eBay: W kryzysie dbamy o modę i urodę

oprac. Dorota Richter [email protected]
W pierwszym kwartale 2009 roku na wszystkich europejskich stronach eBay wzrosła sprzedaż w kategoriach odzież i kosmetyki. Sami wolimy zadbać o nasz wygląd, niż wybrać się do salonu. (fot. sxc)
W pierwszym kwartale 2009 roku na wszystkich europejskich stronach eBay wzrosła sprzedaż w kategoriach odzież i kosmetyki. Sami wolimy zadbać o nasz wygląd, niż wybrać się do salonu. (fot. sxc)
Klienci aukcji internetowych walczą z kryzysem kupując ubrania, produkty do pielęgnacji włosów i sztuczną biżuterię.

W Europie, w tym także w Polsce coraz większą popularnością cieszą się zakupy typu DIY, czyli Zrób To Sam. Robią je osoby, które nie chcą rezygnować z dobrego wyglądu, ale ostrożniej wydają pieniądze.

Zobacz: Jeśli zakupy, to tylko w środę

Pojawiły się domowe fryzjerki, stylistki a nawet kosmetyczki. Kryzys czy nie, wygląd jest zawsze najważniejszy dla kobiety. Prześledzenie aktywności użytkowników w ostatnich 12 miesiącach ukazało wyraźne trendy. Zgodnie z badaniami eBay największe wzrosty wystąpiły wśród kategorii związanych z modą, urodą i biżuterią.

W pierwszym kwartale 2009 roku na wszystkich europejskich stronach eBay wzrosła sprzedaż w kategoriach odzież i kosmetyki. Zestawy do samodzielnego manikiuru i pedikiuru wydają się być szczególnie popularne.

Zobacz: Promocja w sklepach nie zawsze oznacza oszczędność!

W Polsce szczególnie wzrosła sprzedaż produktów do pielęgnacji włosów – o 114 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku 2008. Najbardziej prawdopodobnym powodem tego wzrostu jest zmiana postawy, zamiast wyjścia do fryzjera czy kosmetyczki, tańsza jest domowa pielęgnacja. eBay umożliwia bowiem dostęp do kosmetyków bezpośrednio z kraju pochodzenia producenta.

Trochę błysku w ciężkich czasach

Kryzys spowodował też wzrost zainteresowania sztuczną biżuterią, która można zastąpić znacznie droższą prawdziwą i nie uszczupla to w tak drastyczny sposób domowego budżetu. Wśród polskich klientów serwisu eBay jej sprzedaż w porównaniu z zeszłym rokiem zwiększyła się o 16 proc.

Ubrania vintage na przezwyciężenie kryzysu

Polscy konsumenci intensywnie poszukują na eBay także bardzo popularnych obecnie ubrań w stylu retro. W tej kategorii mieszczą się również ubrania nowe, nawiązujące np. do lat 80, o które wciąż trudno w polskich sklepach.

Sprzedaż ubrań vintage wzrosła o 138 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Znacząco wzrosło też zainteresowanie ubraniami dla dziewczynek – o 42 proc. Moda męska i damska przyciągnęła o 12 proc. więcej użytkowników, niż w zeszłym roku.

Zobacz: Bezpieczne zakupy w sieci

- eBay od dawna budzi zainteresowanie fashionistek, które pierwsze wyczuwają nadchodzące trendy, więc nie powinno budzić zdziwienia, że wyniki sprzedaży wyraźnie pokazują popularność stylu retro – mówi Karol Świtała, rzecznik prasowy eBay w Polsce. – Ubrania z tej kategorii dostępne na europejskich stronach eBay są znacznie atrakcyjniejsze, niż te w Polsce, ze względu na duże zróżnicowanie i niższe ceny.

Moda vintage cieszy się popularnością wśród wielu polskich gwiazd: Odety Moro-Figurskiej, Marysi Sadowskiej czy Małgorzaty Kożuchowskiej.

Joanna Horodyńska, stylistka, dziennikarka komentując ten trend w serwisie polki.pl potwierdza: - Rzeczy vintage to duża część mojej szafy. Najwięcej mam starej biżuterii. Często sama komponuję fragmenty naszyjników, łańcuchów i broszek tak, by tworzyły coś nowego, oryginalnego. Ostatnio jednak coraz mniej kupuję w Polsce - dodaje.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska