Ekonomia uczniom Elektryczniaka też nie jest obca

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz
Uczestnicy Ekonomicznych Gier Ulicznych na starcie otrzymali fotografie dziesięciu charakterystycznych dla Opola miejsc, które mieli rozpoznać i jak najszybciej do nich dotrzeć.
Uczestnicy Ekonomicznych Gier Ulicznych na starcie otrzymali fotografie dziesięciu charakterystycznych dla Opola miejsc, które mieli rozpoznać i jak najszybciej do nich dotrzeć.
Cztery drużyny z Elektryczniaka wzięły udział w Ekonomicznych Grach Ulicznych. Dwie stanęły na podium, trzecia - złożona z uczniów klas pierwszych - zajęła piąte miejsce.

Zabawa, przygotowana w ramach Dni Otwartych NBP, przyciągnęła 13 zespołów z różnych szkół. Nie mogło w niej zabraknąć uczniów Elektryczniaka, dla których wiedza ekonomiczna co prawda nie jest kierunkowa, ale też nie jest im obca. Chętnie więc wzięli udział w grze, w której musieli wykazać się wiedzą ekonomiczną, prawną, z zakresu zasad funkcjonowania banków, strategią działania oraz umiejętnością poszukiwania i przetwarzania informacji.

Jeśli do tego dodać sprawność fizyczną (liczył się czas realizacji trasy, a ta mogła mieć nawet 20 km), znajomość przepisów ruchu drogowego (za ich łamanie drużynom doliczano czas) oraz konieczność szybkiego kojarzenia miejsca na podstawie fotografii, to udział w grze był naprawdę sporym wyzwaniem.

- Gra polegała na dojściu do wybranych miejsc, charakterystycznych dla Opola. W aplikacji, którą otrzymaliśmy na początku, były podpowiedzi, np. zdjęcia metalowego orła zlokalizowanego na Rondzie czy portal Kościoła na Górce. Kiedy doszliśmy do wskazanej lokalizacji, aplikacja uruchamiała zestaw pytań, na które trzeba było odpowiedzieć - mówią uczestnicy gry.

I właśnie na tym etapie gry najważniejsza okazała się umiejętność planowania oraz znajomość topografii miasta. Uczestnicy bowiem na starcie otrzymali fotografie 10 miejsc, które mieli zlokalizować i do nich dotrzeć. Sami ustalali kolejność działań. - Najbardziej podobało nam się planowanie trasy gry tak, aby jak najszybciej ją pokonać oraz element rywalizacji - mówią uczniowie.

Sukcesem drużyny z Elektryczniaka, która zajęła pierwsze miejsce było udzielenie poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania. Dotyczyły one głównie organizacji i działania firm, a więc wymagały wiedzy ekonomicznej i prawnej. W najtrudniejszym chodziło o pojęcia związane z rekrutacją pracowników.

I miejsce zajęli uczniowie z klasy III ET - Maksymilian Bednarczuk, Marcin Drożdżyński, Robert Kuchnia, Dawid Michalak. Na II miejscu uplasowali się uczniowie z klasy II FT - Michał Drozd, Piotr Klonowski, Mateusz Młynarczyk, Krzysztof Pogoda.

Podczas, gdy jedni brali udział w grze, inni uczniowie Elektryczniaka uczestniczyli w warsztatach dotyczących sposobów zabezpieczania gotówki i uczyli się, jak odróżnić pieniądze fałszywe od prawdziwych.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska