Dworzec w Strzelcach Opolskich. Tu przesiadka nie będzie łatwa

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
- Wygląda na to, że w Strzelcach Opolskich pasażerowie będą musieli marznąć na dworze, bo tutaj raczej się nie zmieszczą - ocenia Mateusz Firuta, który regularnie korzysta z usług kolei.
- Wygląda na to, że w Strzelcach Opolskich pasażerowie będą musieli marznąć na dworze, bo tutaj raczej się nie zmieszczą - ocenia Mateusz Firuta, który regularnie korzysta z usług kolei. Radosław Dimitrow
Dworzec w Strzelcach Opolskich wkrótce będzie punktem przesiadkowym dla setek pasażerów. A panują tu fatalne warunki.

Od 9 grudnia dworzec będzie oblegany przez pasażerów kursujących na trasie Opole - Gliwice i z powrotem. Zgodnie ze zmianami w rozkładzie jazdy w Strzelcach Opolskich podróżni będą się przesiadać z pociągów należących do Przewozów Regionalnych do składów Kolei Śląskich. Przerwa w podróży za każdym razem potrwa około 20-25 minut.

Problem w tym, że pasażerowie nie będą mieli w tym czasie gdzie się podziać. Strzelecki dworzec jest bowiem za mały, żeby przyjąć na raz wszystkich podróżnych z pociągu - nie ma poczekalni z prawdziwego zdarzenia, więc ludzie gromadzą się w holu, gdzie stoi tylko kilka ławek. Wewnątrz nie działa żaden sklep, a toalety są w fatalnym stanie.

Podobne przesiadki czekają od grudnia pasażerów kursujących w kierunku województwa śląskiego przez
Kędzierzyn-Koźle i Lubliniec. Ale tam dworce są w lepszym stanie. - Wygląda na to, że w Strzelcach Opolskich pasażerowie będą musieli czekać na pociąg i marznąć - mówi Mateusz Firuta, który regularnie jeździ koleją.

Na domiar złego w grudniu strzelecki dworzec będzie otwarty tylko od 5.15 do 17.15, czyli w porze, gdy pracują kasy. Potem pracownice zamkną budynek na kłódkę i nikt już nie wejdzie do środka.

Sylwester Brząkała, dyrektor Przewozów Regionalnych z Opola, tłumaczy, że dworce podlegają Oddziałowi Gospodarowania Nieruchomościami PKP we Wrocławiu i to on jest odpowiedzialny za ich otwieranie i utrzymanie w nich porządku.

- W tej chwili nasze kasjerki się tym zajmują, ale tylko dlatego, że wrocławski oddział PKP nie wyznaczył do tej pracy nikogo innego - tłumaczy dyrektor Brząkała. - Wezwaliśmy już zarządcę, by to zmienić i żeby dworzec w Strzelcach Opolskich mógł być otwarty dłużej dla pasażerów.

Bartłomiej Sarna, rzecznik wrocławskiego oddziału PKP, poinformował nas lakonicznie, że sytuacja jest nowa i dopiero musi ustalić z Przewozami Regionalnymi nowe warunki funkcjonowania dworca.
- Szkoda, że spółka przewozowa nie poinformowała nas o tych problemach wcześniej - komentuje Bartłomiej Sarna.

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
andrzej

W Lublińcu przesiadka poczekalnia nieczynna zimno smród i mogiła dzisiaj miałem sposobność widzieć poć. kolei Śląskich jeden wagon duża lokomotywa ludzi tyle jag by ich ktoś na siłę po uciskał jak w Indiach.Od nowego rozkładu nie podróżuję koleją wstyd .Pamiętam chaos z rozkładem poprzednim poleciał min.Grabarczyk za nieudolność ciekawe czy teraz będzie tak samo z min.Nowakiem jak i pierwszy nie znał się na swoim fachu z drugim jest to samo.Ciekawe jag by była zima mrozy było by na co zwalić a ona jest co roku .Ciekawe czy odpowiedzialni za całe zamieszanie poniosą konsekwencje za zaistniały bałagan.

w
wokulski

UWAGA NADCHODZI !!!!!!!!!!!!!! - 9 grudzień 2012

PKP i jej spółki - jakie by nie były co rusz dostarczają pasażerom ,, przeżyć ,,w pełnym tego słowa znaczeniu. .Nieuchronnie zbliża się dzień 09.12.2012 . Jak co roku .a obecnie jak kilka razy do roku jak to się w mediach kulturalnie określa -wystawia się na próbę po raz kolejny podróżnych . Do rzeczy

Jako stały czytelnik rozkładów przewoźników kolejowych , od wielu lat jestem już uodporniony na rozkładowe pomysły ,,- nawet te z innych galaktyk,,. Tym razem mój umysł nie jest na tyle sprawny aby pojąc rozkładowe hity Intercity -,,bombowe,, zmiany w mieście zwanym KRAKÓW . Wszystkie dalekobieżne pociągi jadące z zachodu na wschód i odwrotnie kończą swój bieg w Krakowie . Połączenia niby są ,ale logiką to nie ma nic wspólnego. Pasażerowie mogą a raczej musza doświadczyć przyjemności przesiadki
Przykład ?!?!? – Chcę sobie pojechać np. do Przemyśla do cioci. TLK-ą dojadę do Krakowa. Tam przesiadam się do innego składu ,żeby było śmiesznej - tego samego przewoźnika i jadę dalej. Przesiadka wszak nie będzie prosta rzeczą ,gdyż następny skład odjeżdża z innego peronu . Kolej to jednak dba o sprawność fizyczną pasażerów.!!!
Do tej pory można było ze Szczecina do Przemyśla spokojnie przejechać bez przesiadki. Podobnie z Wrocławia , Opola, Katowic no i wagonem w drugą stronę . Połączenia te realizowane były od zarania dziejów nawet w PRL-u ?!?!?
No cóż! Wszystko ma swój początek i koniec- właśnie teraz- a dlaczego nie?!?!?!?!?!? Precz z komuną !!! Niechaj Intercity wejdzie do historii - a co ?!?!?!?

stały czytelnik rozkładów jazdy pkp

g
gość

Jakie miasto...takie koleje

M
M&M
hahahaha
jak 25 minut bedzie oczekiwanie to super, wyjde na peron i zaczne krzyczec....

Hodd-dogi za piatala, Hodd-ddogi komu komu - moze cos zarobie
Wróżę ci niezłe powodzenie
q
qaz

hahahaha
jak 25 minut bedzie oczekiwanie to super, wyjde na peron i zaczne krzyczec....

Hodd-dogi za piatala, Hodd-ddogi komu komu - moze cos zarobie

K
KONDUKTOR
cieszmy się , że mamu SChengen bo na granicy województwa musielibyśmy paszporty pokazywać i stać w komorzse celnej a tak to sie ino przesiadamy

Jo jaki scheis tam je. W Berlinie u-bana pod łoknami jezdzi. Pozdro aus Berlin Alexanderplatz !

No to wszyscy ci bardzo zazdrościmy że mieszkasz w bezposrednim sąsiedztwie torów kolejowych . KONDUKTOR
G
Gość

cieszmy się , że mamu SChengen bo na granicy województwa musielibyśmy paszporty pokazywać i stać w komorzse celnej a tak to sie ino przesiadamy

C
CYPIS

Jo jaki scheis tam je. W Berlinie u-bana pod łoknami jezdzi. Pozdro aus Berlin Alexanderplatz !

d
dewotka

kolejny absurd w naszym kraju.

N
Nowator

Proponuję aby przesiadki były również na stacji graniczącej z każdym powiatem i również po 20 minut. Bedzie fajniej i ciekawiej. Trasa z Opola do Kotulina około 6 godzin. Fajnie. Każdy powiat będzie miał swój tabor kolejowy.

M
M&M
A niby dlaczego nie? Luz / w przeciwieństwie do pkp/ jako firma prywatna jest zainteresowana zarabianiem pieniedzy.KONDUKTOR
Tylko że - póki co - do Gliwic nie jeździ (czego również żałuje w momencie, gdy czytam o 20-25min przerwach w podróży!).
K
KONDUKTOR
I LUZ cię zawiezie do Gliwic?

A niby dlaczego nie? Luz / w przeciwieństwie do pkp/ jako firma prywatna jest zainteresowana zarabianiem pieniedzy.KONDUKTOR
M
M&M
Proponuję olac kolej na trasie Strzelce Opolskie i przesiąść się do autobusu - LUZ działa bez zarzutu, w razie potrzeby podstawia większe autobusy. Jak dotąd nie zawiodłam się na tym przewożniku . Jeżdz e z nim nie tylko na tej trasie.
I LUZ cię zawiezie do Gliwic?
k
krystyna

Proponuję olac kolej na trasie Strzelce Opolskie i przesiąść się do autobusu - LUZ działa bez zarzutu, w razie potrzeby podstawia większe autobusy. Jak dotąd nie zawiodłam się na tym przewożniku . Jeżdz e z nim nie tylko na tej trasie.

K
Kolejarski zwis totalny

Ale o co chodzi?
Przecież już od dawien dawna Firmy kolejowe mające w założeniu "przewozy pasażerskie" robią wszystko by pasażerów było jak najmniej, a najlepiej by ich w ogóle nie było. Mam wymienić co mają w repertuarze? Spróbuję.
- niepunktualność,
- fatalne warunki podróży,
- czystość w wagonach,
- warunki przebywania na dworcach,
- ograniczenia ilości połączeń,
- tłok w wagonach,
- likwidacja połączeń,
- niestabilne i nieprzewidywalne częste zmiany rozkładów jazdy.
- likwidacja kas dworcowych,
- i wiele, wiele, innych.
Oni, tzn. zawiadujący i zarządzający koleją nie chcą pasażerów, bo pasażerowie są ich zmorą. Narzekają, żądają, wymagają, pieniędzy nie mają i nie ma ich z czego skubać - 'to najzwyklejsza stonka, szkodniki". Dworce w ruinie, tory w ruinie, a jedynie linie "reprezentacyjne", międzynarodowe utrzymywane są w jako takim standardzie.
Spodziewajcie się powrotu kolei takiej jak za czasów okupacji, gdzie przewozy pasażerskie realizowało się w bydlęcych wagonach, gdzie postoje były w szczerym polu, bez peronów, bez jakiegokolwiek budynku stacyjnego.
Pasażer tak jak kiedyś sam musi sobie radzić, to ON CHCE PODRÓŻOWAĆ, więc zostawia się go samego z tym problemem. Kolejarzom to wisi

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3