie. - W czasie trwania "Dni Opola" było ich dwa razy więcej. Ustawiały się nawet kolejki - zapewnia Eryk Latała. Najliczniejszą grupę stanowią goście z Polski, Niemcy, Holendrzy i Czesi. Pytają nie tylko o wydawnictwa promocyjne, zabytki i imprezy kulturalne, ale także połączenia komunikacyjne, lokalizację bankomatów, a nawet sklepy komputerowe. MIT udziela informacji o bazie noclegowej i gastronomicznej, ofercie instytucji kulturalnych i sportowych. Udostępnia adresy urzędów, związków i stowarzyszeń. Umożliwia kontakt z przewodnikami turystycznymi. Dla jej potrzeb referat promocji przygotowuje specjalne bezpłatne wydawnictwa. Informacja prowadzi również sprzedaż wybranych materiałów promocyjnych: folderów, bedekerów, długopisów, breloczków, a ostatnio kubków z logo miasta. Od dwu tygodni punkt działa także w dni weekendowe.
Na apel o zgłaszanie się osób, które dysponują prywatnymi kwaterami, odpowiedział tylko jeden mieszkaniec. - Kiedy zainteresowani dowiadywali się, że warunkiem zgłoszenia jest prowadzenie działalności gospodarczej, nie pojawiali się już u nas - komentuje Bożena Kulesza-Knapik, naczelnik wydziału promocji miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska