Pilotażowa ankieta jest skierowana do pacjentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystali ze świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej, z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej.
Ankieta składa się z 22 pytań. Ma ona anonimowy i dobrowolny charakter. Będzie można ją wypełniać, poczynając od dzisiaj, przez 3 tygodnie. Pytania dotyczą głównie organizacji pracy przychodni i udzielania porad. Oto przykłady:
Co jest dla Pani/Pana najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.);
Czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji o stanie zdrowia/ trybie i sposobie leczenia?
Proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej - łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5).
- Celem ankiety jest premiowanie jakości i dostępności świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów dotycząca opieki i usług – podkreśla Tadeusz Jędrzejczyk, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia. - W przyszłości może być to jedno z kryteriów, które umożliwi dodatkowe finansowanie i premiowanie najlepiej ocenianych placówek.
Plan jest taki, że od 2016 r. ankieta będzie przeprowadzana cyklicznie i posłuży do opracowania takich rozwiązań i zaleceń, które usprawnią pracę POZ.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?