reklama

Ekonomia uczniom Elektryczniaka też nie jest obca

Iwona Kłopocka
Iwona Kłopocka
Zaktualizowano 
Uczestnicy Ekonomicznych Gier Ulicznych na starcie otrzymali fotografie dziesięciu charakterystycznych dla Opola miejsc, które mieli rozpoznać i jak najszybciej do nich dotrzeć. <br>
Uczestnicy Ekonomicznych Gier Ulicznych na starcie otrzymali fotografie dziesięciu charakterystycznych dla Opola miejsc, które mieli rozpoznać i jak najszybciej do nich dotrzeć.
Cztery drużyny z Elektryczniaka wzięły udział w Ekonomicznych Grach Ulicznych. Dwie stanęły na podium, trzecia - złożona z uczniów klas pierwszych - zajęła piąte miejsce.

Zabawa, przygotowana w ramach Dni Otwartych NBP, przyciągnęła 13 zespołów z różnych szkół. Nie mogło w niej zabraknąć uczniów Elektryczniaka, dla których wiedza ekonomiczna co prawda nie jest kierunkowa, ale też nie jest im obca. Chętnie więc wzięli udział w grze, w której musieli wykazać się wiedzą ekonomiczną, prawną, z zakresu zasad funkcjonowania banków, strategią działania oraz umiejętnością poszukiwania i przetwarzania informacji.

Jeśli do tego dodać sprawność fizyczną (liczył się czas realizacji trasy, a ta mogła mieć nawet 20 km), znajomość przepisów ruchu drogowego (za ich łamanie drużynom doliczano czas) oraz konieczność szybkiego kojarzenia miejsca na podstawie fotografii, to udział w grze był naprawdę sporym wyzwaniem.

- Gra polegała na dojściu do wybranych miejsc, charakterystycznych dla Opola. W aplikacji, którą otrzymaliśmy na początku, były podpowiedzi, np. zdjęcia metalowego orła zlokalizowanego na Rondzie czy portal Kościoła na Górce. Kiedy doszliśmy do wskazanej lokalizacji, aplikacja uruchamiała zestaw pytań, na które trzeba było odpowiedzieć - mówią uczestnicy gry.

I właśnie na tym etapie gry najważniejsza okazała się umiejętność planowania oraz znajomość topografii miasta. Uczestnicy bowiem na starcie otrzymali fotografie 10 miejsc, które mieli zlokalizować i do nich dotrzeć. Sami ustalali kolejność działań. - Najbardziej podobało nam się planowanie trasy gry tak, aby jak najszybciej ją pokonać oraz element rywalizacji - mówią uczniowie.

Sukcesem drużyny z Elektryczniaka, która zajęła pierwsze miejsce było udzielenie poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania. Dotyczyły one głównie organizacji i działania firm, a więc wymagały wiedzy ekonomicznej i prawnej. W najtrudniejszym chodziło o pojęcia związane z rekrutacją pracowników.

I miejsce zajęli uczniowie z klasy III ET - Maksymilian Bednarczuk, Marcin Drożdżyński, Robert Kuchnia, Dawid Michalak. Na II miejscu uplasowali się uczniowie z klasy II FT - Michał Drozd, Piotr Klonowski, Mateusz Młynarczyk, Krzysztof Pogoda.

Podczas, gdy jedni brali udział w grze, inni uczniowie Elektryczniaka uczestniczyli w warsztatach dotyczących sposobów zabezpieczania gotówki i uczyli się, jak odróżnić pieniądze fałszywe od prawdziwych.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3