Dyrektor MZD: - Klimat w Opolu sprzyja powstawaniu dziur w drogach

Artur  Janowski
Artur Janowski

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Zbigniew Bahryj, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg, tłumaczy w programie "Gość nto" dlaczego, choć mamy już początek maja, wciąż jeździmy po setkach dziur.

W ocenie dyrektora Bahryja drogi w Opolu aż tak źle nie wyglądają, ale dużą krzywdę zrobiła im ostatnia zima.

- Bardzo często występowały dni, kiedy temperatura spadała do minus jednego lub dwóch stopni Celsjusza, a potem bardzo szybko skakała do pięciu lub sześciu stopni powyżej zera. To jest zabójcze dla asfaltu i powoduje pękanie - przekonuje dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Dyrektor MZD twierdzi, że "klimat, jaki obecnie mamy w Opolu", sprzyja powstawaniu dziur, a ich usuwanie potrwa do końca czerwca, a najdalej do połowy lipca. Dodatkowo i tak trudną sytuację na ulicach komplikują prace drogowe na Zaodrzu.

Dopiero w sierpniu w stolicy regionu planowane są większe remonty nawierzchni.

Komentarze 40

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
ROMAN

Rozumiem jakieś dywagacje na temat remontu czy modernizacji drogi ale jaki związek ma z tym p.CEBULA -jakiś przedsiębiorca.CZY ON JEST EKSPERTEM OD DRÓG I WSZYSTKIEGO CO OPOLSKIE.CZY MOŻE NADZORUJE ROBOTY ALNO MOŻE FINANSUJE.A JAKI ZWIAZEK Z MZD MA DROGA NA STRZELCE WIADOMO,ŻE CHCĄ UPCHNĄĆ ASFALT A PÓŹNIEJ BĘDĄ ROZLICZAĆ DYREKTORÓW CZY PROJEKTANTÔW.NIE TĘDY DROGA DROGI PANIE

M
Manitu

Komu tak zależy na wykonawstwie betonowym .Chyba komuś kto poza sprzedażą na siłę produktu nie ma pojęcia o niczym innym a już na pewno nie o budowie czy remoncie takich dróg

O
OP

A ja myślę, że jest klimat na zmianę dyrektora MZD...

Może kto inny będzie lepiej "czuł" klimat :)

R
Romek

Dopóki najważniejszym kryterium przy wyborze wykonawcy będzie cena to w każdej nowej drodze po paru miesiącach będą pojawiać się dziury-taka niestety jest prawda.Nie tędy droga panowie z MZD.

t
tRoll

Najlepiej by zrobił jakby się nie wypowiadał.

G
Gość
W dniu 04.05.2017 o 12:27, rozścielacz napisał:

A ja zgadzam się z Panem Dyrektorem MZD bo wiem, że w Polsce mamy w okresie od jesieni do wiosny ponad 150 przejść temperatury nawierzchni od dodatnich do ujemnych (tzw. przejść przez zero). ....

W moim przekonaniu mys'li dyrektora przechodzá identyczny proces, przy czym, przez poziom powyzej zera jeszcze nigdy nie potrafil'y sié przebic' ... 

t
trap
W dniu 04.05.2017 o 12:27, rozścielacz napisał:

