- Dużo zależy od tego, jak były prowadzone lekcje w gimnazjum - mówi Przemysław Jawiński, pierwszoklasista z I Liceum Ogólnokształcącego w Opolu. - Zdałem na 75 proc. Wiem, że żeby tak zdać maturę, czeka mnie dużo systematycznej pracy.
- Chcieliśmy nie tylko sprawdzić wiedzę uczniów, ale również zaplanować dodatkowe zajęcia i pomóc uczniom, którzy mają problemy z matematyką - - mówi Irena Koszyk, naczelnik wydziału oświaty w Urzędzie Miasta w Opolu.
W opinii nauczycieli problemy z matematyką często są efektem braków powstałych na początku szkoły podstawowej, które pogłębiają się przez kolejne lata edukacji. Uczniowie tłumaczą się, że są humanistami i nie mają zdolności matematycznych.
- Chcę dostać się na aktorstwo i podstawowa wiedza z matematyki w zupełności mi wystarczy - mówi Aleksander Michalik, uczeń I Liceum Ogólnokształcącego w Opolu. - Na zakupach nie potrzebuję znać funkcji. Obowiązkowa matura to chory pomysł. Ważne jest tylko, aby ją zdać.
W tym roku szkolnym uczniowie nie mają wyboru. Matematyka na maturze będzie. Dziś piszą próbny egzamin z tego przedmiotu. - Jest stres - przyznaje Paweł Melski, uczeń I LO w Opolu. - Nawet nie przed tym, że się nie zda, ale żeby się nie skompromitować, uzyskując 10 proc. z podstawowej matury z matematyki.
Tę próbną uczniowie traktują przeważnie jak sprawdzenie swojej wiedzy. - Nie uczyłem się do niej - mówi Michalik. - Chcę dowiedzieć się, czego jeszcze nie umiem.
Jak uczniowie zdali próbną maturę, dowiemy się w grudniu. Matematycy, aby zdać tę prawdziwa, majową, zalecają systematyczną pracę.
- Im więcej zapisanych zeszytów z matematyki, tym większe szanse na sukces - mówi Danuta Kowol, matematyk w I LO w Opolu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?