Klasy licealne pod kierunkiem nauczycieli biologii, mgr Joanny Dzumli i mgr Joanny Korf – Jurczyńskiej, odwiedziły opolski ogród zoologiczny. Celem wyjścia było nie tylko podsumowanie wiadomości z zakresu zoologii kręgowców, ale również zaobserwowanie zachowań wybranych gatunków zwierząt i poszerzenie wiedzy z zakresu zoogeografii.
Uczniowie wypełniali w parach przygotowane specjalnie dla nich karty pracy, a ich zadaniem było np.: odnalezienie kilku gatunków ptaków i ssaków, żyjących w podanych krainach zoogeograficznych świata;porównanie wybranych przez siebie 5 gatunków zwierząt pod kątem dymorfizmu płciowego, poprzez opisanie cech charakterystycznych dla wyglądu samca i samicy;podanie i opisanie trzech cech ptaków drapieżnych, przystosowujących je do zdobywania pokarmu;wybranie i opisanie dowolnych trzech gatunków zwierząt pod kątem środowiska występowania, diety, zwyczajów godowych i ewentualnych ciekawostek z ich życia.
Po czasie przeznaczonym na pracę w parach, uczniowie wraz z nauczycielami biologii omówili zadania i podsumowali swój pobyt w ZOO, zastanawiając się także nad sensem powoływania i rolą ogrodów zoologicznych w Polsce i na świecie.
Obserwacje uczniów „Szóstki” na pewno pozwolą im zrozumieć niektóre zachowania dzikich gatunków zwierząt, jednocześnie kształtując ich wrażliwość i szacunek do przyrody. Świadczyć o tym mogły pytania, które wyszły od uczestników, dotyczące rehabilitacji poszkodowanych osobników, ochrony i hodowli gatunków zagrożonych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?