A ja zgadzam się z Panem Dyrektorem MZD bo wiem, że w Polsce mamy w okresie od jesieni do wiosny ponad 150 przejść temperatury nawierzchni od dodatnich do ujemnych (tzw. przejść przez zero). Czy ty lesiu wraz z klimatologiem nie słyszeliście o tym !?. Wystarczy ta informacja i znajomość fizyki na poziomie szkoły podstawowej aby zrozumieć, że w takich warunkach jezdnia musi być DEGRADOWANA przez topniejącą i zamarzającą na przemian wodę opadową. Stosowane w ostatnich latach asfalty porowate (drenujące, drenażowe ang. porous asphalt) mają w środku bardzo dużo wolnych przestrzeni  przejmujących wodę, która podczas mrozu dosłownie ROZWALA nawierzchnię. Asfalty te są wiele bezpieczniejsze dla pojazdów (większa przyczepność kół) i jazda po nich nie wywołuje takiego hałasu jak po tradycyjnych nawierzchniach bitumicznych z betonu asfaltowego czy mieszanki SMA. Jeśli chodzi o planowanie w drogownictwie zwłaszcza na drogach miejskich to jest w tym dużo lipy, gdyż niesposób przewidzieć, które drogi po zimie a więc w nowym roku obrachunkowym będą wymagały całkowitej wymiany nawierzchni a które tylko łatania dziur. Co ciekawe zimy podczas których występują długotrwałe mrozy bez odwilży najmniej szkodzą asfaltom. Niestety w Polsce nadal każdy chory jest lekarzem, każdy skazany prawnikiem a każdy kierowca drogowcem.

 

oho... chyba jakis obrona dyrektora sie znalazl, bo tyle negatywnych komentarzy (lecz niestety prawdziwych) musialo zabolec:)

 

tak jak napisal kierowcca - roznica temperatow w takim zakresie to kompletnie zadna roznica... i popieram fakt wszystkich komentujacych ze dyrektor nie spelnia swojej funkcji nalezycie bo nadzor nad ludzmi ktorzy wykonuja remonty / naprawy nawierzchni jest zerowy a i samo wykonywanie nowych drog gwarancja tego wykonania wola o pomste do nieba... jak ktos wyzej napisal - jak mozna klasc nawierzchnie, szczycic sie i odhaczac jako zakonczone skoro po roku, dwoch sa dziury jak w serze szwajcarskim... to jest niby dobra i solidnie wykonana nawierzchnia?? Panie Wisniewski albo zmienic kadry albo metody wykonywania drog i materialy (albo jedno i drugie?) bo to sa jakies jaja...

G
Gość

Ja tam się nie znam ale z tym klimatem to perdolnął jak łysy grzywą o kant okrągłego stołu.

G
Gość

Tak z innej beczki ale równie śmiesznie bo podobno woda ma to do siebie że spływa. Czy klimat w Opolu sprzyja jakiemuś odwrotnemu jej zachowaniu?

I
Igma

W Köln klimat łagodny, ale problem mają podobny.

 

Cytat:
Straßenschäden 1000 Schlaglöcher und kein Ende. -

Tysiąc dziur, i to jeszcze nie koniec
Quelle: ksta ©2017

 

Jaki piękny byłby świat, gdyby ludzie robili tylko połowę tego co od innych wymagają.

 

Pan Dyrektor ma rację.
Klimat w Opolu jest wredny.

 

l
leo pold

Sam na to wpadł czy ktoś mu podsunął?  Proponuję jeszcze zrobić odwierty geologiczne zatrudnić różdżkarza. To tak jak tłumaczenie dziur na  wiadukcie na Ozimskiej. Tylko czaruś maruś z jednej strony dziury są, a z drugiej nie. Czekamy na kolejną interpretację zjawiska. Może podziemny ciek wodny?

r
rozścielacz
W dniu 04.05.2017 o 12:37, lesio napisał:

To ciekawe że poprawnie wykonanym nawierzchniom to nie przeszkadza! Są ulice w Opolu gdzie przez wiele lat po remoncie jest dobrze, no ale może na nich są inne zimy ?Fakt że nowe nawierzchnie mogą być bardziej porowate i przez to słabiej radzą sobie z mrozem - ale może nie należy z nich korzystać ? nie stać nas na wymianę nawierzchni co roku po każdej zimie.Faktem że przejście przez zero psuje nawierzchnię ameryki nie odkryłeś, wiem o tym i wiem że to najbardziej psuje nawierzchnie ale przecież nie jest to jakaś nowość i wiedza tajemna, wszyscy powinni to wiedzieć i robić tak nawierzchnie aby minimalizować skutki zamarzania wody - czyli dbać o to aby nie było szczelin czyli np dbać o terminowa wymianę wierzchniej warstwy asfaltu - patrz autostrada A4 gdzie wymienia się asfalt i jakoś dziury nie występują przy dużo większym ruchu i takim samym klimacie.

Nie jestem z Opola i nie znam dobrze stanu tych dróg ale asfalty porowate stosuje się na 10 lat i to na drogach krajowych gdzie dominuje ruch ciężki. Wiem doskonale, (z doświadczenia) że budżet na drogi jest zawsze za mały, zwłaszcza powiatowe są fatalne.

P.S. Dyrektora MZD nie znam.

l
lesio
W dniu 04.05.2017 o 12:27, rozścielacz napisał:

A ja zgadzam się z Panem Dyrektorem MZD bo wiem, że w Polsce mamy w okresie od jesieni do wiosny ponad 150 przejść temperatury nawierzchni od dodatnich do ujemnych (tzw. przejść przez zero). Czy ty lesiu wraz z klimatologiem nie słyszeliście o tym !?. Wystarczy ta informacja i znajomość fizyki na poziomie szkoły podstawowej aby zrozumieć, że w takich warunkach jezdnia musi być DEGRADOWANA przez topniejącą i zamarzającą na przemian wodę opadową. Stosowane w ostatnich latach asfalty porowate (drenujące, drenażowe ang. porous asphalt) mają w środku bardzo dużo wolnych przestrzeni  przejmujących wodę, która podczas mrozu dosłownie ROZWALA nawierzchnię. Asfalty te są wiele bezpieczniejsze dla pojazdów (większa przyczepność kół) i jazda po nich nie wywołuje takiego hałasu jak po tradycyjnych nawierzchniach bitumicznych z betonu asfaltowego czy mieszanki SMA. Jeśli chodzi o planowanie w drogownictwie zwłaszcza na drogach miejskich to jest w tym dużo lipy, gdyż niesposób przewidzieć, które drogi po zimie a więc w nowym roku obrachunkowym będą wymagały całkowitej wymiany nawierzchni a które tylko łatania dziur. Co ciekawe zimy podczas których występują długotrwałe mrozy bez odwilży najmniej szkodzą asfaltom. Niestety w Polsce nadal każdy chory jest lekarzem, każdy skazany prawnikiem a każdy kierowca drogowcem.

To ciekawe że poprawnie wykonanym nawierzchniom to nie przeszkadza! Są ulice w Opolu gdzie przez wiele lat po remoncie jest dobrze, no ale może na nich są inne zimy ?

Fakt że nowe nawierzchnie mogą być bardziej porowate i przez to słabiej radzą sobie z mrozem - ale może nie należy z nich korzystać ? nie stać nas na wymianę nawierzchni co roku po każdej zimie.

Faktem że przejście przez zero psuje nawierzchnię ameryki nie odkryłeś, wiem o tym i wiem że to najbardziej psuje nawierzchnie ale przecież nie jest to jakaś nowość i wiedza tajemna, wszyscy powinni to wiedzieć i robić tak nawierzchnie aby minimalizować skutki zamarzania wody - czyli dbać o to aby nie było szczelin czyli np dbać o terminowa wymianę wierzchniej warstwy asfaltu - patrz autostrada A4 gdzie wymienia się asfalt i jakoś dziury nie występują przy dużo większym ruchu i takim samym klimacie.

M
Misiewicz

Kolejny pisowski debil

k
kierowca

Kretyn, normalnie kretyn. Wiesz głupku, bo inaczej nie można cię nazwać, że różnica między minus 2 stopnie i plus 5 to żadna róznica dla asfaltu. Po 2. sprawdź co jest lane na ulicach, razem ze swoim złotoustym Rybczyńskim, co wszystkie rozumy pozjadał. Za to zarabiacie kupę forsy miesięcznie. Pajac

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3