Działania PR zdecydowanie ewoluowały od czasu rozwoju globalnej sieci. W tej chwili internet jest wiodącym narzędziem komunikacji ze światem, pozwalającym w niezwykle skuteczny sposób budować tożsamość marki.
Cel: zaistnieć w sieci
Obecnie nie ma silniejszego środka masowego przekazu niż komunikacja w sieci. Publikując i tworząc interesujące i wzbudzające emocje treści, każda marka ma szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców, pośród których znajdować się mogą potencjalni klienci. Kreowanie wizerunku w internecie stało się jednym z ważniejszych środków komunikacji każdej marki.
- Działania public relations powinny nieść dobrze przemyślaną i wartościową treść, która nie dość, że trafi do grona pożądanych odbiorców, to dodatkowo wzbudzi ich zaufanie. Aby zaistnieć w sieci, trzeba wypracować długofalową strategię działania, dbając o regularne utrzymywanie kontaktu z klientami. - podkreśla Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu w agencji PR Commplace. Tak istotną rolę w kreowaniu wizerunku firmy warto powierzyć w odpowiednie ręce. Agencja public relations Commplace zadba o odpowiednią strategię PR dla Twojej marki i pozwoli przebić się przez szum informacyjny, w którym tak łatwo Twoja firma może pozostać niezauważona.
Stawiamy na skuteczne narzędzia
Spektrum możliwości działań PR nieustannie się powiększa. Narzędzia służące do monitorowania i analizy trendów w internecie stały się w tej chwili powszechnie dostępne, pozwalając skuteczniej zaplanować wszelkie działania z zakresu public relations. – Przed laty audyty marketingowy czy PR były opcjami zarezerwowanymi tylko dla największych graczy na rynku. W tej chwili tego typu działania stały się dostępne dla każdej firmy, bez względu na jej rozmiar. - zauważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu w agencji PR Commplace. - Skuteczność strategii PR powinna podlegać stałej analizie i pomiarom. Dotyczy to zarówno wizerunku własnej marki, jak i marek konkurencyjnych. - dodaje.
Narzędzia monitorowania pozwalają m.in. zdefiniować grupę docelową, dla której specjaliści, których zrzesza agencja PR, precyzyjnie określą najbardziej odpowiednie kanały komunikacyjne, a następnie zaplanują skuteczną strategię komunikacji.
Jak nie tracić klientów?
Powszechnie wiadomo, że jeśli firmy nie ma w sieci, to w zasadzie nie istnieje. Samo stworzenie strony www czy sporadyczne publikowanie postów na social mediach to za mało. Planując szczegółowo działania PR, unikniesz najpowszechniejszych błędów, przez które możesz zniknąć z pola widzenia Twojego otoczenia. Jednym z nich jest bierność. W sieci musisz być zawsze na czasie, a nawet o krok przed innymi. Nie wystarczy po prostu tam być. Regularna aktywność w sieci, w połączeniu z wartościową i oryginalną treścią oraz działaniami SEO, przyniosą wymierne efekty.
Dobra agencja PR nie ma w swoim słowniku takiego pojęcia jak sztampa. - Nie boimy się proponować klientom nowych pomysłów. - deklaruje Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu w agencji PR Commplace. - Rutyna zabija, a bylejakość nie wyróżni treści pośród morza informacji, które można znaleźć w sieci. Naszym zadaniem jest wzbudzanie emocji. Robimy to dzięki wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi marketingowych - dodaje.
Co zyskasz dzięki współpracy z agencją PR?
Twoja firma nadal waha się przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją PR? W przypadku ugruntowanej marki łatwo wpaść w pułapkę myślenia, że wiesz wszystko o swojej branży, klientach, rynku i tak dalej. Może tak, ale może sytuacja wygląda inaczej niż myślisz.
Jeśli dopiero wchodzisz na rynek, bez doświadczenia, z którego można by czerpać, łatwo o kosztowne pomyłki. Poza tym, nie warto tracić czasu na naukę metodą prób i błędów. Skorzystaj z wiedzy profesjonalistów w branży i dołącz do grona zadowolonych klientów Commplace.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?